Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Pomoa wtryskowa z LDA i bez w 1.6TD.

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

[ALL] Pomoa wtryskowa z LDA i bez w 1.6TD.

Post autor: przemo89_2006 » 28 paź 2008, 20:14

witam, nurtuje mnie taka jedna rzecz, chodzi mi glownie o silniki 1.6 Td w audi i w vw, otoz zauwazylem ze sa silniki td z pompa z tym grzybkiem zeby dawal wiecej grojowy rzy doladowaniu z turbiny, i sa tez td z pompa normalna, bez tego grzybka, o co tu chodzi????? czy one maja inne moce?? wiem ze oznaczenia maja napewno inne, prosze o wyjasnienie jakies, moze niektorym sie tez to przyda tak zeby wiedziec, wiedzy nigdy za wiele. pozdr.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:30 przez przemo89_2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2008, 20:47

W wielkim skrócie.... pompy z LDA - czyli jak to nazywasz z grzybkiem - LDA - to nic innego jak mechanizm w pompie wtryskowej TD, który pozwala ograniczyć dawkę paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) ciśnieniu doładowania. Z kolei gdy cisnienie wzrośnie pozwala automatycznie podać więcej paliwa. A pompa bez tego nie posiada tak "rozbudowanych" możliwość ograniczania dawki (dymienia) względem doładowania. Co do mocy obie pompy są porównywalne z tym że ta z LDA ma jak by większe możliwości bez użycia większej wiedzy, generalnie jest praktyczniejsza <ok>

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 28 paź 2008, 20:52

Solskier pisze:W wielkim skrócie.... pompy z LDA - czyli jak to nazywasz z grzybkiem - LDA - to nic innego jak mechanizm w pompie wtryskowej TD, który pozwala ograniczyć dawkę paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) ciśnieniu doładowania. Z kolei gdy cisnienie wzrośnie pozwala automatycznie podać więcej paliwa. A pompa bez tego nie posiada tak "rozbudowanych" możliwość ograniczania dawki (dymienia) względem doładowania. Co do mocy obie pompy są porównywalne z tym że ta z LDA ma jak by większe możliwości bez użycia większej wiedzy, generalnie jest praktyczniejsza <ok>
czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 paź 2008, 21:23

przemo89_2006 pisze:]czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
np; tłoczek 8mm i 9mm z LDA

[ Dodano: 2008-10-28, 21:26 ]
Solskier pisze:Co do mocy obie pompy są porównywalne
ciekawe :mrgreen:

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 28 paź 2008, 21:26

Vision pisze:
przemo89_2006 pisze:]czyli mam rozumiec ze ta pompa bez LDA nie jest taka sama jak w zwyklym dieslu?? jesli nie to czym sie wogole roznia?? bo na wyglad to sa identyczne... , nawet zaden wezyk od turbo do niej nie idzie. wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
np; tłoczek 8mm i 9mm z LDA
ale mi teraz chodzi o roznice pompy bez LDA A pompą od zwyklego diesla.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 29 paź 2008, 06:55

przemo89_2006 pisze:]wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
tzn ze chcesz zalozyc turbine do zwyklego D :?:

[ Dodano: 2008-10-29, 07:04 ]
w pompach z lda czyli z ogranicznikiem pełnego obiciazenia dawka pełnego obciązenia jest dostosowywana do zmiennego w zaleznosci od cisnienia doladowania napelniania powietrzem co zapewnia bezdymne spalanie paliwa

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 29 paź 2008, 14:27

karol121 pisze:
przemo89_2006 pisze:]wiec niewiem czy przy uturbianiu swojego d zmieniac pompe czy tylko podkrecic jej lekko dawke.
tzn ze chcesz zalozyc turbine do zwyklego D :?:

[ Dodano: 2008-10-29, 07:04 ]
w pompach z lda czyli z ogranicznikiem pełnego obiciazenia dawka pełnego obciązenia jest dostosowywana do zmiennego w zaleznosci od cisnienia doladowania napelniania powietrzem co zapewnia bezdymne spalanie paliwa
to wiem wlasnie, ze ta z lda reguluje dawke paliwa, w miare przyrostu sicnienia w turbo. Ale przeciez ta w td bez lda nie reguluje wiec raczej nie bedzie przeszkadzac to w tym zeby zostala od zwyklego d. Tak, planuje zalozyc turbo do zwyklego d, jestem z forum golfa i tam juz paru smialkow zrobilo takie cos, chodzi to ladnie i nie rozlatuje sie, jak niektorzy twierdza ze silnik zaraz po takim zabiegu padnie, jak sie jezdzi z glowa to ma taka sama zywotnosc jak bez tej modyfikacji. wiem cale turbo z kolektorami za mala kase od kolegi, tylko bede musial wymienic podstawe filtra oleju i zalozyc chlodniczke, wspawac w miske splyw oleju z turbo, kupic skrzynke filtra powietrza,troche wydech zmodyfikowac i jeszcze pare innych rzeczy do zrobienia. i narazie na poczatek starczy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 paź 2008, 08:14

to moze latwiej kupic jakis silnik 1.9td i na to samo wyjdzie, a nie wiem jak zwykly diesel wytrzyma bez dodatkowego natrysku olejowego na denko tloka

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 paź 2008, 14:16

taa a czy ktoś sie pochwali że mu padł silnik od dołożonej turbiny??
pewnie nikt się nie przypucuje
pompa bez grzybka czyli podobna jak w JP występowała w eco dieslu i miała 60km i 110nm wiec 6km i 10nm wiecej niż zwykły diesel i powiem ci kolego że kiedyś miałem JP który karał okrutnie takie 60km TD
co do podkrecania takiego "60konnego td" to tak czy siak bedziesz musiał wymienić pompe na mocniejsza np od 70 lub 80km
td60 to nic innego jak 1.6D z dołozonym turbo i smarowaniem denek tłoka
dla mnie operacja dokładania turbo do zwykłego diesla plus zostawianie zwykłej pompy mija sie z celem
ale zrobisz jak uważasz ;-)

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 30 paź 2008, 14:28

Krzylu pisze:taa a czy ktoś sie pochwali że mu padł silnik od dołożonej turbiny??
pewnie nikt się nie przypucuje
pompa bez grzybka czyli podobna jak w JP występowała w eco dieslu i miała 60km i 110nm wiec 6km i 10nm wiecej niż zwykły diesel i powiem ci kolego że kiedyś miałem JP który karał okrutnie takie 60km TD
co do podkrecania takiego "60konnego td" to tak czy siak bedziesz musiał wymienić pompe na mocniejsza np od 70 lub 80km
td60 to nic innego jak 1.6D z dołozonym turbo i smarowaniem denek tłoka
dla mnie operacja dokładania turbo do zwykłego diesla plus zostawianie zwykłej pompy mija sie z celem
ale zrobisz jak uważasz ;-)
napisalem ze narazie pompa zostanie, zobaczy sie ile da sie mocy wykrzesac na starej pompie, a daje sobie reke uciac ze zalozy sie mbc, podniesie dawke i seryjny 1V 60km wysiada z tym.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 paź 2008, 14:40

z tej pompy rakiety nie zrobisz dawke podniesiesz ale nie za dużo i będzie kopcić zdrowo co do mbc lepiej żebyś sie nie zdziwił jak bedzie ci pompować 1,5bara a auto dalej nie będzie chciało jechać jak powinno

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 30 paź 2008, 14:46

Krzylu pisze:z tej pompy rakiety nie zrobisz dawke podniesiesz ale nie za dużo i będzie kopcić zdrowo co do mbc lepiej żebyś sie nie zdziwił jak bedzie ci pompować 1,5bara a auto dalej nie będzie chciało jechać jak powinno
no wiem ,zgadzam sie z toba, chce poprostu tylko zeby w miere przyzwoicie to chodzilo i zeby przy wyprzedzaniu miec teroche togo powera...zeby jechalo jak powinno to pod 1.5 bara to juz trzeba duzo duzo podkrecic dawe. A zreszta to jest smierc dla tego silnika takie cisnienie, mysle ze 1bar w zupelnosci starczy...

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 paź 2008, 14:57

przy ciśnieniu 1bar zadużo nie odczujesz że się odpycha lepiej to po pierwsze po drugie masz uklad wydechowy od diesla wiec jest mniejszy i będzie zamulał silnik
jak umiejętnie jeździsz to i 1,5bara nie zabije silnika

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2008, 15:29

jak umiejętnie jeździsz to i 1,5bara nie zabije silnika
Nie tyle o silnik bym się martwił co o uszczelkę pod głowicą. Jak sądzicie ile taka standardowa jest w stanie wytrzymać?
przemo89_2006 pisze:mysle ze 1bar w zupelnosci starczy...
Hmy, tylko że silnik na samym powietrzu nie chodzi. Jak do tego powietrza nie będzie dawki to za dużo nie zdziałasz. Znowu jak podniesiesz dawkę to owszem, przy tym ciśnieniu będzie miał więcej mocy, ale przy braku ciśnienia (czyli praktycznie cały czas przy spokojnej jeździe do 90 km ) będzie ci kopcił i pewnie spali ci więcej.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 paź 2008, 15:40

jak jest dobra uszczelka to sporo wytrzyma
w swoim SB wymieniałem bo ciekła na victor reinz dałem 1,3b i sporo koksu i nawet nie jękła a auto tez dostawało baty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl