Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] "galareta" w zlanym oleju

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] "galareta" w zlanym oleju

Post autor: hudy » 05 cze 2014, 21:57

Witam.Panowie wczoraj zlewałem do beczki stary olej który miałem w bańkach po zlaniu z silnika.Olej był z 5 zmian oleju.W 2 bańkach było sporo takich miękkich glutów,galarety sam nie wiem jak to nazwać.Jeden olej to castrol a drugi valvoline po płukance.W castrolu tych glutów było dużo więcej.Czy zauważyliście takie gluty u siebie.Czy to jest syf z silnika czy po prostu olej po pewnym czasie tak się ścina?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 05 cze 2014, 23:10

jesli zmieszales to olej tak jak piszesz sie scial a po czym te banki byly moze jakis syf w nich miales i tez tak bedzie. raczej nie jest to z silnika bo np. plyn chlodniczy z olejem sie nie miesza tylko odstoi

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 cze 2014, 14:27

Właśnie chodzi o to że olej nie był zmieszany.Po każdej wymianie zlewałem go do baniek po tym właśnie oleju i to w nich zauważyłem te gluty.Bańki były czyste.Wygląda to tak jakby to był syf z silnika lub jak by coś się z niego wytrąciło.Zrobię zdjęcie to zobaczycie co to jest bo ja czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 14:32

hudy pisze:Zrobię zdjęcie to zobaczycie co to jest bo ja czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
no to pokaż, strzasznie jestem ciekaw bo ja kurde tyle razy już zmieniałem olej ale nic takiego jeszcze nie widziałem
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 cze 2014, 21:30

tez czekam na fotke

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 cze 2014, 22:19

Proszę bardzo.Zlałem to do jednego pojemnika.Powiem wam szczerze że czegoś takiego jeszcze nie widziałem.Osoby które siedzą już długo na forum pewnie czytały mój temat dotyczący problemów z cykającym popychaczem.Problem pojawił sie po zalaniu oleju mobila który zawsze zalewałem.Zlałem go po ok 1tys km i zalałem castrola.Właśnie w tym castrolu było najwięcej tych glutów,galarety.Następnie zrobiłem płukankę i w niej było bardzo mało tego a to z racji tego że płukanka olej strasznie rozrzedziła.Zrobiłem zdjęcie i nagrałem filmik by lepiej to pokazać.Co o tym sądzicie?


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 cze 2014, 09:10

hudy, no na fotce to niewiele widać ale na filmiku już tak, powiem że pierwszy raz coś takiego widzę :shock:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 cze 2014, 09:29

Ja również czegoś takiego jeszcze nie widziałem.W sumie to nigdy nie rozcinałem baniek ze zlanym olejem więc nie wiem co było na dnie.To "coś" jest miękkie i pewnie jak olej jest ciepły to się rozpuszcza ale mimo wszystko silnik może trochę przytkać.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 07 cze 2014, 11:02

To jest wlasnie kolego syf z silnika. jaki olej lejesz (gestosc)? Jesli nie dolewales zadnych wynalazkow typu ceramizery ( a mysle ze nie sadzac po twojej wiedzy)

[ Dodano: 2014-06-07, 11:04 ]
<ok> kliknelo mi sie wyslij :-( to jest wtedy zwykly syf z silnika ktory wyplukal dobry olej plus ta plukanka ktora zrobiles - jesli nigdzie ci nie cieknie i nie zaczal brac oleju to masz silnik w dobrej kondyncji i podejrzewam ze teraz bedzie mu lzej tylko. Nie ma sie czym przejmowac

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 cze 2014, 16:13

Olej był lany cały czas ten sam mobil 10w40. Po ostatnim zalaniu tego oleju wszystko zaczęło się tłuc.Zmieniłem go ba castrola i właśnie w tym castrolu było najwięcej tych glutów.Jak wziąłem w palce to się strasznie ciągło.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 07 cze 2014, 17:31

Spotkałem się z opiniami że po Mobilu takie coś siedzi w silniku, ale osobiście tego nie widziałem. Możliwe że Castrol oraz płukanka trochę przeczyściły silnik.
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 07 cze 2014, 20:54

w jakim sensie tluc? w takim razie mozna by sprobowac oddac ten olej do producenta na badania moze inna gestosc w nim byla niz opisana (aczkolwiek dalej stawiam na syf z silnika)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 cze 2014, 00:13

damianek1234561 pisze:w jakim sensie tluc?
W takim sensie że po zalaniu oleju i przejechaniu ok 300km góra silnika chodziła jakby bez smarowania.Tak jakby każdy popychacz nie dostawał oleju.Po wymianie oleju na castrola po ok 500km znów to samo.Zalałem w końcu valvoline jednak to nic nie pomogło gdyż znów stukało prawie od razu po wymianie.Zrobiłem płukankę i cisza.Niestety jest jeszcze coś przytkane gdyż znów lekko zaczęło postukiwać po przejechaniu prawie 2tys km, jednak bardzo rzadko.Myślę że po kolejnej płukance stukanie zniknie na dobre.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 08 cze 2014, 22:31

to juz kumam :-) wiec wyplulales ladny syf z silnika tylko ze cos go musialo zrobic bo tak nagle raczej silnik sie nie czysci :-) wiec wina oleju trzeba oddac do producenta

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 cze 2014, 23:09

[quote="damianek1234561"]To jest wlasnie kolego syf z silnika. jaki olej lejesz (gestosc)? Jesli nie dolewales zadnych wynalazkow typu ceramizery ( a mysle ze nie sadzac po twojej wiedzy)
Kolego co z tym ceramizerem? Chyba nie do końca wiesz jak ten środek działa? Napewno nie zagęszcza oleju i po nim takie rzeczy się nie robią. Przetestowane na własnym samochodzie. Co innego wynalazki typu moto doktor. Ich główną sprawą jest zagęszczenie oleju.
Co do syfu w oleju to sprawa masię tak. Grzejemy warsztat piecem na przepracowany olej. Składujemy go rzecz jasna. I powiem na dnie zawsze jest tego sporo. Dodatkowo dodam że co jakieś 3 miesiące trzeba zebrać to wszystko ze zbiornika i oczyścić sitko z tego syfu. Nie wiem skąd on się bierze ale mam na ten temat pewną teorie. Olej ten pracuje w bardzo trudnych warunkach. Od niskich do wysokich temperatur. Zaciąga wilgoć z powietrza. Jakieś tam gazy spalinowe. Dodatkowo olej ma zadanie utrzymać wnętrze silnika w czystości. Sam na własne oczy widziałem co się stało w silniku w którym olej nie był zmieniamy przez 45 tyś km. Zrobiła się z niego jedna masa podobna do smoły. Więc zakładam że te wszystkie czynniki wpływają na powstawanie takich nieczystości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga