[Lupo 1.7 AKU] - Nieregularny przyrost obrotów
[Lupo 1.7 AKU] - Nieregularny przyrost obrotów
Witam.
Pytanie dotyczy samochodu mojego kolegi, jest to VW Lupo 1.7 SDI (AKU), silnik niemal identyczny jak 1.9. Posiada pompę VP37.
Problem polega na tym, że podczas dodawania gazu na biegu jałowym obroty rosną zgodnie z wychyleniem pedału gazu tak do 2000 obr/min, po przekroczeniu wartości 2000, obroty rosną niekontrolowanie do maksimum.
Natknęliśmy się na ten problem podczas prac z nastawnikiem. Auto gasło, nie reagowało na gaz, no i problem który opisałem wyżej. Ecu zgłaszało błędy nastawnika, więc postanowiliśmy go wyczyści i ewidentnie było mu to potrzebne. Problemy ustały prócz tego jednego.
Sprawdzaliśmy układ pedału gazu i oddaje jego położenie liniowo.
Proszę o sugestie co moglibyśmy jeszcze sprawdzić.
Pytanie dotyczy samochodu mojego kolegi, jest to VW Lupo 1.7 SDI (AKU), silnik niemal identyczny jak 1.9. Posiada pompę VP37.
Problem polega na tym, że podczas dodawania gazu na biegu jałowym obroty rosną zgodnie z wychyleniem pedału gazu tak do 2000 obr/min, po przekroczeniu wartości 2000, obroty rosną niekontrolowanie do maksimum.
Natknęliśmy się na ten problem podczas prac z nastawnikiem. Auto gasło, nie reagowało na gaz, no i problem który opisałem wyżej. Ecu zgłaszało błędy nastawnika, więc postanowiliśmy go wyczyści i ewidentnie było mu to potrzebne. Problemy ustały prócz tego jednego.
Sprawdzaliśmy układ pedału gazu i oddaje jego położenie liniowo.
Proszę o sugestie co moglibyśmy jeszcze sprawdzić.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Nastawnik zostal zdemontowany. Nie korzystaliśmy z narzędzi do regulacji, jedynie VAG-COM. Przed zdemontowaniem spisane zostalo napiecie czujnika na zgaszonym silniku 0,7V, i dawka paliwa przy rozgrzanym silniku 3,4-3,8 mg. Po oczyszczeniu ustawiliśmy czujnik oraz dawkę do zapisanych wartości przed demontażu.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Z całym szacunkiem ale nie ustawisz dobrze nastawnika za pomocą VAG-COM. Często zdarza się że skaner nie pokaże żadnych błędów, a silnika nie można uruchomic lub nie równo pracuje. Nastawnik pompy wtryskowej nie jest urządzeniem łatwym w regulacji a napewno nie w czyszczeniu. Jeżeli posiadasz czujnik potencjometryczny MES czyli te starsze to podczas czyszczenia mogłeś też go uszkodzic- czyszczenie nastawnika też wymaga pewnej wiedzy. Te czujniki są wrażliwe na każde zanieczyszczenie z paliwa a ponadto zużywa się ścieżka potencjometru. Niestety ale nawet niektórzy mechanicy nie podejmują się tego typu napraw i nie wstydzą się do tego przyzac. Do tego potrzebne są niestety drogie narzędzia takie jak np. Testery TP-3 lub VPX-3.Dzięki tym urządzeniom jestes w stanie wyregulowac dobrze dawkę paliwa itp. i nawet jeżeli zabrudzenie nie jest duże to przeczyścic nastawnik. Reasumując podpinam się do wypowiedzi Tommek261. Było oddac to osbie która się na tym zna. Grzebiąc przy tym samemu uszkodzisz wkońcu albo nastawnik albo pompę a w najgorszym przypadku nawet silnik to odczuje...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zrobiłeś chociaż jeden ? czy naczytałeś "specjalistycznych " poradników ? Z całym szacunkiem ,ale nie masz racji :roll: jeżeli piszesz o nastawniku indukcyjnym ,to wszystko da się ustawić idealnie ,jak w fabrycznym ,rozbierając na czynniki pierwsze ,wystarczy do tego vag com ,choć po tych grubych dziesiątkach ,które zrobiłem ,jestem w stanie ustawić RSW z dokładnością do 0,4 v i bez vaga i nikt nie wmówi mi , że potrzebuje do tego jakiegoś specjalistycznego testera 8-) .Zgodzę się tylko co do potencjometrycznego nienaprawialnego badziewia 8-)Radek_ER19 pisze:Z całym szacunkiem ale nie ustawisz dobrze nastawnika za pomocą VAG-COM. Często zdarza się że skaner nie pokaże żadnych błędów, a silnika nie można uruchomic lub nie równo pracuje. Nastawnik pompy wtryskowej nie jest urządzeniem łatwym w regulacji a napewno nie w czyszczeniu.
Przepraszam, może mało precyzyjnie opisałem problem.
Nastawnik w Lupo to nastawnik indukcyjny HDK. Problem gwałtownego wzrostu obrotów powyżej 2000 obr/min, występował już dużo wcześniej.
Do czyszczenia nastawnika skłoniło nas gaśnięcie samochodu, brak reakcji na gaz.
Może błędnie skojarzyliśmy fakty, że może mieć to też związek z nastawnikiem, może winne jest coś innego.
Auto jeździ jak z przed czyszczenia nastawnika. A opisany problem sprawia niedogodność podczas ruszania, na biegu auto zachowuje się normalnie.
Nastawnik w Lupo to nastawnik indukcyjny HDK. Problem gwałtownego wzrostu obrotów powyżej 2000 obr/min, występował już dużo wcześniej.
Do czyszczenia nastawnika skłoniło nas gaśnięcie samochodu, brak reakcji na gaz.
Może błędnie skojarzyliśmy fakty, że może mieć to też związek z nastawnikiem, może winne jest coś innego.
Auto jeździ jak z przed czyszczenia nastawnika. A opisany problem sprawia niedogodność podczas ruszania, na biegu auto zachowuje się normalnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To na pewno nie jest objaw "nastawnikowy " :roll: Błedy jakieś są w pamieci sterownika ? nie było czasem błędu n109 ? temperatury z czujników sprawdzane ?...przy takich objawach powinien być jakiś bład ....D0m3l pisze:Nastawnik w Lupo to nastawnik indukcyjny HDK. Problem gwałtownego wzrostu obrotów powyżej 2000 obr/min, występował już dużo wcześniej.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Sterownik nie zgłasza żadnych błędów. Temperatury sprawdziliśmy wydają się być ok, nie rozgrzaliśmy silnika do normalnej temperatury pracy, ale to chyba nie ma aż tak dużego znaczenia. Zamieszczam logi, może coś zwizualizują.
W logach widać jak napięcie na czujniku indukcyjnym nastawnika gwałtownie rośnie powyżej 2000obr/min. pedał gazu w granicach 20%. Może to nastawnik uszkodzony?
Tylko bardzo dziwne, że sterownik nie zgłasza żadnych błędów.
Log (0 - 020)
Log (1 - 001)
Log (2 - 001,002)
Log (3 - 001,002,007)
Dawkę zwiększyliśmy do 4,8mg/R po zrobieniu logów, niestety to nie pomogło.
W logach widać jak napięcie na czujniku indukcyjnym nastawnika gwałtownie rośnie powyżej 2000obr/min. pedał gazu w granicach 20%. Może to nastawnik uszkodzony?
Tylko bardzo dziwne, że sterownik nie zgłasza żadnych błędów.
Log (0 - 020)
Log (1 - 001)
Log (2 - 001,002)
Log (3 - 001,002,007)
Dawkę zwiększyliśmy do 4,8mg/R po zrobieniu logów, niestety to nie pomogło.
spróbujcie jeszcze płytkę na śrubkach przesunąć, tzn jak zdejmiesz dekiel, od góry i masz całą elektronikę, któa się trzyma na czterech śrubkach, spróbuj na nich przesunąć nastawnik w jedną albo w drugą, jak nie pomoże to trzeba będzie chyba nastawnika szukac, choc się zastanawiam czy w adaptacjach w nastaniku nie jest pogrzebane, spróbuj zmienić jeszcze kodowanie, może pomoże