[80 B4]Koszt wymiany przegubów ?? jakies info...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[80 B4]Koszt wymiany przegubów ?? jakies info...
Witam,
tak jak w temacie... jaki jest koszt wymiany przegóbow tzn nie w warsztacie tylko ile konkretnie kosztują przeguby do B4(oczywiscie nie jakis badziew tylko pożądne) :-> :?: :?: :?:
tak jak w temacie... jaki jest koszt wymiany przegóbow tzn nie w warsztacie tylko ile konkretnie kosztują przeguby do B4(oczywiscie nie jakis badziew tylko pożądne) :-> :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony 18 lut 2007, 11:26 przez Misiek_Stce, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Ceny przegubów zaczynają się od ok 80zł do 200zł. Kup te ze średniej półki i zapewniam, że będziesz zadowolony Najistotniejszą sprawą jest pilnowanie gum na przegubach od czasu do czasu dobrze jest zajrzeć czy są całe! Do momentu kiedy nie wylezie smar lub nie dostanie sie tam brud i woda można powiedzieć, że są wieczne :mrgreen: Wcześniej w mojej B3 wymienialem z jednej i z drugiej strony kosztowały mnie w sumie ok 240zł. Auto sprzedałem koledze już jakieś dwa lata temu i dalej na nich śmiga! Jeżeli chodzi i wymianę to zrobisz to samemu
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.mrx1983 pisze:odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe
Ja wymieniałem prawy sworzeń przedwczoraj (sam) ale wyjmowałem całą półośkę - odkręcając jeszcze 6 śrub (torx) od przegubu wewnętrznego. Tak jest wygodniej i bezpieczniej bo przewybijaniu i wbijaniu nowego przegubu można uszkodzić przegub wewnętrzny. Co do kosztów warsztatowych to u mnie kosztuje taka wymiana 50zł.
Mój przegub zaczął stukać ni z tego ni z owego i odziwo podczas jazdy na wprost a w zakrętach prawie w ogóle nie stukał...!
A! Przegub kupiłem firmy HART za 120zł
to nie lozysko stozkowe,ono nie moze miec luzu a reka jak dokrecisz na chama to jest akurat podobna silaOofol pisze:Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.mrx1983 pisze:odkrecasz kolo,zdejmujesz kolo,odkrecasz przegub,zakladsz nowy przegub,zakladasz kolo,dokrecasz kolo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...a tak powanie to:Misiek_Stce pisze:No własnie nie wiem jak z wymianą...narazie jest ok ale czasem jak sie skreci na max to pyka po prawej stronie...
a duzo trzeba rozkrecac zeby to wymienic ? ma ktos jakąs instrukcje ?
1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
3.teraz masz dwie opcje:albo odkrecasz dolny sworzen wachacza albo mocowanie amortyzatora od zwrotnicy(takie dwie sruby w poprzek)
4.odchylasz cala ta zwrotnice do siebie i masz przegub
5.zbijasz mlotkiem przegub,zejmujesz stara oslone
6.zakladasz nowa oslone na polos,nabijasz przegub,smarujesz wszytko tym smarem co masz w zestawie,pakujesz go ile sie da do tej oslony
7. robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci to co bylo na poczatku
8 ta srube co idzie do polosi,co mowilem o niej w punkcie 2,dokrecasz na hama,ile masz sily
9.zakladasz kolo i gotowe
Ja wymieniałem prawy sworzeń przedwczoraj (sam) ale wyjmowałem całą półośkę - odkręcając jeszcze 6 śrub (torx) od przegubu wewnętrznego. Tak jest wygodniej i bezpieczniej bo przewybijaniu i wbijaniu nowego przegubu można uszkodzić przegub wewnętrzny. Co do kosztów warsztatowych to u mnie kosztuje taka wymiana 50zł.
Mój przegub zaczął stukać ni z tego ni z owego i odziwo podczas jazdy na wprost a w zakrętach prawie w ogóle nie stukał...!
A! Przegub kupiłem firmy HART za 120zł
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
nie kumam :oBrother_red pisze:Panowie a co do zbijania przegubu młotkiem.... ehhee jest lepszy sposób! Wystarczy wkręcać śrubę w przegub i ładnie sam schodzi z półoski. Jedną reką wkręcamy śrubę a druga ciągniemy przegub do zewnątrz czyli do siebie Wcześniej tez tukłem młotkiem ale człowiek sie uczy
Witam
Nie abym się czepiał ale
Dalej
Dokręca się minimum momentem przekraczającym 200Nm.
Nie abym się czepiał ale
To powinno się robić w odwrotnej kolejności.1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
Dalej
Wg tych danych to można ja odkręcic palcami :shock:Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Dokręca się minimum momentem przekraczającym 200Nm.
Przegub w B4 jest montowany na śrubę.Gdy odepniesz zwrotnicę i półoś z przegubem masz na wierzchu ,wkręcasz śrubę przez przegub a ona wypycha pręt półosi.nie kumam :o
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
ADAM 12 pisze:Witam
Nie abym się czepiał ale
To powinno się robić w odwrotnej kolejności.1.zdejmij kolo
2.odkrec ta srube co masz od czola piasty,jakis nasadowym kluczem
DalejWg tych danych to można ja odkręcic palcami :shock:Ad.8 - to nie bardzo tak na chama! Ona powinna być dokręcona konkretną siłą. W książce podają 12Nm i potem jeszcze o 90stopni.
Dokręca się minimum momentem przekraczającym 200Nm.
Przegub w B4 jest montowany na śrubę.Gdy odepniesz zwrotnicę i półoś z przegubem masz na wierzchu ,wkręcasz śrubę przez przegub a ona wypycha pręt półosi.nie kumam :o
Witam
czyli działa na zasadzie sciagacza wkrecam srube i ona odpycha sie razem z przegubem