[b4 1z] Szarpie silnik
[b4 1z] Szarpie silnik
Witam,
Co moze byc powodem szarpania silnikiem, takiego powiedzmy standardowego.
NAstawink byl czyszczony takze odpada, co z tym poczac, czego to moze byc wina?
Co moze byc powodem szarpania silnikiem, takiego powiedzmy standardowego.
NAstawink byl czyszczony takze odpada, co z tym poczac, czego to moze byc wina?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik położenia wału jest w silniku w pobliżu filtra oleju <ok> ,poza tym przyczyną przerywania może być wtrysk sterujący.A nastawnik mimo żę był czyszczony może być żle złożony ,miałem dwa takie "kwiatki "odepnij wtyczkę od predkościomierza w skrzyni i będziesz miał pewność czy to nastawnikAB4 pisze:czujnik położenia wału,czy obrotów już zapomniałem,ten na skrzyni biegów ,może być zabrudzony
- pepo_avant
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
- Lokalizacja: T_L/lubelskie
- Kontakt:
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
Z góry przepraszam - podepnę się po trochu do tematu. Mam 1Z na BOSCHU..
I teraz moje pytanko do was - u mnie delikatnie szarpie ale tylko przy ruszaniu. Co może być za przyczyna?
Dzięki za szybką odpowiedż.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-02, 20:41 ]
A i jeszcze jedno - tego lata zauważyłem że przy ruszaniu na wstecznym bądż ruszaniu do przodu na jedynce strzasznie szarpie całym autem szczególnie na gorącym silniku - a największy koszmar to korek wtedy jak popuszczam sprzęgło tacząc się delikatnie do przodu to też strzasznie szarpie na pozostałych biegach już nie i dla tego nie raz muszę że tak powiem aby uniknąć szarpania to ruszam z drugiego biegu. Co może być?
I teraz moje pytanko do was - u mnie delikatnie szarpie ale tylko przy ruszaniu. Co może być za przyczyna?
Dzięki za szybką odpowiedż.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-02, 20:41 ]
A i jeszcze jedno - tego lata zauważyłem że przy ruszaniu na wstecznym bądż ruszaniu do przodu na jedynce strzasznie szarpie całym autem szczególnie na gorącym silniku - a największy koszmar to korek wtedy jak popuszczam sprzęgło tacząc się delikatnie do przodu to też strzasznie szarpie na pozostałych biegach już nie i dla tego nie raz muszę że tak powiem aby uniknąć szarpania to ruszam z drugiego biegu. Co może być?
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
MUNIOR pisze:Czujnik położenia wału jest w silniku w pobliżu filtra oleju <ok> ,poza tym przyczyną przerywania może być wtrysk sterujący.A nastawnik mimo żę był czyszczony może być żle złożony ,miałem dwa takie "kwiatki "odepnij wtyczkę od predkościomierza w skrzyni i będziesz miał pewność czy to nastawnikAB4 pisze:czujnik położenia wału,czy obrotów już zapomniałem,ten na skrzyni biegów ,może być zabrudzony
Wtyczka byla odpinana i szarpalo dalej, nastawnik robilrem u Solskiera.
Szarpie roznie, zazwyczaj jak go podciogne po obrotach albo gdy mu przycisne od bardzo niskich obrotow.
A jak sie dobrac do tego czujnika, ktory to jest ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
U mnie przy ruszaniu szarpało z powodu sprzęgła ,bardziej trafnym okresleniem było by tłuczenie , telepanie całej budy przy ruszaniu ,ktoś inny nazwie to szarpaniem ,w każdym bądż razie wszystko jak ręką odjął po wymianie kompletnego sprzęgłakermit1978 pisze:A i jeszcze jedno - tego lata zauważyłem że przy ruszaniu na wstecznym bądż ruszaniu do przodu na jedynce strzasznie szarpie całym autem szczególnie na gorącym silniku - a największy koszmar to korek wtedy jak popuszczam sprzęgło tacząc się delikatnie do przodu to też strzasznie szarpie na pozostałych biegach już nie i dla tego nie raz muszę że tak powiem aby uniknąć szarpania to ruszam z drugiego biegu. Co może być?
U góry jest łączona obok filtra paliwa chyba brązowa jak się nie myle i idziesz po kabelku w dół pod filtrem długi imbus 6 i odkręcasz czyścisz z wiórów. Sprawdź cały przewód od tego czujnika ja miałem spaloną izolację i jak się nagrzał to dalej szarpał i taż czyściłem u Solskiera i jak na razie wszystko jest <ok>
Mam jedno pytanie panowie. Moja babcia jest na pierburgu a dolegliwość ma taką że na zimnym silniku na 4 i 5 biegu szarpie w przedziale 1800-2200 obrotów. pęcherze powietrza już wyeliminowałem, wtyczkę od prędkościomierza też już odłączałem i poprawy nie ma. Nie faluje na wolnych obrotach. planuje sie wziąć na czysczenie nastawnika ale ciekawi mnie jeszcze ten czujnik położenia wału. wiem że znajduje sie on pod filtrem oleju i chcialbym sie dowiedzieć czy on jest zanurzony w oleju czy jak??? chcialbym go odkręcić i wyczyścić ale nie wiem czy nic mi sie z niego nie wyleje jak go wykręcę.