Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 1.9 1Z] rozmiar nakrętki końcówki wtrysków

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

[B5 1.9 1Z] rozmiar nakrętki końcówki wtrysków

Post autor: KokoJambo » 20 lip 2018, 06:03

Cześć. Słuchajcie, chcę się zabrać za wymiane końcowek wtryskiwaczy w moim Audi A4 b5 1Z. Zeby być przygotowanym potrzebuje informacji jaki rozmiar nasadki potrzebuje by odkrecić te końcowki? Są to wtryski 2 spręzynowe . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 07:49 przez KokoJambo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 lip 2018, 07:33

KokoJambo, _uwaga

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lip 2018, 08:30

KokoJambo, sam chcesz końcówki wymieniać? i co sam je będziesz ustawiał czy co? a nie lepiej zlecić to firmie która ma sprzęt by je ustawić?

Ja w jednym z aut wymieniałem ale powiedziałem sobie nigdy więcej.
WRC is for boys.
Group B was for men.

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

Post autor: KokoJambo » 20 lip 2018, 08:36

PieterB pisze:KokoJambo, sam chcesz końcówki wymieniać? i co sam je będziesz ustawiał czy co? a nie lepiej zlecić to firmie która ma sprzęt by je ustawić?

Ja w jednym z aut wymieniałem ale powiedziałem sobie nigdy więcej.
Mam taki zamiar, a jakie miales problemy po wymianie koncowek?
A pamiętasz jaki klucz to jest?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lip 2018, 09:24

KokoJambo, problem był taki, że i tak trzeba było iść z tym do warsztatu na ustawienie na stole ;-)
Rozmiaru klucza nie pamiętam, zresztą gdybym nawet pamiętał to i tak pewnie na niewiele by ci się to zdało bo to nie było audi, więc pewnie był i tak zupełnie inny
WRC is for boys.
Group B was for men.

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

Post autor: KokoJambo » 20 lip 2018, 09:48

Okej, być moze ktos jeszcze będzie coś wiedzial.
W sumie to glupota ze sie pytam o takie rzeczy, ale wiem ze tam nasadka bedzie potrzebna troxche dluzsza, a takich niestety nie mam.
Tam pewnie bedzie 14 lub 15.

Co do regulacji wtryskow to ja dobrze wiem ze bez stolu to nie bardzo udana wymiana końcowek, ale mam inne wydatki teraz i nie usmiecha mi sie pakowac 400zl za sama regulacje cisnień. W planie mam zaznaczyc sobie wcześniejsza pozycje dokrecenia nakretki i dokrecic do tego samego momentu te nowe, na pewno bedzie lepiej niz jest teraz. Wiem ze juz pare osob tak robilo w 1Z o nie narzekali na gorsza prace silnika, tylko lepszą Jak juz mialbym tak dzialac to od razu najlepiej robić pompe i cala reszte.
Auto za rok i tak pewnie pojdzie na sprzedaz, zostawilbym je na dłużej, ale nie bardzo mi ono odpowiada.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 20 lip 2018, 10:54

A nie lepiej kupić komplet wtrysków używanych np. na allegro niż się babrać przy wymianie końcówek ? każdy robi jak uważa :)
jarowlkp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lip 2018, 11:42

KokoJambo pisze:Auto za rok i tak pewnie pojdzie na sprzedaz,
to ja bym w ogóle tego nie robił ;-)
Powiem tak u mnie na nowych bez ustawienia było gorzej niż na starych trochę lejących. Na ale tak jak mówię to zupełnie inne auto i być może sam wtrysk też, tego nie wiem.

Owszem są tematy tu, możesz luknąć jak to ludzie sami robili ale nikt nie pochwalił się efektem - no przynajmniej ja na taką wypowiedź się nie natknąłem.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 11:45 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

Post autor: KokoJambo » 20 lip 2018, 11:43

Kupiłbym, tyle ze tam są uzywane z nie wiaodmo jakim przebiegiem i nikt nie daje gwarancji ze sa to nie lejaace wtryski. U mnie wtryski pracuja prawidlowo sa nawet ciche, jedyny mi us to to ze leja juz i silnik na nizszych obrotach ma wibracje, co da sie odczuc w srosku i podczas puszczenia auta na 1 lub 2 biegu bez gazu.
Skoro mam juz koncowki to warto by bylo z nich korzystac. :D
PieterB pisze:
KokoJambo pisze:Auto za rok i tak pewnie pojdzie na sprzedaz,
to ja bym w ogóle tego nie robił ;-)
Powiem tak u mnie na nowych bez ustawienia było gorzej niż na starych trochę lejących. Na ale tak jak mówię to zupełnie inne auto i być może sam wtrysk też, tego nie wiem.

Owszem są tematy tu, możesz luknąć jak to ludzie sami robili ale nikt nie pochwalił się efektem - no przynajmniej ja na taką wypowiedź się nie natknąłem.
Chcialbym by to auto ten rok lub poltorej mi posluzylo i mnie nie denerwowalo. Nie chce tez oddawac go za bezcen, swoje musze za niego dostac. Duzo juz zrobilem, zostalo pare rzeczy. Mimo wszystko nie boje się ta 1Zetką gdziekolwiek jechac, autostrada, tempomat 140 i auto smiga az milo. Denerwuje mnie glownie miejska jazda i te wibracje, rezonans. Poduszki juz czekaja na wymiane, plecionka i te koncowki, zobaczymy jaki bedzie efekt. ;) jak lipa to za rok go puszczam bo nie ma sensu, cenowo b5 1Z kosztują prawie tyle samo co w podobnym stanie b4. :(

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 lip 2018, 19:29

Policz sobie koszty wielowahacza z B5 i jego wymiany co 2 lata.

Za jakieś 450 zł masz do wyboru koncówki 0,185 / 0,205 / 0,210 / 0,216 WZM przy wysłaniu swoich obsad , oczywiście z wyregulowaniem ciśnień.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lip 2018, 20:59

KokoJambo pisze:U mnie wtryski pracuja prawidlowo sa nawet ciche, jedyny mi us to to ze leja juz i silnik na nizszych obrotach ma wibracje, co da sie odczuc w srosku i podczas puszczenia auta na 1 lub 2 biegu bez gazu.
Mam duże wątpliwosci co do trafnosci twojej "diagnozy " ...i szczerze wątpię żeby winne tych objawów były wtryskiwacze ...na jakiej podstawie wysnułeś wniosek że to wina wtrysków ? jedyna podstawa to sprawdzenie wtrysków jak rozpylają i przy jakim cisnieniu się otwierają ...sprawdzaleś w ten sposób ? bo jeśli nie ,to szczerze wątpię ze te objawy powodują wtryski.Jakiś tam "obraz " stanu wtryskiwaczy dają obserwacje korekcji w bloku 013 na vagu ,ale na te wskazania ma też wpływ kilka rzeczy ,które moga fałszować wskazania jak np. brudny nastawnik ,czy pękniete sprężyny tłkorodzielacza .Co do samej wymiany końcówek wtryskiwaczy ,to cisnienia otwarcia nie ustawia się poprzez żadne "dokręcenie nakrętki " tylko gruboscią specjalnej podkladki wewnątrz wtryskiwacza ,a wtrysk skręca się najzwyczajniej z wyczuciem do "oporu " .Ori poduszki silnika są raczej niezniszczalne i nigdy nie powodują żadnych wibracji ,nawet jak wycieknie z nich olej ,chyba ze auto maiło dzwona i zostały "zerwane " ...takze nie radzę zakladać jakichkolwiek innych poduszek jak ori uzywki ...założenie "nówek " ze sklepu to przepis na megawibracje z trzęsienim kierownicą i deską rozdzielczą na wolnych obrotach włacznie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

Post autor: KokoJambo » 21 lip 2018, 00:08

Krzysiek 84 pisze:Policz sobie koszty wielowahacza z B5 i jego wymiany co 2 lata.

Za jakieś 450 zł masz do wyboru koncówki 0,185 / 0,205 / 0,210 / 0,216 WZM przy wysłaniu swoich obsad , oczywiście z wyregulowaniem ciśnień.
Sam wielowahacz nie jest specjalnie drogi, taki za 500zl starcza mi na 2lata. Robię 15-20k rocznie. W e39 mialem z przodu i tył też dalo rade. :]

Z tymi wtryskami odpuszcze narazie, zobacze co bedzie jak wymienie łacznik elastyczny (jest na prawde stary i juz troche zardzewialy) i te poduszki. Mysle jeszcze by zmniejszyc dawke nastawnika z 3.6mg do 4,2mg moze bedzie lepiej?
MUNIOR pisze:
KokoJambo pisze:U mnie wtryski pracuja prawidlowo sa nawet ciche, jedyny mi us to to ze leja juz i silnik na nizszych obrotach ma wibracje, co da sie odczuc w srosku i podczas puszczenia auta na 1 lub 2 biegu bez gazu.
Mam duże wątpliwosci co do trafnosci twojej "diagnozy " ...i szczerze wątpię żeby winne tych objawów były wtryskiwacze ...na jakiej podstawie wysnułeś wniosek że to wina wtrysków ? jedyna podstawa to sprawdzenie wtrysków jak rozpylają i przy jakim cisnieniu się otwierają ...sprawdzaleś w ten sposób ? bo jeśli nie ,to szczerze wątpię ze te objawy powodują wtryski.Jakiś tam "obraz " stanu wtryskiwaczy dają obserwacje korekcji w bloku 013 na vagu ,ale na te wskazania ma też wpływ kilka rzeczy ,które moga fałszować wskazania jak np. brudny nastawnik ,czy pękniete sprężyny tłkorodzielacza .Co do samej wymiany końcówek wtryskiwaczy ,to cisnienia otwarcia nie ustawia się poprzez żadne "dokręcenie nakrętki " tylko gruboscią specjalnej podkladki wewnątrz wtryskiwacza ,a wtrysk skręca się najzwyczajniej z wyczuciem do "oporu " .Ori poduszki silnika są raczej niezniszczalne i nigdy nie powodują żadnych wibracji ,nawet jak wycieknie z nich olej ,chyba ze auto maiło dzwona i zostały "zerwane " ...takze nie radzę zakladać jakichkolwiek innych poduszek jak ori uzywki ...założenie "nówek " ze sklepu to przepis na megawibracje z trzęsienim kierownicą i deską rozdzielczą na wolnych obrotach włacznie
Ja wiem, z tą nakretka chodzilo mi o moment dokrecenia, zle sie okreslilem.
Wiem ze korekty mialem mniej wiecej tak.
1. (-0.23) 2. (-0.40) 3.( -2,10) 4. Brak
A ostatnio cos sie zmienilo
1. (-0.23) 2. (-0.40) 3.( -1,70) 4. Brak
Nie wiem ktory to wtrysk ten "3" bo na 3 jest sterujacy od pasa. A vag nie pokazuje 4 bo to jest niby ten sterujacy.
Jesli chodzi o poduchy to wczensiej byly dwie walniete pod silnikiem, wymienilem na uzywki AVON od AFNa obie z koncowka ... 379, wiem druga powinna byc ...382 no i ona właśnie zaczela się znowu rozlewac, byc moze ta 382 jest lepsza dla tego musze wymienic na odpowiednia. Wczesniej po wymianie nie bylo roznicy w rezonansie ktory mam miedzy 1000-1500obrotow (gdy chlodniej i silnik nie jest mocno nagrzany jest jakby lepiej), dodatkowo silnik bardzo plywa przy obciazeniu, aż chodzi mi lewarek przod tyl. Jutro wymieniam poduszke skrzyni, a silnika będe kupowal uzywaną.
Dodatkowo czesto na zimnym podczas ruszania auto dziwnie mi trzesie z przodu, jakby kola boksowaly na suchej powierzchni (deska lata tak jakby gora dol)
Sprzeglo ma 8tys km nowe sachsa komplet, podczas proby ruszenia na recznym nie trzesie, z dwojki jak ruszę tez nie trzesie.
Odlaczenie czujnika predkosci nic nie zmienia. Ani z rezonansem ani z tym skakaniem na zimnym (nie zawsze tez to skakanie jest głownie rano i po pracy czyli gdzy stoi te 6-8h)
Dawka na nastawniku przy rozgrzanym aucie to 3,6mg z wlaczonymi swiatlami radiem itd 3,9mg.
Ale na pewno jest cos nie tak bo puszczone auto na 1 lub 2 biegu nie powinno ta drgać tym bardziej podczas ruszania na zimnym te dziwne podskoki pojawilo mi sję to jakoś z poczatkiem wiosny sam rezonans jest juz od czasu jak go kupilem.

Edit 21,07.18 godz 5:38

Dzisiaj z rana nie mialem problemu zero skakania, rezonans i tak jest ale tak jak pisalem na zimnijeszym mniejszy. :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lip 2018, 20:03

KokoJambo pisze: na pewno jest cos nie tak bo puszczone auto na 1 lub 2 biegu nie powinno ta drgać tym bardziej podczas ruszania na zimnym te dziwne podskoki
Zasadnicze pytanie brzmi : czy posiadasz koło dwumasowe w tym a4 ?...jeśli tak ,to na 99.9% te objawy to jego wina .A4 z 1z czy AHU do 96 roku na bank nie ma fabrycznie dwumasu ,od 97 może być różnie ,bo w drugiej połowie tego roku można już trafić na koło dwumasowe , a od 98 dwumasa jest na bank ...ale nie wnikajac w rok produkcji najprosciej i napewniej zerknąć w okienko skrzyni ,gdzie od razu widać czy siedzi dwumas czy zwykle sztywne koło...jak jest zwykłe sztywne kolo widac docisk za wieńcem zębatym ,jak siedzi dwumas to za wieńcem widać tylko sam metal
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

KokoJambo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:44
Lokalizacja: Tczew

Post autor: KokoJambo » 23 lip 2018, 00:21

MUNIOR pisze:
KokoJambo pisze: na pewno jest cos nie tak bo puszczone auto na 1 lub 2 biegu nie powinno ta drgać tym bardziej podczas ruszania na zimnym te dziwne podskoki
Zasadnicze pytanie brzmi : czy posiadasz koło dwumasowe w tym a4 ?...jeśli tak ,to na 99.9% te objawy to jego wina .A4 z 1z czy AHU do 96 roku na bank nie ma fabrycznie dwumasu ,od 97 może być różnie ,bo w drugiej połowie tego roku można już trafić na koło dwumasowe , a od 98 dwumasa jest na bank ...ale nie wnikajac w rok produkcji najprosciej i napewniej zerknąć w okienko skrzyni ,gdzie od razu widać czy siedzi dwumas czy zwykle sztywne koło...jak jest zwykłe sztywne kolo widac docisk za wieńcem zębatym ,jak siedzi dwumas to za wieńcem widać tylko sam metal
Tak 1996r, jednomas. Sprzeglo zmieniane bylo za mojej kadencji i bylo jednomasowe fabrycznie i tak jak piszesz w okienku tez widac kolo 1masowe.
Wczoraj sprawdzałem korekty to najwieksze mialem -1.35mg na dawce 4.0mg (silnik 87st C). Zmniejszylem dawke na probe na 3.1mg zobaczymy co bedzie w tygodniu, ale korekta podskoczyla az do -2.05mg (3okienko) 1 i 2 są bliskie 0.10mg. Potem zmienię na 4,5mg, jesli nadal bedzie to samo. I tak 3mg wydaje sie za mocno naciągniete bo czuc jak podrywa silnik na 3biegu, ma jakby wiekszy moment.

I tak jak pisalem tylko na 1biegu taki objaw podskakiwania i nie zawsze. Głównie zimy po 6h+ postoju, po kilku minutach jazdy jest juz ok.
A sam rezonans pod obciazeniem na niskich obrotach to nie mam pojecia.. ale irytująca sprawa.

A tak a propo, wymienilem poduche prawa skrzyni na febi i zachowuje sie jak oryginalna, byla nawet miekka czyzby lepsze dzis robili? Ale juz zeby kupic prawą silnika, olejowa nie jestem taki odważny. Hehe

Co powiecie by zrobic próbę przelewową na jałowych i na przykład 1500rpm? Czy to ma jakis sens na VP?
Co dokladnie mógłbym z tego wywnioskowac?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lip 2018, 18:24

Co powiecie by zrobic próbę przelewową na jałowych i na przykład 1500rpm? Czy to ma jakis sens na VP?
Co dokladnie mógłbym z tego wywnioskowac?
Szkoda czasu na takie bezsensowne "testy " .Jak chcesz wiedzieć w jakim stanie masz wtryski to wyciąg i daj do sprawdzenia .Sprawdzanie korekcji nie zawsze wykaże niesprawne wtryskiwacze ...zdarza sie ze korekcje wyglądaję ładnie ,a wtryski szmelc jak się sprawdzi na maszynce
KokoJambo pisze:Wczoraj sprawdzałem korekty to najwieksze mialem -1.35mg na dawce 4.0mg (silnik 87st C). Zmniejszylem dawke na probe na 3.1mg
Z 4 na 3 to zwiekszyłeś dawkę ...troche to nie logiczne ,ale tu mniejsza cyfra to wieksza dawka
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga