[B4 1Z] Czyszczenie nastawnika
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[B4 1Z] Czyszczenie nastawnika
Witam mialem problemy typowe dla zasyfionego nastawnika czyli falowanie obrotow na biegu jalowym znaczne skoki dawki paliwa a co za tym idzie szarpanie w trakcie jazdy. Wyczyscilem wiec nastawnik zgodnie z instrukcja ktora znajduje sie w centrum A80. Po czyszczeniu dawka na wolnych obrotach skacze od 5,0 do 5,6 obroty utrzymuja sie od 840 do 860rpm. Szarpanie dalej jest na ogol do 2500rpm i czasem szarpnie powyzej 3000rpm. Napiecie na nastawniku przy zgaszonym silniku wynosi 0,660V i tyle bylo przed czyszczeniem. Moj nastawnik byl tak jak by pordzewialy w srodku wiec wzialem inny ze schrotu wyczyscilem i przezucilem bebechy ale problem dalej wystepuje. Czy moze to byc cos innego czy tamten tez byl walniety.
Auto oczywiscie na pierburgu. Wtryski nowe przeplywka sprawdzona, czujnik polozenia walu tez.
Auto oczywiscie na pierburgu. Wtryski nowe przeplywka sprawdzona, czujnik polozenia walu tez.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Bebechy byly wsadzone z nastawnika od prawdopodbnie golfa (plaska wtyczka) tez 94r. Przezucony zostal caly palec z plytka do ktorej jest przykrecany i cewka. Na moich bebechach po wyczyszczeniu bylo tak samo jak na tych od gofra. Czy jest opcja ze jest taki syf w pompie ze zawalilo to znowu czy cos zle robie?
Witam dzisiaj nastawnik zostal znowu rozebrany i znowu byl zawalony opilkami :?:
Po wyczyszczeniu auto nadal szarpie. Jesli odepnie sie impulsator to wszystko jest ok WTF :?:
Czy pompa moze byc zepsuta i powodowac taki oto efekt :?: <mur>
Witam dzisiaj nastawnik zostal znowu rozebrany i znowu byl zawalony opilkami :?:
Po wyczyszczeniu auto nadal szarpie. Jesli odepnie sie impulsator to wszystko jest ok WTF :?:
Czy pompa moze byc zepsuta i powodowac taki oto efekt :?: <mur>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mylisz się ,możesz sobie przekładać co i jak ci się podoba 8-)Fighter001 pisze:Moim zdaniem nastawniki są dość ściśle spasowane i nie można sobie przekładać ich wnętrzności do korpusu innego nastawnika.
A myslisz że te opiłki to z kąd sie biorą właśnie podtarta pompa je produkuje 8-)Fighter001 pisze:Witam dzisiaj nastawnik zostal znowu rozebrany i znowu byl zawalony opilkami :?:
Po wyczyszczeniu auto nadal szarpie. Jesli odepnie sie impulsator to wszystko jest ok WTF :?:
Czy pompa moze byc zepsuta i powodowac taki oto efekt :?: <mur>
Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 18:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Czyli co? wywalic ta pompe? Bo po przejechaniu baku bylo tego tyle jak po 200tys. brat mi sie tez przyznal ze chyba wciaglo mu srodek jakiegos smiesznego zaworka zwrotnego ktory mial na wezu. Moze to sie tam caly czas mieli? Co o tym sadzicie? Wyjac cala pompe rozebrac i wyczyscic? Zalewal jakies badziewie do czysczenia calego ukladu od valvoline ale chyba nie pomoglo. I dlaczego od razu po wyczyszczeniu auto dalej szarpie, moze byc taki syf w tej pompie?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Takie rzeczy jak dawka i czujnik przesuwu to widomo ze mam ogarniete skoro sie wzialem za czyszczenie :mrgreen:
Czyli pozostaje rozebranie pompy na kawałki i czyszczenie z tego syfu co się tam nazbierał. Po odłączeniu impulsatora jest wszystko ok wiec co daje ten impulsator ze objawy ustają po jego odpięciu?
Czyli pozostaje rozebranie pompy na kawałki i czyszczenie z tego syfu co się tam nazbierał. Po odłączeniu impulsatora jest wszystko ok wiec co daje ten impulsator ze objawy ustają po jego odpięciu?
MUNIOR, Masz rację ... przesuw ustawiony fabrycznie się nie zmieni... dopiero po rozebraniu do czyszczenia trzeba ponownie ustawic
Ale odnośnie dawki, to założenie nastawnika z innej pompy najprawdopodobniej wiele zmieni.
Moja teoria jest taka, by przed demontażem obecnego dokładnie zaznaczyc położenie nastawnika przeznaczonego do czyszczenia za pomocą znaków ( np. rysek na obudowach).
Ale odnośnie dawki, to założenie nastawnika z innej pompy najprawdopodobniej wiele zmieni.
Moja teoria jest taka, by przed demontażem obecnego dokładnie zaznaczyc położenie nastawnika przeznaczonego do czyszczenia za pomocą znaków ( np. rysek na obudowach).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Nic nie zmieni ,bo ustawia się ją i tak zawsze po zdjęciu,jakikolwiek nastawnik byśmy zakładaliandi77 pisze:Ale odnośnie dawki, to założenie nastawnika z innej pompy najprawdopodobniej wiele zmieni.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 19:20 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
To wiadomo zreszta dawke mozna pozniej ustawic za pomoca vaga ruszajac delikatnie nastawnikiem. Najwazniejsze zeby zapisac sobie jakie jest napiecie przed demontazem na zgaszonym silniku bo jak to sie spieprzy to moga byc jaja . Wbrew pozora nie jest to zadna filozofia, kiedys balem sie rozebrac pompe od 1.6td ale rozebralem i zlozylem no i latalo to. :mrgreen:
Ale poradzcie panowie co robic czyscic ta pompe czy zmienic na inna i wyjasnijcie mi dlaczego po odpieciu impulsatora nie ma zadnego szarpania?
Ale poradzcie panowie co robic czyscic ta pompe czy zmienic na inna i wyjasnijcie mi dlaczego po odpieciu impulsatora nie ma zadnego szarpania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I co ci niby to czyszczenie da ,jak pompa staraciła gładzie ,to już nie odzyska i mozesz ją spisac na straty ,albo wymienić cały środekFighter001 pisze:Ale poradzcie panowie co robic czyscic ta pompe czy zmienic na inna i wyjasnijcie mi dlaczego po odpieciu impulsatora nie ma zadnego szarpania?
a co tu tłumaczyć,tak jest program napisany że odpięcie sygału predkosci pomaga na krótki czas ...odepnij i śmigaj ...do momentu aż opiłki tak zapakują rotor że bedzie szarpać mimo odpiecia ...tu nic nie oszukasz na dłuzszą metę 8-)Fighter001 pisze:dlaczego po odpieciu impulsatora nie ma zadnego szarpania?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 19:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.