[ALL] Pomoa wtryskowa z LDA i bez w 1.6TD.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
[ALL] Pomoa wtryskowa z LDA i bez w 1.6TD.
witam, nurtuje mnie taka jedna rzecz, chodzi mi glownie o silniki 1.6 Td w audi i w vw, otoz zauwazylem ze sa silniki td z pompa z tym grzybkiem zeby dawal wiecej grojowy rzy doladowaniu z turbiny, i sa tez td z pompa normalna, bez tego grzybka, o co tu chodzi????? czy one maja inne moce?? wiem ze oznaczenia maja napewno inne, prosze o wyjasnienie jakies, moze niektorym sie tez to przyda tak zeby wiedziec, wiedzy nigdy za wiele. pozdr.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:30 przez przemo89_2006, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W wielkim skrócie.... pompy z LDA - czyli jak to nazywasz z grzybkiem - LDA - to nic innego jak mechanizm w pompie wtryskowej TD, który pozwala ograniczyć dawkę paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) ciśnieniu doładowania. Z kolei gdy cisnienie wzrośnie pozwala automatycznie podać więcej paliwa. A pompa bez tego nie posiada tak "rozbudowanych" możliwość ograniczania dawki (dymienia) względem doładowania. Co do mocy obie pompy są porównywalne z tym że ta z LDA ma jak by większe możliwości bez użycia większej wiedzy, generalnie jest praktyczniejsza <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.Solskier pisze:W wielkim skrócie.... pompy z LDA - czyli jak to nazywasz z grzybkiem - LDA - to nic innego jak mechanizm w pompie wtryskowej TD, który pozwala ograniczyć dawkę paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) ciśnieniu doładowania. Z kolei gdy cisnienie wzrośnie pozwala automatycznie podać więcej paliwa. A pompa bez tego nie posiada tak "rozbudowanych" możliwość ograniczania dawki (dymienia) względem doładowania. Co do mocy obie pompy są porównywalne z tym że ta z LDA ma jak by większe możliwości bez użycia większej wiedzy, generalnie jest praktyczniejsza <ok>
np; tłoczek 8mm i 9mm z LDAprzemo89_2006 pisze:]czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
[ Dodano: 2008-10-28, 21:26 ]
ciekawe :mrgreen:Solskier pisze:Co do mocy obie pompy są porównywalne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
ale mi teraz chodzi o roznice pompy bez LDA A pompą od zwyklego diesla.Vision pisze:np; tłoczek 8mm i 9mm z LDAprzemo89_2006 pisze:]czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
tzn ze chcesz zalozyc turbine do zwyklego D :?:przemo89_2006 pisze:]wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
[ Dodano: 2008-10-29, 07:04 ]
w pompach z lda czyli z ogranicznikiem pełnego obiciazenia dawka pełnego obciązenia jest dostosowywana do zmiennego w zaleznosci od cisnienia doladowania napelniania powietrzem co zapewnia bezdymne spalanie paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
to wiem wlasnie, ze ta z lda reguluje dawke paliwa, w miare przyrostu sicnienia w turbo. Ale przeciez ta w td bez lda nie reguluje wiec raczej nie bedzie przeszkadzac to w tym zeby zostala od zwyklego d. Tak, planuje zalozyc turbo do zwyklego d, jestem z forum golfa i tam juz paru smialkow zrobilo takie cos, chodzi to ladnie i nie rozlatuje sie, jak niektorzy twierdza ze silnik zaraz po takim zabiegu padnie, jak sie jezdzi z glowa to ma taka sama zywotnosc jak bez tej modyfikacji. wiem cale turbo z kolektorami za mala kase od kolegi, tylko bede musial wymienic podstawe filtra oleju i zalozyc chlodniczke, wspawac w miske splyw oleju z turbo, kupic skrzynke filtra powietrza,troche wydech zmodyfikowac i jeszcze pare innych rzeczy do zrobienia. i narazie na poczatek starczy.karol121 pisze:tzn ze chcesz zalozyc turbine do zwyklego D :?:przemo89_2006 pisze:]wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
[ Dodano: 2008-10-29, 07:04 ]
w pompach z lda czyli z ogranicznikiem pełnego obiciazenia dawka pełnego obciązenia jest dostosowywana do zmiennego w zaleznosci od cisnienia doladowania napelniania powietrzem co zapewnia bezdymne spalanie paliwa
taa a czy ktoś sie pochwali że mu padł silnik od dołożonej turbiny??
pewnie nikt się nie przypucuje
pompa bez grzybka czyli podobna jak w JP występowała w eco dieslu i miała 60km i 110nm wiec 6km i 10nm wiecej niż zwykły diesel i powiem ci kolego że kiedyś miałem JP który karał okrutnie takie 60km TD
co do podkrecania takiego "60konnego td" to tak czy siak bedziesz musiał wymienić pompe na mocniejsza np od 70 lub 80km
td60 to nic innego jak 1.6D z dołozonym turbo i smarowaniem denek tłoka
dla mnie operacja dokładania turbo do zwykłego diesla plus zostawianie zwykłej pompy mija sie z celem
ale zrobisz jak uważasz
pewnie nikt się nie przypucuje
pompa bez grzybka czyli podobna jak w JP występowała w eco dieslu i miała 60km i 110nm wiec 6km i 10nm wiecej niż zwykły diesel i powiem ci kolego że kiedyś miałem JP który karał okrutnie takie 60km TD
co do podkrecania takiego "60konnego td" to tak czy siak bedziesz musiał wymienić pompe na mocniejsza np od 70 lub 80km
td60 to nic innego jak 1.6D z dołozonym turbo i smarowaniem denek tłoka
dla mnie operacja dokładania turbo do zwykłego diesla plus zostawianie zwykłej pompy mija sie z celem
ale zrobisz jak uważasz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
napisalem ze narazie pompa zostanie, zobaczy sie ile da sie mocy wykrzesac na starej pompie, a daje sobie reke uciac ze zalozy sie mbc, podniesie dawke i seryjny 1V 60km wysiada z tym.Krzylu pisze:taa a czy ktoś sie pochwali że mu padł silnik od dołożonej turbiny??
pewnie nikt się nie przypucuje
pompa bez grzybka czyli podobna jak w JP występowała w eco dieslu i miała 60km i 110nm wiec 6km i 10nm wiecej niż zwykły diesel i powiem ci kolego że kiedyś miałem JP który karał okrutnie takie 60km TD
co do podkrecania takiego "60konnego td" to tak czy siak bedziesz musiał wymienić pompe na mocniejsza np od 70 lub 80km
td60 to nic innego jak 1.6D z dołozonym turbo i smarowaniem denek tłoka
dla mnie operacja dokładania turbo do zwykłego diesla plus zostawianie zwykłej pompy mija sie z celem
ale zrobisz jak uważasz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
no wiem ,zgadzam sie z toba, chce poprostu tylko zeby w miere przyzwoicie to chodzilo i zeby przy wyprzedzaniu miec teroche togo powera...zeby jechalo jak powinno to pod 1.5 bara to juz trzeba duzo duzo podkrecic dawe. A zreszta to jest smierc dla tego silnika takie cisnienie, mysle ze 1bar w zupelnosci starczy...Krzylu pisze:z tej pompy rakiety nie zrobisz dawke podniesiesz ale nie za dużo i będzie kopcić zdrowo co do mbc lepiej żebyś sie nie zdziwił jak bedzie ci pompować 1,5bara a auto dalej nie będzie chciało jechać jak powinno
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie tyle o silnik bym się martwił co o uszczelkę pod głowicą. Jak sądzicie ile taka standardowa jest w stanie wytrzymać?jak umiejętnie jeździsz to i 1,5bara nie zabije silnika
Hmy, tylko że silnik na samym powietrzu nie chodzi. Jak do tego powietrza nie będzie dawki to za dużo nie zdziałasz. Znowu jak podniesiesz dawkę to owszem, przy tym ciśnieniu będzie miał więcej mocy, ale przy braku ciśnienia (czyli praktycznie cały czas przy spokojnej jeździe do 90 km ) będzie ci kopcił i pewnie spali ci więcej.przemo89_2006 pisze:mysle ze 1bar w zupelnosci starczy...