Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 paź 2010, 08:13

A możecie mi powiedzieć jeszcze jak sobie poradziliście z odkręceniem tej nietypowej śruby w nastawniku - 5 kątnej? czytałem żeby ją naciąć i płaskim śrubokrętem odkręcić, ale u mnie nie ma jak jej naciąć bo jest schowana na równo z rantem z pokrywy nastawnika i nie mam pomysłu jak ją odkręcić a za nasadkę do tej śruby chcą ok 100zł. :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2010, 10:23

Jelly pisze:A możecie mi powiedzieć jeszcze jak sobie poradziliście z odkręceniem tej nietypowej śruby w nastawniku - 5 kątnej?
raczej trójkątnej ;-) bierzesz mały przecinak i młotek i jedno celne uderzenie powinno ja zerwać ,albo kupujesz klucz nasadowy 7 mm i podpiłowujesz dremelkiem <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 paź 2010, 12:27

Nie wiem czy są różne śruby czy ja wyjatkowo mam inną, ale moja trojkątna na pewno nie jest. Oto ona:
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2010, 13:17

Jelly pisze:moja trojkątna na pewno nie jest.
Nie czepiajmy się szczegółów :-P jest taka jak wszystkie czyli do odkręcenia używamy nasadowej siódemki ze spiłowanymi trzema bokami , a przedłużając te niespiłowane boki w śrubie uzyskasz trójkąt ;-) metoda odkręcenia tak jak podałem wyżej <ok> Ostatnio miałem oporną i mój dorobiony klucz serwisowy się poddał :-/ ale przecinak i młotek dały radę ;-) A naciąc ją można i owszem ale dopiero po wykręceniu,chyba że ktoś natnie razem z dekielkiem ;-) .Ale jak już uda się ją odkręcic to lepiej zamiast niej wkręcić na imbus <ok>
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 10:20 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 paź 2010, 09:13

można też małym pilniczkiem zrobić z niej sześciokąt 7mm ale zabawy z tym dobre pół godziny i ręce bolą, jak już trzecią czy czwartą śrubę przerobiłem na sześciokąt do dałem sobie z tym spokój i wypiłowałem 3 boki w nasadce sześciokątnej 7mm i teraz też mam klucz serwisowy ;-)

tomek87g
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:13
Lokalizacja: Wysokin/Radom

Post autor: tomek87g » 12 paź 2010, 20:41

Nie wiem gdzie chcą za taki kluczyk 100 zł,ale ja kupiłem sobie w sklepie z narzędziami w Radomiu taką nasadkę na 1/4" za 35zł

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 12 paź 2010, 21:29

Witam.Dzisiaj też zaczęła mi pompa sączyc.Czy to bedą te uszczelki? http://moto.allegro.pl/uszczelki-nastaw ... 15537.html
Czy można spróbowac wymienic tylko uszczelkę pod pokrywką?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 paź 2010, 09:07

Kolego ja kupowałem właśnie te uszczelki. Jestem po wymianie. Wczoraj wymieniłem obie uszczelki. W sumie godzinka roboty + 15 min na prawidłowe ustawienie dawki. Najlepiej wymień obie. Już w wielu miejscach czytałem że po wymienie jednej zaczeło leciec z drugiej...

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 13 paź 2010, 10:05

NA co zwrocic uwage przy wymianie zeby czegoś nie spierniczyc przypadkiem?Nie mam niestety możliwosci zeby samemu ustawic dawke paliwa.Czy w takim razie samochod po wymianie odpali a dawke np mogłbym podjechac nastepnego dnia do mechanika i by ustawił.Moja pompa jest chyba troche inna bo powrot paliwa z wtryskow wchodzi do pokrywy nastawnika.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 paź 2010, 11:06

raaaf82 pisze:NA co zwrocic uwage przy wymianie zeby czegoś nie spierniczyc przypadkiem?Nie mam niestety możliwosci zeby samemu ustawic dawke paliwa.Czy w takim razie samochod po wymianie odpali a dawke np mogłbym podjechac nastepnego dnia do mechanika i by ustawił.Moja pompa jest chyba troche inna bo powrot paliwa z wtryskow wchodzi do pokrywy nastawnika.
Jak nie masz vaga to nie polecam samodzielnej wymiany. Vagiem przede wszystkim musisz sprawdzić czy napięcie zamontowanego po wymianie uszczelki nastawnika jest takie samo jak przed wymiana to świadczy o prawidłowym montażu. Potem pozostaje prawidłowe ustawienie dawki.
Polecam lekture tego tematu:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 17 paź 2010, 22:01

Witam .Jestem juz po wymianie .Koles skasował ode mnie 50 zł(uszczelki+robocizna).Mam nadzieje ze wszystko bedzie grało,bo jak na razie nie odczułem żadnych negatywnych zmian podczas jazdy.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 18 paź 2010, 14:36

Panowie nie będę zakładał nowego tematu a dołączę się.

W załączeniu zdjęcie i tam mi właśnie cieknie.
Moje pytanie brzmi.

Czy wymienię sam tą uszczelkę bez wyjmowania pompy ???
Czy pod tym deklem nie ma jakiś sprężynek itp co można łątwo zgubić ??
Jakie to są uszczelki, i gdzie ją kupic.

Awatar użytkownika
lechd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:00
Lokalizacja: K-lin

Post autor: lechd » 04 gru 2010, 20:22

Witam!
Mam podobny problem.
Cieknie mi ropa spomiędzy nastawnika a pompy.
Przez to audiczka ciężej pali jaki postoi, i cenna ropka ucieka :-) (chyba że się mylę)
Czy samemu brać się za wymianę, czy może ktoś w Koszalinie robi dobrze i w miarę tanio?
Bo jestem studentem i chciałbym się także troszkę nauczyć i ew nauczyć. Czy brać zestaw VP37 i kupić interfejs diagnostyczny? Jaki interfejs wg was najlepszy?
Pozdrawiam.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 gru 2010, 17:24

<bylo> <bylo> pawellox możesz sam spokojnie wymienić

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 gru 2010, 19:41

lechd pisze:Cieknie mi ropa spomiędzy nastawnika a pompy.
Przez to audiczka ciężej pali jaki postoi, i cenna ropka ucieka :-) (chyba że się mylę)
Czy samemu brać się za wymianę,
Nie radzę ,bez vaga nie ustawisz dawki ,którą rozregulujesz zdejmując nastawnik ,to po pierwsze ,po drugie ,trafienie nastawnikiem w pierścień w pompie wymaga odrobiny wprawy ,nie trafienie może się żle skończyć :-/
lechd pisze:Jaki interfejs wg was najlepszy?
Do naszych zetorów i nie tylko ,chiński kabelek z allegro za ok.40zł w zupełności wystarczy :mrgreen: Mój służy mi już dzielnie drugi rok a bywa że często go używam.Akurat kabelek nie jest tu najważniejszy ,ważniejsza jest wersja programu vag com,musisz mieć pełną ,żadne tam polskie vagi do odczytywania i kasowania błędów ,najlepszy vag com 3.11n

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl