Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 Avant quattro] łożysko czy przegub?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

[b4 Avant quattro] łożysko czy przegub?

Post autor: Pietrek » 05 sty 2012, 22:57

po podniesieniu auta na kobyłki, zlokalizowałem źródło huczenia, w okolicach przegubu wewnętrznego (od strony kierowcy jakby bardziej) słychać dźwięk jakby tramwaj pędził, huczenie słychać od mniej więcej 40 km/h, pytanie co padło, łożysko przy/w skrzyni? czy przegub wewnętrzny też tak może huczeć?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sty 2012, 07:42

Ja mam tak samo i też nie mogę się zdecydować czy to jakieś łożysko w skrzyni czy może tylko przegub.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 sty 2012, 16:31

Nie wiem jak u Was ale gdy ja miałem uszkodzony przegub wewnętrzny to on bardziej tykał podczas jazdy.Huczenia nie słyszałem.
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 07 sty 2012, 14:50

czyli raczej obstawiać łożysko?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 sty 2012, 14:59

Pietrek, ja Ci powiedziałem jakie ja miałem objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego-na prostej drodze było słyszalne charakterystyczne tykanie takie samo gdy masz uszkodzony zewnętrzny przegub i słychac je jak skręcasz.U mnie nic nie huczało.A może po prostu szukasz za daleko?Może to łożysko w kole Ci huczy?
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 07 sty 2012, 15:09

nie...łożysko w kole na pewno nie,
owe huczenie wyraźnie słychać przy skrzyni,

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 sty 2012, 15:19

No więc pozostaje Ci wywalać skrzynię.A gumy na przegubach masz cale?Są jakies widoczne gołym okiem znaki że przegub może być uszkodzony?
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2012, 15:20

Ja łożysko już wymieniłem, bo też mi się zdawało że to ono tak wyje ale nic to nie dało.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 07 sty 2012, 21:10

Pietrek pisze:nie...łożysko w kole na pewno nie,
owe huczenie wyraźnie słychać przy skrzyni,
Czemu wykluczasz łożysko w kole?
No chyba, że zdiagnozowałeś już organoleptycznie że to przy skrzyni.
U mnie jak zdechło łożysko w prawym kole, to wewnątrz samochodu podczas jazdy huczało najmocniej po środku, a nie z prawej strony.Też się obawiałem że to przegub lub co gorsza łożysko na flanszy skrzyni ale wyszło jednak, że to w kole.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 11 sty 2012, 17:27

łożysko w piaście wykluczam, ponieważ nie dawno zostało wymienione, po za tym dźwięk wyraźnie słychać od strony skrzyni....

wyraźnych śladów uszkodzeń nie widać..tylko jak zakręcę kołem to takie delikatne "turkotanie" słychać i to przy skrzyni....

pytanie, czy wymiana przegubu wewnętrznego wiąże się w wyjęciem półosi, dodam, że to quattro bo może mieć znaczenie...aha czy ktoś to już wymieniał? a może jest jakiś opis bo na forum znalazłem tylko do zetora ale taki nie pelny
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, 17:38 przez Pietrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sty 2012, 17:32

Pietrek pisze:pytanie, czy wymiana przegubu wewnętrznego wiąże się w wyjęciem półosi,
kiedyś wymieniałem w b3 i półoś wyjmowałem i raczej nie da się tego zrobić bez jej wyjęcia, a nie wiem dokładnie jak to jest w Q.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 sty 2012, 23:32

Ja u siebie też wyciagałem całą półoś.Nie wiem czt da sie bez wyciągania wymienić przegub wewenętrzny ale napewno łatwiej będzie ją wyjąć wsadzić nowy przegub i potem calą zamontować.
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 14 sty 2012, 12:22

luk448 pisze:No więc pozostaje Ci wywalać skrzynię.A gumy na przegubach masz cale?Są jakies widoczne gołym okiem znaki że przegub może być uszkodzony?
czy trzeba wywalać skrzynię żeby wymienić łożysko, mam na myśli oczywiście te łożysko w skrzyni

[ Dodano: 2012-01-21, 22:24 ]
no i mam już odpowiedź na nurtujące mnie pytania, to co tak wyje to "łożysko wałka atakującego" rzecz jasna w skrzyni biegów, także wyciąganie skrzyni mnie czeka :-x i te wydechy wyjąc :-x masakra

czy ktoś mógłby poratować etką i podać mi numer łożyska?

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 19 lut 2012, 16:45

To nie musi być łożysko wałka atakującego, równie dobrze mogą to być łożyska stożkowe, na których obraca się mechanizm różnicowy z kołem talerzowym. To jest częsta usterka w skrzyniach audi. Miałem to samo, ale koszt oryginalnych łożysk przekraczał wartość skrzyni. Kupiłem drugą z anglika i lata już jakieś 60tys bez problemu :-P

Łożyska o których mówię, da się wymienić bez wyciągania skrzyni z auta, ale nie ustawimy luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 12 mar 2012, 09:16

podjąłem decyzję, szukam drugiej skrzyni, na razie nie jest łatwo bo potrzebuję CVY taką mi podali w serwisie ASO oczywiście po VIN-ie szukając, pytanie czy można założyć CDV i z czym to się wiąże?

[ Dodano: 2012-04-07, 19:51 ]
no i po sprawie, zakończyłem temat wyjmując skrzynkę i wymieniłem łożysko na wałku atakującym i łożyska na mechanizmie różnicowym, przy okazji inne pierdoły. Skrzynia siedzi już w samochodzie, ale jeszcze nie testowana.

Główną przyczyną usterki były łożyska na mechanizmie różnicowym (jedno było naprawdę mocno zużyte).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga