Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all TDi ] Statyczny kąt wtrysku a spalanie ?

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[all TDi ] Statyczny kąt wtrysku a spalanie ?

Post autor: icemerc » 08 lis 2011, 23:55

Witam.
Mam pytanie bo pewnien znajomy zasiał mi lekko zamet w głowie.
czy przyspieszając kat wtrysku zwieksza sie spalanie auta? Pewnien znajomy stwierdził ze jak ustawił na 75 stopni kąt wtrysku zamiast 51 stopni to auto owszem duzo lepiej zapalało ale i również wiecej paliło....

czy możecie potwierdzić tą zależność? Bo według mnie kąt wtrysku odpowiada za odpalanie oraz za prace klekota na biegu jałowym ( miekka praca lub twarda praca ) .

Bede wdzieczny za info :-)

Pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 lis 2011, 07:57

Nie jestem ekspertem, ale mogłoby to mieć znaczenie jeżeli przestawiacz dynamicznego kąta wtrysku nie działałby prawidłowo. W innym przypadku raczej nie rzutuje to na spalanie. Chętnie jednak zaczekam na opinię mądrzejszych, bo nie ukrywam, że to są tylko moje przemyślenia.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2011, 09:06

U mnie statyczny jest cały czas w granicach 70 + - 5...nigdy nie miałem problemów z rozruchem,nawet w przy -20 palił przy spalonych wszystkich świecach a zużycie na trasie ok 5 l/100 a w mieście to i 8 w zimie spali ...tyle że ja nie gaszę jak mam pięć minut poczekać bo w zimie to on i tak nigdy nie do grzany ... a dynamiczny kąt wtrysku i tak jest wyznaczany przez komputer ...na podstawie danych z czujników temp paliwa, powietrza, płynu, obciążenie silnika ....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 09:38

icemerc pisze:czy przyspieszając kat wtrysku zwieksza sie spalanie auta
Zalezy jak bardzo przyspieszysz.
icemerc pisze:Bo według mnie kąt wtrysku odpowiada za odpalanie oraz za prace klekota na biegu jałowym
Statyczny kąt wtrysku jest podstawą działania dynamicznego kąta wtrysku. ECU przyśpiesza kąt wtrysku jedynie o zaprogramowaną mu wartość a nie do zaprogramowanej wartości, różnica jest kolosalna. Również prawidłowe ciśnienie w pompie ma znaczenie dla dynamicznego kąta wtrysku bo jak złe będzie to dynamiczny kąt wtrysku będzie się rozjeżdżał ;-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 09 lis 2011, 12:49

trepek pisze:Zalezy jak bardzo przyspieszysz.
powiedzmy z zakłądanych 51 stopni na 95 stopni....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 12:53

icemerc pisze:
trepek pisze:Zalezy jak bardzo przyspieszysz.
powiedzmy z zakłądanych 51 stopni na 95 stopni....
To musi wtedy więcej silnik palić, bo paliwo będzie podawane za wcześnie i część energii ze spalania będzie przeciwdziałała ruchowi tłoka do góry, gdy ten jeszcze nie przekroczył GMP a dopiero pozostała część będzie pchała go w dół. Stąd na wczesnym kącie wtrysku silnik się trzepie jak galaretka bo tłoki nie pracują równo lecz przed GMP są wychamowywane przez spalane nad nimi paliwo. Nie muszę wspominać jak wtedy cały układ tłokowo-korbowy dostaje po pupie ;-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 09 lis 2011, 13:00

Ale to ile bedzie wielje palił? litra dwa ? chyba az takich ilości wiecje nie przepali... poza tym wydaje mi sie ze na zbyt opuznionym kącie wtrysku silnik jest bardziej mułowaty niż na przyspieszonym...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 13:01

icemerc pisze:Ale to ile bedzie wielje palił? litra dwa ? chyba az takich ilości wiecje nie przepali... poza tym wydaje mi sie ze na zbyt opuznionym kącie wtrysku silnik jest bardziej mułowaty niż na przyspieszonym...
Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 lis 2011, 13:09

Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.
Hmm, mam silnik 1z, wtryski z 1z a pompę z AFN. Czy nadal powinienem z kątem wtrysku celować w 50-55. W tej chwili mam około 50 i śmierdzi spalinami na jałowym biegu. Pali trochę więcej niż przed zmianą pompy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 13:29

Najprościej - wtryski AFN, kąt wtrysku jak AFN, program do ECU jak AFN.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 lis 2011, 13:33

Najprościej - wtryski AFN, kąt wtrysku jak AFN, program do ECU jak AFN.
Słusznie prawisz Grzesiu, ale trochę to będzie kosztowało. Właściwie to się już mocno zastanawiałem nad wtryskami z AFNa i kompem od niego też.
Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 13:50

Czemu masz pompę z AFN?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 lis 2011, 14:14

Czemu masz pompę z AFN?
Bo taką kupiłem, bo moja dostała już luzu i spychała pasek rozrządu. Taką akurat miał na zbyciu MUNIOR. Poza tym robiłem przekładkę z Boscha na Pierburga.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 14:20

Spróbuj podmienić zaworek ciśnieniowy na ten z 1Z.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 09 lis 2011, 14:29

trepek pisze:Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.
A widzisz na przyspieszonym własnie nie jest mułowaty wiem bo testowałem... zreszta moj AEL jak go kupowałem to kat wtrysku miał 142 i uwierz mi do mułowatych to on sie nie zaliczał.... ciekawi mnie tylko to o ile wiecej moze palic bo jak 0,5 litra to jestem w stanie poniesc takie koszta:-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga