Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 1.9 tdi 1z] Problem z pompą szarpanie itp.

Pawel_Audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:36
Lokalizacja: Gdańsk

[Audi 80 b4 1.9 tdi 1z] Problem z pompą szarpanie itp.

Post autor: Pawel_Audi » 23 maja 2012, 12:11

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum więc napiszę coś o mojej 80 żebyście mogli mi pomóc ; ) Więc tak Audi 80 B4 w wersji sedan, jest one z roku 1994. Posiada silnik 1.9 TDI 90 km i problem polega na tym, że pompa była już wymieniana 3 razy, raz pedał przyśpieszenia i teraz nie wiem czy te części są z odpowiedniego kompletu. Objawy usterki to szarpanie, zacinanie się gazu i czasami nierówna praca silnika. Potencjometr mam firmy Pierburg, był on nie wymieniany więc cały osprzęt jest na Pierburg'u a raczej powinien być. Teraz pytanie do Was znawców, jaką pompę powinienem kupić żeby wyeliminować to szarpanie ? oraz jaki pedał przyśpieszenia który będzie pasować do kompletu ?

Z góry dziękuje ; )

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 21:11 przez Pawel_Audi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 23 maja 2012, 12:26

jak masz audi na osprzęcie pierburga a masz tego typu objawy to nastawnik zapewne. Wystarczy oddać nastawnik to wyczyszczenia założyć ustawić dawke i powinno być dobrze.

Pawel_Audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:36
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pawel_Audi » 23 maja 2012, 12:29

a nie da się tej usterki na stałe wyeliminować ? I mam pytanie jaki numer powinna mieć ta pompa wtryskowa bo ona jest marki Bosch.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 maja 2012, 12:29

1. popraw temat, zastosuj tagi

Auto jest na seryjnym Ecu, czy było coś dłubane? Podpinałes go pod VAga, pokazuje jakieś błędy? Parametry pracy i dane z czujników sa ok?

Pompa zawszę będzie bosch, rózna jest tylko góra pompy. Przy osprzecie boscha jest nastawnik potencjometryczny i przelew paliwa wychodzi z góry nastawnika, a przy p[ierburgu przelew wychodzi z boku przepływki.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 12:33 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 23 maja 2012, 12:31

pompa i tak ci będzię produkować opiłki.

Pawel_Audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:36
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pawel_Audi » 23 maja 2012, 13:29

Przepraszam zaraz poprawie temat, jestem tutaj nowy. Tagi a jak mam to zrobić?

a teraz przejdźmy do pompy zrobiłem zdjęcie mojej pompy i wydaje mi się, że chyba jest dobra. Nic nie było zmieniane byłem na kompie i nie było żadnych błędów. Mam pytanie możecie mi kogoś polecić do regeneracji pompy ? Kto robi dobrze i w dobrej cenie ? ; )

Obrazek

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 23 maja 2012, 13:34

MUNIOR by ci zrobił tylko że masz do niego bardzo daleko więc albo wysyłka albo musisz szukać kogoś w okolicy swojej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 maja 2012, 13:42

Ewidentnie nastawnik do czyszczenia.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 maja 2012, 19:19

Kolego, uderzaj do Endriu210 https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2012, 20:17

Krzysiek 84 pisze:Kolego, uderzaj do Endriu210
Dokładnie ,Endriu 210 jest osobą której szukasz 8-) i masz do niego bliziutko .A szarpanie zapewne z winy brudnego nastawnika...choć z drugiej strony w trzech pompach po koleji... :roll: dziwne

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 maja 2012, 20:31

MUNIOR pisze:choć z drugiej strony w trzech pompach po koleji
Ciężko dostać dobrą pompę w rozsądnych pieniądzach.

Jeszcze co do szarpania to filtr paliwa wymieniany? U mnie ostatnio był problem z falowaniem i szarpaniem, pomyślałem - no kurka wodna, nastawnik padł. W piątek podmieniłem filtr paliwa bo i tak miałem to zrobić (zakupiłem Kengsta do 1.9 TDI, wcześniej miałem Filtrona bez podgrzewacza), wszystko się uspokoilo. Od piątku zrobiłem 400km i silnik pracuje równiótko jak pod batutą dyrygenta.

muniek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 mar 2011, 07:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: muniek1985 » 23 maja 2012, 23:51

MUNIOR, Witam, w jakiej cenie masz pompe, czy jest ona po regeneracji? mam uszkodzony nastawnik w moim aucie, jak by wyglądała zmiana pompy czy można ewentualnie do ciebie podjechać

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 maja 2012, 07:22

muniek1985 pisze: mam uszkodzony nastawnik w moim aucie, jak by wyglądała zmiana pompy
Jeśli chcesz oddac nastawnik do czyszczenia to nie trzeba pompy zmieniać, Nawet jeśli masz Boscha i chcesz przekładke zrobić to tez tylko zmiana nastawnika a pompa zostaje :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2012, 20:01

muniek1985 pisze:MUNIOR, Witam, w jakiej cenie masz pompe, czy jest ona po regeneracji? mam uszkodzony nastawnik w moim aucie, jak by wyglądała zmiana pompy czy można ewentualnie do ciebie podjechać
Tak na przyszłość to na PW takie szczegółowe pytania :-P A co do nastawnika ,to zapewne masz potencjometr ,a ja nie zajmuję się potencjometrycznymi ,bo to strata czasu i pieniędzy włąściciela tegoż wynalazku .Jeśli chodzi o indukcyjny ,to raczej nie ma się co tam uszkodzić ,z wyjątkiem czujnika temp.paliwa ;-) Trzeba tylko rozebrać na czynniki pierwsze ,wyczyścić ,złożyć ,ustawić RSW i założyć z powrotem

[ Dodano: 2012-05-24, 20:08 ]
trepek pisze:Ciężko dostać dobrą pompę w rozsądnych pieniądzach.
E tam ,ja prawie zawsze mam 8-) Obecnie do wyboru <ok> ori z 1z ,i AFN-ka z głowiczką 11mm ,ewentualnie ori AFN. I nie zadawać pytań czy sprawne ,bo mam tylko sprawne ;-)
Ostatnio zmieniony 24 maja 2012, 20:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2012, 20:40

MUNIOR pisze:E tam ,ja prawie zawsze mam
Rozbierane i mierzone mikrometrem? 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga