[80 B4 2.0 ABK] Wypadająca półoś/wałek
[80 B4 2.0 ABK] Wypadająca półoś/wałek
Witam.
Mam problem, który zaczął się od pękniętego wahacza (prawa strona), koło stanęło bokiem i półoś wyleciała ze skrzyni. Teraz po wymianie wahacza i zmontowaniu wszystkiego półoś wypada ze skrzyni po przejechaniu max. paru metrów. Dokładniej mówiąc, to ona tak jakby w ogóle się nie trzyma skrzyni, sprawdzałem lewą stronę, próbowałem czymś podwarzyć delikatnie, ale tam wyraźnie półoś jest jakby zapięta w skrzyni. Oglądałem koniec wałka i myślę, że jedyną możliwością na jej zapięcie jest rowek tuż przed łożyskiem. Widziałem też, że większość skrzyń sprzedawana jest z przegubem wewnętrznym nie wymontowanym ze skrzyni, powiedzcie mi tylko, że nie muszę rozbierać skrzyni żeby zapiąć tę półoś! xD
Btw., książka nic nie mówi o jakimś specyficznym montażu półosi lub jej wymontowywaniu, a na forum przy użyciu przeróżnych słów kluczowych trzeba się przebijać przez ogrom ilości stron na temat oleju do skrzyni, a na mój temat nic nie znalazłem. Rocznik B4 to 1995r.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Mam problem, który zaczął się od pękniętego wahacza (prawa strona), koło stanęło bokiem i półoś wyleciała ze skrzyni. Teraz po wymianie wahacza i zmontowaniu wszystkiego półoś wypada ze skrzyni po przejechaniu max. paru metrów. Dokładniej mówiąc, to ona tak jakby w ogóle się nie trzyma skrzyni, sprawdzałem lewą stronę, próbowałem czymś podwarzyć delikatnie, ale tam wyraźnie półoś jest jakby zapięta w skrzyni. Oglądałem koniec wałka i myślę, że jedyną możliwością na jej zapięcie jest rowek tuż przed łożyskiem. Widziałem też, że większość skrzyń sprzedawana jest z przegubem wewnętrznym nie wymontowanym ze skrzyni, powiedzcie mi tylko, że nie muszę rozbierać skrzyni żeby zapiąć tę półoś! xD
Btw., książka nic nie mówi o jakimś specyficznym montażu półosi lub jej wymontowywaniu, a na forum przy użyciu przeróżnych słów kluczowych trzeba się przebijać przez ogrom ilości stron na temat oleju do skrzyni, a na mój temat nic nie znalazłem. Rocznik B4 to 1995r.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Nie wiem dokładnie jak jest w Audi, ale podejrzewam, że tak samo jak w Golfie, bo rozwiązanie jest podobne. Po przegubem wewnętrznym jest taka gumowa zaślepka, nazywa się to zaślepka flanszy półosi. Pod tą zaślepką jest pierścień segera, który trzyma flanszę (kielich wychodzący ze skrzyni z 6-cioma otworami, do których przykręca się przegub wewnętrzny)półosi, może ten pierścień segera wypadł i półoś wysuwa się ze skrzyni?
Powinieneś sprawdzić zabezpieczenie półosi. Półośka zabezpieczona jest od wewnętrznego przegubu segerem, a od zewnętrznego pierścieniem. Jak dobrze rozumiem to wypada ci półośka z wewnętrznego. Musisz odkręcić przegub wew kluczem "gęsty torx" lub zwykły imbus w zależności od tego czy przegub był wymieniany.
Powodzenia.
Powodzenia.
Brak lub złe działanie zabezpieczenia nr 11 z rysunku w żaden sposób nie może spowodować wypadania półosi ze skrzyni biegów, ponieważ jest ono przy przegubie zewnętrznym.olapiotr pisze:Mi chodziło o pozycje nr.11 z tego rysunku.
[ Dodano: 2010-09-19, 11:48 ]
Zgadza się, tu chodzi albo o zabezpieczenie przegubu wewnętrznego, albo o zabezpieczenie kielicha przegubu wewnętrznego. Ten kielich jak już pisałem to część do której przykręca się przegub wewnętrzny na 6 śrub.gucia pisze:Powinieneś sprawdzić zabezpieczenie półosi. Półośka zabezpieczona jest od wewnętrznego przegubu segerem, a od zewnętrznego pierścieniem. Jak dobrze rozumiem to wypada ci półośka z wewnętrznego. Musisz odkręcić przegub wew kluczem "gęsty torx" lub zwykły imbus w zależności od tego czy przegub był wymieniany.
Powodzenia.
No i okazało się, że część półosi (kielich) za przegubem wewnętrznym na samym końcu wałka MIAŁ rowek z zapinką, miał bo go stracił, musiałem rozbierać skrzynie bo kawałek wałka i zapinka oberwały się i zostały w skrzyni.
już wszystko zmontowane, dzisiaj jeszcze wymieniałem drążek i kupiłem olej do skrzyni, nie wiem tylko którędy wlać, na założonej skrzyni nie widziałem korka, ale w razie czego wleje odpowietrznikiem.
Pozdro i dzięki za odpowiedzi.
już wszystko zmontowane, dzisiaj jeszcze wymieniałem drążek i kupiłem olej do skrzyni, nie wiem tylko którędy wlać, na założonej skrzyni nie widziałem korka, ale w razie czego wleje odpowietrznikiem.
Pozdro i dzięki za odpowiedzi.