Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 SF AKM] Czasem terkota. Pytanie - co?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[b3 SF AKM] Czasem terkota. Pytanie - co?

Post autor: Satar » 02 mar 2011, 23:54

Witam Klubowiczów.

Mam taki problem. Przeguby w aucie niekatowane, leciutko po 23 latkach na maksymalnym skręcie i bucie pobrzękują. Wiem co to terkotanie na skręconych kołach i dlaczego tak jest, ale dlaczego terkotają przy jeździe na wprost nie mam pojęcia. Jak już zdążyłem wyczuć prędkość nie gra roli. Zaczyna się imprezka po przejechaniu ok. 160 kilometrów (jednorazowa trasa) i tak z 10 - 30 kilometrów. Potem zamilka. Zaczyna się cichutko, później narasta i znów cichnie - wszystko stopniowo. Objaw idealnie, jakby przegub - przy dodaniu gazu terka. W "najgłośniejszym" momencie tak wali, jakby ruszać pod gókę z przyczepą cementu. Wrażenia pasażerów - <help> bezcenne. Aż za każdym razem sam wątpię czy zaraz się auto nie rozkraczy.

Powiedzcie mi, czy rzeczywiście się bać :?:Wymieniać coś :?:
Jeżdżę czasem dość długie trasy; ja przywykłem już ale boję się stanąć gdzieś w drodze
Komentuj moje kombidło
b4-abk-avant-t62073.html#686511

Audi Lwówek Śląski

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 03 mar 2011, 00:53

ja miałem takie akcje jak miałem mocno zużyte łożyska z przodu

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 03 mar 2011, 06:07

A u mnie tak było jak sypał się mechanizm różnicowy. Też wymieniłem najpierw przeguby,potem łożyska i na koniec skrzynie. Dopiero się uspokoiło.

A nie zastanawiałeś się na sprzęgłem? Poduszki pod silnikiem i skrzynią?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2011, 10:17

Satar, jedz na parking, wsadz kogos za kierownice, niech skreci maksymalnie kola, zacznie jezdzic w kolko a Ty stan poza autem i nasluchuj, to chyba najprostszy sposob na diagnoze zurzytego przegubu
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 13 mar 2011, 11:46

slaby,

łożyska SKF mają 10tkm

milan_25, poduchy sprawdzę

Kolczat, przy jeździe na wprost

[ Dodano: 2011-03-26, 00:01 ]
No i nie wiadomo, co to było :-?

W zeszłym tygodniu byłem na Śląsku (650 km w 2 str.) i nic. Cisza :!:

Ale wcześniej pościskałem gumy na wewnętrznych przegubach, żeby 'przegonić' smar. Wychodzi na to, że póki co smar po prostu zaczął się spiekać, czy jak to fachowo nazwać.Podobny objaw miałem kiedyś w golfie II. Pomogł wjazd na krawężnik (wysoki) - a co i tak terkocze ;-)
Jeździłem tym autem po tym jeszcze ze 2 lata i była cisza :mrgreen:

Wychodzi na to,że problem rozwiązał się sam <ok>
Komentuj moje kombidło
b4-abk-avant-t62073.html#686511

Audi Lwówek Śląski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga