Witam, właśnie zarejestrowałem się na forum. Od kilku dni jestem posiadaczem AUDI 80 B4 1.9 TDI KOMBI, 1993r. i mam zamiar doprowadzić ją do jak najlepszego stanu. Otóż podstawowy problem tego samochodu jest niemal identyczny jak w tym poście:
https://audi80.pl/b4-1z-problemy-z-g ... t65933.htm
tzn. na wyższych obrotach samochód potrafi przestać reagować na gazowanie - trzeba go wysprzęglić i dopiero wtedy znów załapuje obroty. Poprzedni właściciel jeździł na tej wadzie już od dłuższego czasu (ponad rok) i się przyzwyczaił, ja jednak jestem młodym kierowcą i zwyczajnie boję się z tym jeździć. Mechanik, który od dłuższego czasu zajmował się tym autem, najpierw stwierdził że wystarczy wymienić nastawnik, po oględzinach jednak orzekł, że można już tylko wymienić całą pompę. Przy okazji pocieszył mnie, że takie pompy jak ta są teraz praktycznie nie do zdobycia, więc muszę szukać na własną rękę i liczyć że mi się poszczęści
I tu moje pierwsze pytanie do was: czego dokładnie powinienem szukać? Na samochodach nie znam się zupełnie, dlatego potrzebuję dokładnego określenia, jaką część sprowadzać. Mechanik mówił coś o "pompie starego typu, z przepływem u góry... która była montowana w tych rocznikach (92-93)". Poszperałem trochę i prawdopodobnie chodzi o BOSCH (na jakiejś części w silniku mam wypisaną tę markę). Widziałem też, że spisuje się jakieś numery z pomp - czy sa one istotne? I gdzie można je znaleźć? Znalazłem tylko coś takiego: 2 464 463 069 i 366-00243 063.
Jakbym wiedzial dokladnie czego szukac, moglbym poprosic kilku znajomych sprowadzajacych samochody i czesci, zeby sie za ta konkretna pompa rozejrzeli.
A moze macie jakies inne rady? Bede wdzieczny za wszystko. Zaznaczam, ze zalezy mi na moze troche drozszym, ale w miare porzadnym zrobieniu tego samochodu - nie na jakims zalepieniu, które wystarczy na 3 miesiace.
Przepraszam, za badziewny opis, ale naprawde zupelnie nie znam sie na mechanice
Pozdrawiam,
Filip
[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?
[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 10:07 przez Arbooz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie szukaj pompy tylko nowego zregenerowanego nastawnika, plus nowy komputer silnika, przepływomierz Pierburga z obudową filtra powietrza. Następnie wyszukaj majstra od nas z forum mieszkającego najbliżej Ciebie i umów się na przekładkę osprzętu. Będziesz zadowolony i zabezpieczony na przyszłość jeśli chcesz dłużej autem pośmigać. Pytasz dlaczego proponuję Ci takie rozwiązanie ? poszukaj na forum, to najlepsze wyjście po prostu.
p.s. mowa oczywiście o nowszym typie nastawnika "indukcyjnego"
p.s. mowa oczywiście o nowszym typie nastawnika "indukcyjnego"
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
W Twoim przypadku wchodzi w gre przekładka na nowszy osprzet czyli Pierburg. Zaptaj Endriu https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm o taką przekładke i raz na zawsze pozbedziesz sie problemu, potem tylko czyszczenie nastwnika i śmigasz dalej <ok>
Mi również przekładkę ogarniał Endriu, szczerze polecam.Krzysiek 84 pisze:W Twoim przypadku wchodzi w gre przekładka na nowszy osprzet czyli Pierburg. Zaptaj Endriu https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm o taką przekładke i raz na zawsze pozbedziesz sie problemu, potem tylko czyszczenie nastwnika i śmigasz dalej <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko