[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
- Lokalizacja: Łódź
dzieki kolego,wlasnie nie wiem dokladnie ktory mi poszedl ale strasznie mi kolo buksuje i juz tak stuka,ze mam wrazenie,ze sie zara oberwie a nie mam czasu po warsztatach sie pętac wiec chce sie ubezieczyc w wiedze wczesniej,dzieki bo mi krzykneli 250 za jeden,niby jakis sportowy czy cos :shock: ale dzieki
niezły bałaganik się tu zrobił...
Dobrze byłoby, żeby ktoś od czasu do czasu sprzątał tego typu posty bo instrukcje typu "podważyć łyżkami do kół flanszę wystającą ze skrzyni biegów" mogą zaszkodzić niejednemu klubowiczowi...
[ Dodano: 2009-11-12, 22:33 ]
moja propozycja jest taka:
1. wykręcić śruby mocujące przegub wewnętrzny (czasem trzeba też osłonę aluminiową od strony prawej, oddzielającą rurę wydechową od przegubu wewn.3 śruby na imbus),
UWAGA: przegub wewnętrzny wykręcamy kluczem NIE TORX, NIE IMBUS/TRZPIEŃ TYLKO KLUCZ XZN (12 ramienny)!!!!!!!!!!
2. spróbować ześliznąć z flanszy półoś od strony wewn. Jak się nie uda po próbach podnoszenia i opuszczania koła - wcześniej wybić środkowy sworzeń wahacza (cała kolumna poluzuje się i wówczas nie będzie problemów),
3. poluzować śrubę w środku piasty koła (kluczem 24 - tak jest w B4) i drewnianym bądź gumowym młotkiem wypchnąć całą półoś (wyjdzie cała półoś z obydwoma przegubami),
4. czyścimy wszystko, wymieniamy co trzeba, zakładamy gumy, przeguby, tuleje itd, dodajemy smar i skręcamy co się da poza samochodem. Jak jest wszystko przygotowane:
5. zakładamy najpierw stronę zewnętrzną i skręcamy śrubą na klucz 24,
6. zakładamy stronę wewnętrzną i skręcamy 6 śrub. Jak jest to zakładamy jeszcze osłonę aluminiową.
Uwagi: podnośnik potrzebny jest tylko do próby ściągnięcia półosi z flanszy skrzyni biegów, chyba, że wystarczy najechać na klocek (nie próbowałem).
Dajcie znać czy ta instrukcja zadziałała.
Powodzenia!
Dobrze byłoby, żeby ktoś od czasu do czasu sprzątał tego typu posty bo instrukcje typu "podważyć łyżkami do kół flanszę wystającą ze skrzyni biegów" mogą zaszkodzić niejednemu klubowiczowi...
[ Dodano: 2009-11-12, 22:33 ]
moja propozycja jest taka:
1. wykręcić śruby mocujące przegub wewnętrzny (czasem trzeba też osłonę aluminiową od strony prawej, oddzielającą rurę wydechową od przegubu wewn.3 śruby na imbus),
UWAGA: przegub wewnętrzny wykręcamy kluczem NIE TORX, NIE IMBUS/TRZPIEŃ TYLKO KLUCZ XZN (12 ramienny)!!!!!!!!!!
2. spróbować ześliznąć z flanszy półoś od strony wewn. Jak się nie uda po próbach podnoszenia i opuszczania koła - wcześniej wybić środkowy sworzeń wahacza (cała kolumna poluzuje się i wówczas nie będzie problemów),
3. poluzować śrubę w środku piasty koła (kluczem 24 - tak jest w B4) i drewnianym bądź gumowym młotkiem wypchnąć całą półoś (wyjdzie cała półoś z obydwoma przegubami),
4. czyścimy wszystko, wymieniamy co trzeba, zakładamy gumy, przeguby, tuleje itd, dodajemy smar i skręcamy co się da poza samochodem. Jak jest wszystko przygotowane:
5. zakładamy najpierw stronę zewnętrzną i skręcamy śrubą na klucz 24,
6. zakładamy stronę wewnętrzną i skręcamy 6 śrub. Jak jest to zakładamy jeszcze osłonę aluminiową.
Uwagi: podnośnik potrzebny jest tylko do próby ściągnięcia półosi z flanszy skrzyni biegów, chyba, że wystarczy najechać na klocek (nie próbowałem).
Dajcie znać czy ta instrukcja zadziałała.
Powodzenia!
Działa w 100 procentach.
U mnie wystarcza tylko maksymalne skręcenie kierownicy w p r a w o i obie półośki są wyjęte.--lewa jest dłuższa o chyba centymetr od prawej.
Pluto 102 ,opisz jeśli to możliwe i nie zakazane , jak się wyciąga ( demontuje ) te flansze do których przykręcone są wewnętrzne przeguby.
Z góry dziękuję.
U mnie wystarcza tylko maksymalne skręcenie kierownicy w p r a w o i obie półośki są wyjęte.--lewa jest dłuższa o chyba centymetr od prawej.
Pluto 102 ,opisz jeśli to możliwe i nie zakazane , jak się wyciąga ( demontuje ) te flansze do których przykręcone są wewnętrzne przeguby.
Z góry dziękuję.
dubbler,
Antoni pytał o flanszę, do której przykręcany jest przegub wewn. nie o którykolwiek podzespół wymieniony na rysunku spiczi.
Część nr 31 jest to komplet składający się na osłonę wewnętrzną przegubu (guma z uchwytem, śruby, zabezpieczenie i jakaś tuleja).
Poza tym rozpoznaję z rysunku, że jest to chyba półoś z B3 bo ja w B4 przegub zewnętrzny dokręcam śrubą na klucz 24, tutaj jest na nakrętkę (jak u brata w B3)...
Antoni pytał o flanszę, do której przykręcany jest przegub wewn. nie o którykolwiek podzespół wymieniony na rysunku spiczi.
Część nr 31 jest to komplet składający się na osłonę wewnętrzną przegubu (guma z uchwytem, śruby, zabezpieczenie i jakaś tuleja).
Poza tym rozpoznaję z rysunku, że jest to chyba półoś z B3 bo ja w B4 przegub zewnętrzny dokręcam śrubą na klucz 24, tutaj jest na nakrętkę (jak u brata w B3)...
Dokładnie jak pisze "PLUTO 102 ".
Znalazłem na tej całej ETCE kilka rysunków flanszy gdzie opisana jest jako wał z kołnierzem.
Jeśli chodzi o AUDI 80/90 AVANT , są to rysunki o numerach 51-10 i 51-00 .
W rubryce ( modelu ) AUDI 80/90 QATRO należy wybrać rysunki 38-00 i 39-00.
Patrząc na każdy z nich , nie wydaje mi się żeby można było wyciągnąć (wyrwać ) toto za pomocą dwóch dżwigni ( brech ) . Przecie na końcu każdego z tych ( wałów ) są na końcu zabezpieczenia pierścieniowe .
Zresztą...,diabli wiedzą . Jutro biorę dwie metrowe brechy i na czszy cztery stanę się tym diabłem . ale za to będę wiedział duuuuużo więcej.
Znalazłem na tej całej ETCE kilka rysunków flanszy gdzie opisana jest jako wał z kołnierzem.
Jeśli chodzi o AUDI 80/90 AVANT , są to rysunki o numerach 51-10 i 51-00 .
W rubryce ( modelu ) AUDI 80/90 QATRO należy wybrać rysunki 38-00 i 39-00.
Patrząc na każdy z nich , nie wydaje mi się żeby można było wyciągnąć (wyrwać ) toto za pomocą dwóch dżwigni ( brech ) . Przecie na końcu każdego z tych ( wałów ) są na końcu zabezpieczenia pierścieniowe .
Zresztą...,diabli wiedzą . Jutro biorę dwie metrowe brechy i na czszy cztery stanę się tym diabłem . ale za to będę wiedział duuuuużo więcej.
Instrukcja serwisowa pokazuje że tą "flanszę" czy "wał z kołnierzem" demontujemy za pomocą dwóch płaskowników czy łyżek do opon wkładając je miedzy kołnierz a obudowę skrzyni biegów, bierzemy dwie dłuższe śruby 10 i wkręcamy w dwa przeciwległe otwory do których przykręca się przegub tak aby śruby oparły się o płaskowniki. Idzie jak masło sam to sprawdzałem.
Powodzenia i przyjemnego demontażu.
Powodzenia i przyjemnego demontażu.
Koledzy jaki przegub wewnętrzy kupić do zetora?
Szukam na alledrogo i same przeguby do benzyny B4.
Czy taki podpasi (czy z benzyny podejdzie do 1z?) http://allegro.pl/przegub-napendowy-wew ... 45138.html
Będe wdzięczny za rzeczową odpowiedź.
Pozdrawiam,
Szukam na alledrogo i same przeguby do benzyny B4.
Czy taki podpasi (czy z benzyny podejdzie do 1z?) http://allegro.pl/przegub-napendowy-wew ... 45138.html
Będe wdzięczny za rzeczową odpowiedź.
Pozdrawiam,
Witam.Rozsypał mi sie przegub wewnętrzny od strony kierowcy.Czy w audi 80 wystepowały przeguby krzyżaki czy tylko kulowe.Przegub ze sklepu do tego modelu samochodu nie pasuje bo jest kulowy a u mnie jest krzyżowy.Czyżby to była skrzynia od A4?Czy jest różnica miedzy przegubem prawym a lewym? To numery ze starego przegubu GWM 4A0 407 341B ,GKN 28 248/02C7
W B4 flansza jest wpinana. Na końcu flanszy w skrzyni jest wyfrezowany rowek i w nim jest założony pierścień rozprężający. Pierścień to taki drut coś jak jest na połośce w przegubie zewnętrznym. Trzeba zbić wahacz i podważyć flanszę i wyciągnąć ze skrzyni. Jeśli odkręcimy jeszcze przegub zewnętrzny to wtedy całą półośkę można wyciągnąć. Jeśli chodzi o klucz do przegubów to jest specjalny dwunastokątny. Ja kupowałem na wzór dopasowując do śrubki w sklepie z narzędziami. Jeśli chodzi o korek wlewu czy poziomu oleju w skrzyni to jest klucz ampulowy , sześciokątny rozmiar 17. Ciężko się wykręca ale przez rurę jako przedłużkę idzie
Przepraszam że ruszam stary temat ale potrzebuję pomocy,mam audi cabriolet z 99 roku z silnikiem ahu.Potrzebuję kupić przegub wewnętrzny i tu pytanie do osób które wiedzą jaki kupić żeby pasował.Ja już kupiłem od passata b3 ale nie pasuje,u mnie jest przegub krzyżakowy.Poproszę tylko o pewne odpowiedzi tych osób które na 100% wiedzą jaki będzie pasował.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kristoph, może masz ten sam problem co ten kolega https://audi80.pl/topics83/b4-28-aah ... t97645.htm