Witam - wyjąłem n108 z pompy i po podłączeniu pod aku na krótko - nic się nie dzieje - mam dwa takie zaworki i oba zachowują się tak samo - czy po podaniu napięcia powinien cykać, wysuwać się?
Test wykonawczy n108 - słychać zmianę pracy silnika, jednak po zakończeniu testu silnik ciągle chodzi tak jak by test się ciągle odbywał - nie wraca do normalnej pracy - muszę gasić silnik.
[B4 1.9 1Z] n108 - jak sprawdzić po wymontowaniu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To elektrozawór i działa jak kazdy elektrozawór , można go sprawdzić po wyciągnięciu podajac napięcie ,o ile jest sprawny , słychać pojedyncze cykniecie ,nie za głośne ale wyrażne .Bez napiecia jest zamkniety ,nie da się dmuchnąć w małą dziurkę z przodu ,a po podaniu napiecia otwiera się przepływ.Jak nie słychac cykniecia ,zastał się ...normalka przy zaworkach od pompy ,jak leżą na ''sucho" Zdarza się też ,ze zapieka się podczas użytkowania auta ,ale to juz zwykle na życzenie użytkownika ,który poił auto paliwem z dużą domieszką jakiegoś "suchego "dodatku .Każda pompa VP ,jak i kazdy zaworek ktory w niej siedzi ,wczesniej czy puzniej się zastanie ,jak pompa jest przechowywana miesiacami bez paliwa ...po prostu ''wyschnie '' i wszystko stanie.Jak chcemy coś takiego długo przechowywac ,to tylko zalane paliwem i to najlepiej z domieszką jakiegoś oleju do dwusuwówieble pisze: wyjąłem n108 z pompy i po podłączeniu pod aku na krótko - nic się nie dzieje