Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 all] czy przgub może huczeć

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

[b4 all] czy przgub może huczeć

Post autor: rolandasas » 21 kwie 2008, 14:54

problem polega na tym iż słyszę delikatny huk w prawej stronie, nasila się on na zakrętach w lewo, wtedy prawe koło jest obciążone, (fachowcy zdiagnozowali 100 % łożysko i to fachowcy w 2 miejscach) wymieniłem łożysko a huk pozostał i nawet się przyzwyczaiłem, teraz dodatkowo zaczęło szarpać przy ruszaniu (zajęcze skoki) szarpanie też jest z 1 na 2 słabo co prawda wyczuwalne przy delikatnym puszczeniu sprzęgła, przy dość energicznym jest wyraźne stuknięcie, oprócz tych objawów jest jeszcze delikatne bicie na kierownicy przy hamowaniu przy prędkości ok. 90 na godzinę

przyszło mi do głowy że to może przegub do wymiany, co wy na to?
nie chciałbym drugi raz inwestować bez potrzeby
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 19:54 przez rolandasas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 kwie 2008, 16:18

Wygląda mi to na przegub ale musisz sie upewnić czy zew. lub wew.
Szarpać może przy ruszaniu przez zużytą lub zaoliwioną tarcze sprzęgłową.
Bicie na kierownicy najczęściej skrzywione tarcze hamulcowe, nie wyważone koła lub uszkodzona opona, często nie widoczne gołym okiem.
Wszystko to może również powodować padający przegub.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 kwie 2008, 19:21

Jeśli chodzi o szarpanie to może być przegub wewnętrzny lub zewnętrzny. Przy drganiach kiery też może być przegub wewnętrzny. Natomiast z huczeniem przgubu to się jeszcze nie spotkałem.

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 21 kwie 2008, 20:12

w uzupełnieniu do objawów dodam: jeśli koła są skręcone w lewo i chcę ruszyć to czuję szarpanie jakby się coś obmykało a samochód za bardzo nie jedzie, na prostych kołach jest dobrze koła skręcone w prawo też ok
na moje oko wygląda prawy przegób walnięty bo gdy koła skręcone w lewo wtedy lewe koło stoi prawie w miejscu cały ciężar jest na prawe koło - prawy przegób wyrobiony i przepuszcza

moje wątpliwości teraz są takie czy na 100 % zewnętrzny prawy czy może wewnętrzny też być walnięty

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 21 kwie 2008, 20:18

A czy przy ruszaniu szarpanie jest cykliczne :?: Czyli co pełny obrót koła szarpie tak samo.Bo jeśli tak to najprawdopodobniej masz pięknięty koszyk przegubu w jednym miejscu i to on powoduje stukanie, buczenie i wibracje na kierownicy.Miałem tak samo po wymianie ustąpiło :mrgreen:

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 21 kwie 2008, 20:36

A czy przy ruszaniu szarpanie jest cykliczne Czyli co pełny obrót koła szarpie tak samo.
--------------------------------------------------------------------------------

Wtedy gdy koła mam skręcone w lewo na maksa nie ciągnie prawie wogóle jest tylko stukanie które trochę popycha samochód ale gdyby to było pod górę to pewnie wogóle by nie jechał - nie wygląda to chyba na szarpanie co pełen obrót koła ? :-(

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 kwie 2008, 07:02

rolandasas pisze:A czy przy ruszaniu szarpanie jest cykliczne Czyli co pełny obrót koła szarpie tak samo.
--------------------------------------------------------------------------------

Wtedy gdy koła mam skręcone w lewo na maksa nie ciągnie prawie wogóle jest tylko stukanie które trochę popycha samochód ale gdyby to było pod górę to pewnie wogóle by nie jechał - nie wygląda to chyba na szarpanie co pełen obrót koła ? :-(
A nie ma to takiego objawu jakby koła sie rozjeżdżały? Chodzi o to że jak jest źle ustawiona geometria to właśnie taki objaw występuje jakby szarpanie (nadskakiwanie) przodu pojazdu.

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 22 kwie 2008, 09:05

A nie ma to takiego objawu jakby koła sie rozjeżdżały? Chodzi o to że jak jest źle ustawiona geometria to właśnie taki objaw występuje jakby szarpanie (nadskakiwanie) przodu pojazdu.

nie takiego objawu nie mam

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 22 kwie 2008, 09:33

Być może na maksymalnie skręconych kołach kulki w koszuyku w przegubie "prześlizgują" się.Szczerze mówiąc musiałby być przegub w agonalnym stanie ale jest to możliwe :shock:

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 23 kwie 2008, 11:12

Najlepiej postaw kogoś obok samochodu :mrgreen: z jednej bądź drugiej strony zapnij wsteczny lub jedynkę i rusz gwałtowniej (ja to robiłem na wstecznym bo na jedynce zrywała przyczepność 8-) ) I ta osoba niech stanie raz z jednej strony autka a raz z drugiej
Oczywiście przy takiej próbie koła max skręcone :!:
U mnie był walnięty prawy przegub w środku nie szło dojść który wali ale jak postawiłem ojca na dworze z jednej i z drugiej strony później to zaraz było wiadomo :mrgreen:
Powodzenia
Około 99% idiotów czyta posty z ręką na myszce ... heh teraz to już za późno <lol>

Czerwone jest szybsze? a czarne ładniejsze :-P

NOWE FOTKI 13.10.09 <yes>

noorbi

Post autor: noorbi » 23 kwie 2008, 16:10

rolandasas pisze:jest jeszcze delikatne bicie na kierownicy przy hamowaniu przy prędkości ok. 90 na godzinę
tarcze hamulcowe do przetoczenia, pewnie są powichrowane <ok>
oczywiście z przegubami Koledzy mają rację.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga