Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Szarpie po wymianie pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 1z] Szarpie po wymianie pompy wtryskowej

Post autor: Radzio1 » 22 lis 2012, 20:57

Witam opiszę moją sytuacje. Wczoraj wymieniłem pompę wtryskową, kupiłem za śmieszne pieniądze od znajomego pompę z nastawnikiem od afn (podobno chodziła bez zarzutu do samego końca). Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów, oczywiście nastawnik najpierw wyczyściłem, dawka ustawiona kąt też ok. No i zaczęły się problemy przy przyśpieszaniu silnik szarpie jak cholera. Jak co mam wirusa oraz wtryski od afn. Mogę dodać że pompę wymieniłem ponieważ nastawnik często się brudził opiłkami więc podejrzewałem kończącą się pompę. Ma ktoś jakieś pomysły

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lis 2012, 22:24

Radzio1 pisze: Wczoraj wymieniłem pompę wtryskową, kupiłem za śmieszne pieniądze od znajomego pompę z nastawnikiem od afn (podobno chodziła bez zarzutu do samego końca). Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów, oczywiście nastawnik najpierw wyczyściłem, dawka ustawiona kąt też ok. No i zaczęły się problemy przy przyśpieszaniu silnik szarpie jak cholera. Jak co mam wirusa oraz wtryski od afn. Mogę dodać że pompę wymieniłem ponieważ nastawnik często się brudził opiłkami więc podejrzewałem kończącą się pompę. Ma ktoś jakieś pomysły
Ja mam :mrgreen: zapodaj log dynamiczny 004 z dynamicznym kątem wtrysku , tam powinno być widać przyczynę szarpania ;-)

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 23 lis 2012, 08:16

"Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów"
I to był błąd. Ja również bujam się identyczną bryczką, z tym samym problemem. Nastawnik wyczyszczony i sprawdzony przez znanego forumowicza, a szarpie przy przyspieszaniu 1700-2000. Co ciekawe u mnie nie był on wcale mocno zabrudzony - wręcz był czysty. Żeby było śmieszniej, odpięcie wtyczki przy impulsatorze eliminuje szarpanie, natomiast przecięcie biało - niebieskiego czy niebiesko - białego kabelka w niebieskiej wtyczce licznika, nic nie daje - auto szarpie jak szarpało.
Jestem na 90% przekonany, że to wina nastawnika, a jego czyszczenie wcale nie oznacza, że jest sprawny. Z opinii kolegów z forum zasięgniętych na pw. ustaliłem, że u nich problem skończył się po wymianie całej pompy, lub nastawnika na inny, co wydaje się wskazane też z tego powodu, że wszyscy mamy wiadomego chipsa, a ori pompy nie dość, że 20 - letnie to jeszcze o wiele słabsze od AFN.

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 23 lis 2012, 16:43

Niestety zacząłem dzisiaj grzebać przy audi ale zauważyłem wyciek koło chłodniczki oleju z rurki która idzie do turbo ciekawość wzięła górę i chciałem trochę dociągnąć, no i kicha rurka była nadpęknięta w środku odpaliłem silnik i zaczęło chlapać dookoła, orzygało cały silnik <mur> <mur> więc mam nowy problem skąd wziąć taką rurkę objechałem całą Bydgoszcz i kicha znalazłem na alledrogo, tylko jak zamówię to dojdzie za kilka dni a auto będzie uziemione.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2012, 19:28

janks pisze:odpięcie wtyczki przy impulsatorze eliminuje szarpanie, natomiast przecięcie biało - niebieskiego czy niebiesko - białego kabelka w niebieskiej wtyczce licznika, nic nie daje - auto szarpie jak szarpało.
Nie ma takiej opcji jak opisujesz ;-) odpinając wtyczkę impulsatora ,odpinasz dokładnie ten sam sygnał prędkosci który idzie do licznika ,a z licznika do kompa .... widocznie nie ten odcinasz albo masz jakąś rzeżbę z kabelkami ,innej możliwosci po prostu nie ma ;-)
janks pisze:Jestem na 90% przekonany, że to wina nastawnika, a jego czyszczenie wcale nie oznacza, że jest sprawny.
Na kilkadziesiąt wyczyszczonych nastawników ,nie zdarzyło mi się jeszcze żeby cokolwiek szarpało nadal po prawidłowym wyczyszczeniu złożeniu i ustawieniu RSW nastawnika 8-) ...no przynajmniej z jego winy :-P

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 25 lis 2012, 13:28

Problem rozwiązany, założyłem nastawnik ten co kupiłem razem z pompą przelutowałem wtyczkę razem z kablem, zobaczymy po jakim czasie zacznie znowu szarpać :-) . Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl