Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Koszt wymiany przegubów ?? jakies info...

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

[80 B4]Koszt wymiany przegubów ?? jakies info...

Post autor: Misiek_Stce » 18 lut 2007, 10:49

Witam,
tak jak w temacie... jaki jest koszt wymiany przegóbow tzn nie w warsztacie tylko ile konkretnie kosztują przeguby do B4(oczywiscie nie jakis badziew tylko pożądne) :-> :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony 18 lut 2007, 11:26 przez Misiek_Stce, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
m3ichael
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2007, 13:19

Post autor: m3ichael » 18 lut 2007, 11:48

Do b3 przegub kosztuje 150zl niemieckiej firmy nie pamietam nazwy ale mam juz kilka czesci tej firmy zreszta poleconej przez szwagra. Wiec mysle ze cena do b4 bedzie podobna ! POZDRAWIAM!!!

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 18 lut 2007, 11:59

Ceny przegubów zaczynają się od ok 80zł do 200zł. Kup te ze średniej półki i zapewniam, że będziesz zadowolony ;-) Najistotniejszą sprawą jest pilnowanie gum na przegubach od czasu do czasu dobrze jest zajrzeć czy są całe! Do momentu kiedy nie wylezie smar lub nie dostanie sie tam brud i woda można powiedzieć, że są wieczne :mrgreen: Wcześniej w mojej B3 wymienialem z jednej i z drugiej strony kosztowały mnie w sumie ok 240zł. Auto sprzedałem koledze już jakieś dwa lata temu i dalej na nich śmiga! Jeżeli chodzi i wymianę to zrobisz to samemu ;-)

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 18 lut 2007, 12:20

No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ? :-D

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 18 lut 2007, 15:19

Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe :-D

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 18 lut 2007, 19:40

mrx1983 pisze:
Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe :-D
Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Ja wymieniałem prawy sworzeń przedwczoraj (sam) ale wyjmowałem całą półośkę - odkręcając jeszcze 6 śrub (torx) od przegubu wewnętrznego. Tak jest wygodniej i bezpieczniej bo przewybijaniu i wbijaniu nowego przegubu można uszkodzić przegub wewnętrzny. Co do kosztów warsztatowych to u mnie kosztuje taka wymiana 50zł.
Mój przegub zaczął stukać ni z tego ni z owego i odziwo podczas jazdy na wprost a w zakrętach prawie w ogóle nie stukał...!

A! Przegub kupiłem firmy HART za 120zł

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 18 lut 2007, 22:28

Oofol pisze:
mrx1983 pisze:
Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe :-D
Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Ja wymieniałem prawy sworzeń przedwczoraj (sam) ale wyjmowałem całą półośkę - odkręcając jeszcze 6 śrub (torx) od przegubu wewnętrznego. Tak jest wygodniej i bezpieczniej bo przewybijaniu i wbijaniu nowego przegubu można uszkodzić przegub wewnętrzny. Co do kosztów warsztatowych to u mnie kosztuje taka wymiana 50zł.
Mój przegub zaczął stukać ni z tego ni z owego i odziwo podczas jazdy na wprost a w zakrętach prawie w ogóle nie stukał...!

A! Przegub kupiłem firmy HART za 120zł
to nie lozysko stozkowe,ono nie moze miec luzu ;-) a reka jak dokrecisz na chama to jest akurat podobna sila :-)

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 19 lut 2007, 00:14

Panowie a co do zbijania przegubu młotkiem.... ehhee jest lepszy sposób! Wystarczy wkręcać śrubę w przegub i ładnie sam schodzi z półoski. Jedną reką wkręcamy śrubę a druga ciągniemy przegub do zewnątrz czyli do siebie ;-) Wcześniej tez tukłem młotkiem ;-) ale człowiek sie uczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 19 lut 2007, 07:47

Misiek_Stce, Przyjedz do mnie mam takie przeguby i za 30 minut Ci je zdejmę w gratisie.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 19 lut 2007, 10:33

Brother_red pisze:Panowie a co do zbijania przegubu młotkiem.... ehhee jest lepszy sposób! Wystarczy wkręcać śrubę w przegub i ładnie sam schodzi z półoski. Jedną reką wkręcamy śrubę a druga ciągniemy przegub do zewnątrz czyli do siebie Wcześniej tez tukłem młotkiem ale człowiek sie uczy
nie kumam :o

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 12:40

Brother_red - masz 100% racji, wystarczy wkręcic śrubę i przegub schodzi be problemu. Młotek jest niepotrzebny do tego całego zabiegu, no chyba zeby trzonkiem wybić sworzeń, ale to też z wyczuciem trzeba robić.

ADAM 12

Post autor: ADAM 12 » 20 lut 2007, 21:20

Witam :-D

Nie abym się czepiał ale
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
To powinno się robić w odwrotnej kolejności.

Dalej
Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Wg tych danych to można ja odkręcic palcami :shock:

Dokręca się minimum momentem przekraczającym 200Nm.


nie kumam :o
Przegub w B4 jest montowany na śrubę.Gdy odepniesz zwrotnicę i półoś z przegubem masz na wierzchu ,wkręcasz śrubę przez przegub a ona wypycha pręt półosi.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 20 lut 2007, 22:07

ADAM 12 pisze:Witam :-D

Nie abym się czepiał ale
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
To powinno się robić w odwrotnej kolejności.

Dalej
Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Wg tych danych to można ja odkręcic palcami :shock:

Dokręca się minimum momentem przekraczającym 200Nm.


nie kumam :o
Przegub w B4 jest montowany na śrubę.Gdy odepniesz zwrotnicę i półoś z przegubem masz na wierzchu ,wkręcasz śrubę przez przegub a ona wypycha pręt półosi.

Witam :-D
czyli działa na zasadzie sciagacza wkrecam srube i ona odpycha sie razem z przegubem :-D

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 20 lut 2007, 23:17

ADAM 12 pisze:Witam

Nie abym się czepiał ale

Cytat:
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem



To powinno się robić w odwrotnej kolejności.
no fakt,dzieki za sporstowanie :-) ale jakby przy odkrecaniu tej sruby zaczelo kolo krecic to by skumal co nie tak :-D

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 21 lut 2007, 01:41

Niedawno wymianielem. Dalem za nowe na allegro 75 zł szt.
Kosz wymiany z tego co pamietam 40 zł koło ( warszawa )
2 miesiące jezdze, sprawują sie idealnie. Madżety póki co też całe ;-)
Jak ktoś ma gdzie i lubi samemu stukać, zawsze taniej.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga