Witam wszystkich zarówno tych chcących pomóc jaki tych szukających pomocy . Mój problem tkwi mam nadzieje, że we wtryskiwaczach ponieważ w autku po porządnym rozgrzaniu spadają obroty tak mniej więcej od 100-200 obrotów w dół. Od razu napisze że samochód ma nowe filtry przepłukany zbiornik paliwa zregenerowaną pompę paliwa i nową uszczelkę pod głowicą (wtryski widać po smarze na ich gwintach, że były wyciągane przed planowaniem głowicy więc raczej powinny dać się odkręcić). Dlatego właśnie mojego problemu upatruje we wtryskiwaczach tym bardziej że mechanior który robił mi uszczelkę powiedział że jeden z wtrysków brzydko wygląda. Na oko to podobno chłop zmarł dlatego chciałbym w końcu je wyciągnąć i zawieź na sprawdzenie i ewentualną wymianę końcówek. Po odkręceniu wężyków od pompy pierwszy i drugi wtrysk od strony kabiny jest łatwo dostępny, niestety dwa pozostałe są przysłonięte pompą paliwa i boje się że będzie problem z ich wyjęciem.
1. Po pierwsze czy da się je wyciąga bez odsuwania pompy paliwa a jeśli nie to czy koniecznie trzeba ja wyjąć, czy da się jakoś odchylić lub rozwiązać to w jakiś inny sposób.
2. Po drugie nie mam klucza do ich odkręcenia wiem że jego rozmiar to 27 ale jaka powinien być jego głębokość aby dojść do tych dwóch problemowych wtrysków, jestem z Białegostoku może któryś z forowiczów posiada takowe narzędzie i jest skłonny go użyczyć (oczywiście oboje bylibyśmy zadowoleni z dokonania tej przyjacielskiej przysługi ).
3. Po trzecie słyszałem że po ruszeniu wtrysku jest tam jakaś podkładka którą koniecznie należy wymienić na nową czy jest to prawda.
4. No i po czwarte prosił bym o jakieś rady dotyczącej tej operacji.
[B3 1,6 TD SB] Problem z wyjęciem wtrysków
Ostatnio miałem podobny problem musiałem wykręcić wtryski ponieważ ginęła przez nie kompresja i uciekało dosyć znacznie paliwo z tym że u mnie były zapieczone jak diabli 3 dni je odkręcałem. I chciałbym ci odpowiedzieć na kilka pytań.
1.Tak da się tylko odpowiednim kluczem miałem szczęście bo znalazłem o odpowiedniej długości klucz u znajomego, potem tylko przedłużka.
2. Niestety nie znam długości klucza ale na oko ok 5-6cm.
3. U mnie była stalowa podkładka między wtryskiem a głowicą po konsultacji z znajomym mechanikiem dowiedziałem się "że tego się nie wymienia" co uczyniłem i nie widzę ucieczki kompresji wcześniej to aż bąbelki się pojawiały. Teraz susza.
4. Sprawdź czy się wykręcają ale nie na siłę jeżeli nie chcą pójść to spryskaj je jakimś preparatem i zostaw na noc. I nie rób nic na siłę bo może gniazdo pęknąć. Po udanej operacji najlepiej wymień wężyki przelewowe u mnie wszystkie dostały pęknięć i uciekało nimi paliwo.
1.Tak da się tylko odpowiednim kluczem miałem szczęście bo znalazłem o odpowiedniej długości klucz u znajomego, potem tylko przedłużka.
2. Niestety nie znam długości klucza ale na oko ok 5-6cm.
3. U mnie była stalowa podkładka między wtryskiem a głowicą po konsultacji z znajomym mechanikiem dowiedziałem się "że tego się nie wymienia" co uczyniłem i nie widzę ucieczki kompresji wcześniej to aż bąbelki się pojawiały. Teraz susza.
4. Sprawdź czy się wykręcają ale nie na siłę jeżeli nie chcą pójść to spryskaj je jakimś preparatem i zostaw na noc. I nie rób nic na siłę bo może gniazdo pęknąć. Po udanej operacji najlepiej wymień wężyki przelewowe u mnie wszystkie dostały pęknięć i uciekało nimi paliwo.
- borysekman
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
- Lokalizacja: Bogatynia
Nie wiem czy nie za późno pisze ale da się odkręcić bez ruszania pompy tylko odpowiednim kluczem.
@borysekman znajomy powiedział że nie trzeba tego wymieniać ja zakręciłem na starej i nie widać wycieków ani utraty kompresji jak to było wcześniej ale dzięki na przyszłość będę wiedział żeby je wymienić jeżeli będę jeszcze coś robił z wtryskami.
@borysekman znajomy powiedział że nie trzeba tego wymieniać ja zakręciłem na starej i nie widać wycieków ani utraty kompresji jak to było wcześniej ale dzięki na przyszłość będę wiedział żeby je wymienić jeżeli będę jeszcze coś robił z wtryskami.