Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 td SB] cieknąca pompa wtryskowa

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

[1,6 td SB] cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: tomiv90 » 09 paź 2010, 21:31

Witam wszystkich!
Przed chwilą zauważyłem że pompa wtryskowa w moim aucie jest nieco spocona. Zlokalizowałem wyciek i jest nim nakrętka którą widać na zdjęciu. Próbowałem ją chociaż lekko dokręcić ale ani drgnie, podobnie przy próbie odkręcenia jej.Czy wie ktoś może jak zlikwidować wyciek spod tej nakrętki?, Bo już w autku czuć ropką. Obrazek

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 paź 2010, 21:44

za wyciek odpowiada o-ring ale nie próbuj go wymieniać
-poluzuj nakręć nitkę pod podkładkę i dokręć , lub wymień podkładkę na taką samą miedzianą
zazwyczaj pomaga na bdługo
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 paź 2010, 22:20

musi się odkręcić najlepiej to porządny klucz oczkowy ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 paź 2010, 22:25

gibaj pisze:musi się odkręcić najlepiej to porządny klucz oczkowy ;-)
nie ma takiego oczkowego ;-)
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 09 paź 2010, 22:27

No właśnie nie podejdę oczkowym a poza tym to da się ją całkowicie wykręcić ?bo gwint jest na tyle długi że nakrętka oprze się o blaszaną osłonę rzrządu

[ Dodano: 2010-10-10, 10:59 ]
zeby odkręcić tą śrubkę całkowicie trzeba albo zrzucać pompe albo demontować obudowę rozrządu., więc poszedłem za radą kolegi Visiona i nakręciłem trochę nitki pod podkładkę lecz za wiele to nie dało bo wyciek jest nadal. Są jakieś inne metody uszczelnienia tego miejsca? np silikon lub jakiś klej?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 paź 2010, 12:16

Niestety kolego zeby zrobic to przadnie bedziesz musial zdjac pompe wbrew pozorom jest to bardzo proste. Jest wiele opisow na forum jak to zrobic. Ta sama zasada jak z wymiana rozrzadu. Ja ostatnio wymienialem pompe i robilem to pierwszy raz no i nic nie zepsulem wiec i tobie sie uda.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 paź 2010, 20:39

tomiv90,a nawinąłeś grubo , przy samej pompie , przed podkład-kładkę i śrubę jak to nic nie da to wymiana podkładki miedzianej i odwróć nakrętkę
żeby wymienić ten o-ring co przecieka to trzeba rozebrać górę pompy i zaznaczyć ustawienia
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 12 paź 2010, 16:51

Przeciek usunięty, Przynajmniej na razie. Poluzowałem tę śrubę i tak jak radził kolega Vision dałem więcej nici. Widać co prawda małe pocenie ale nie cieknie :-D . Niedługo pewnie i tak bede zmuszony zwalać pompę gdyż łożyko osi ma już dość znaczny luz co skutkuję lekkim zrzucaniem paska rozrządu z koła zębatego. ale to już wątek na inny temat. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 14 paź 2010, 18:17

Ja troche z innej beczki. Mi pompa cieknie przy mechanizmie ssania z tego co dobrze zaobserwowałem. Czy tam też jest jakiś oring ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 paź 2010, 18:32

Nie spotkalem sie jeszcze z ssaniem w dieslu a tym bardziej w pompie wtryskowej. Jesli chodzi Ci o przyśpieszacz to tak, jest tam oring za parenaście groszy.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 14 paź 2010, 19:35

trepek pisze:Nie spotkalem sie jeszcze z ssaniem w dieslu a tym bardziej w pompie wtryskowej. Jesli chodzi Ci o przyśpieszacz to tak, jest tam oring za parenaście groszy.
No niech bd przyspieszacz. Myślałem że to ssanie mam pod stacyjką po prawej stronie wajhe i się ją ciągnie do siebie wtedy silnik chodzi na wyższych obrotach. I tam mi cieknie. Dobra zrobi się dzięki. Pompa do wyjęcia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 paź 2010, 19:41

Ta dźwignia przyśpiesza kąt wtrysku, przydatne do rozruchu samochodu w zimne dni. Paliwo zostaje nieznacznie wcześniej wstrzyknięte do komory wirowej. Wzrost obrotów to tylko kwestia ustawienia pompy.
Ssanie w benzynie wzbogaca mieszankę paliwową, tutaj tego nie ma.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 14 paź 2010, 20:18

Dzięki Trepek za wyjaśnienie mi tego. Zapamiętam :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 paź 2010, 20:27

Olszak pisze:Dzięki Trepek za wyjaśnienie mi tego. Zapamiętam :)
Tylko nie jeździj za długo na przyśpieszaczu bo szkoda oleju. Podczas wcześniejszego wtrysku paliwa wytwarza się więcej tlenków siarki a one głównie są odpowiedzialne za starzenie oleju. Z głową to rób, tak profilaktycznie piszę ogólnie do wszystkich posiadaczy "traktorów", żeby nie było, że ktoś w zimę cały czas będzie na przyśpieszaczu jeździł, zrobi 3000km i będzie się skarżył, że zaczął mu olej na potęgę pić.
O większych naprężeniach w układzie tłokowo-korbowym nie ma co wspominać, bo to za małe przyśpieszenie oraz 1Y nie jest specjalnie wyżyłowaną konstrukcją.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 15 paź 2010, 21:46

Jak zima jest to odpale na przyśpieszaczu, szybki wszystkie ze szronu usunę i wyłączam. A jak jest w miare ciepło to wogóle nie używam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga