Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ passat B4 1Z problem z szrpaniem ]

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

[ passat B4 1Z problem z szrpaniem ]

Post autor: trewor » 28 paź 2014, 11:01

witam
panowie pacjent Passat B4 1Z 360.000 km na zegarach , klient ma dośc czyszczenia nastawnika jaką pompę wsadzić aby wyeliminować generowanie opiłków przez pomopę ?
Audi B4 1995r 1,9 TDI 1Z było 90km jest 120km skrzynia EEN :) zaciski girling 60 (dwu tłoczkowe )z S2
Audi A6 1998r 2,5 TDI AFB (było)
Audi B3 1992r 1,8 PM quattro (było)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 11:06

trewor pisze:klient ma dośc czyszczenia nastawnika jaką pompę wsadzić aby wyeliminować generowanie opiłków przez pomopę ?
Jak nastawnik czyszczony pierwszy raz ,co widac po ori zgrzewach,to wyczyscić i założyć z powrotem na tą samą pompę ,bo skoro dopiero po 350tys się zabrudził ,to następnego czyszczenia raczej nie będzie ;-) Ja już robiony ,to niestety ale pompa ''produkuje" je zbyt szybko ,wiec nalezaloby założyć taką ,której nigdy nikt nie nalał jakiegos "suchego "syfu ,zamiast normalnej tłustej ropy ..ale to można stwierdzić dopiero po rozebraniu pompu ,i obejrzeniu jej fali i rolek...ewentualnie po zdjęciu nastawnika ...bo tez zwykle widac, na czym było jezdzone ;-)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 11:13 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 28 paź 2014, 11:11

pompa właśnie czyszczona już chyba 3-razy ale nie u mnie ( może to ta przyczyna ) ja swoją wyczściłem 2 lata temu i śmiga do dzisiaj . On nie chce czyścić u mnie bo to jest taki gów** zajd tak ich nazywam , ja biorę za taką operację 150 zł
Audi B4 1995r 1,9 TDI 1Z było 90km jest 120km skrzynia EEN :) zaciski girling 60 (dwu tłoczkowe )z S2
Audi A6 1998r 2,5 TDI AFB (było)
Audi B3 1992r 1,8 PM quattro (było)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 11:17

trewor pisze:pompa właśnie czyszczona już chyba 3-razy ale nie u mnie ( może to ta przyczyna )
Czyszczenie to czyszczenie i u kogo by nie było ,to jak było robine jak nalezy ,czylli rozbierając nastawnik na części pierwsze ,to jest zrobione jak należy ...a że pompa podtarta i produkuje opiłki ,to nic tu czyszczenie na dłuższą metę nie pomoże i będzie się co jakiś czas z powrotem brudził ...co niektórym trudno to zrozumieć ,ale takie są smutne fakty ....lejemy jakieś "tańsze" kombinowane paliwo i niestety takie są skutki,bo nic innego nie jest nam w stanie popsuć gładzi w pompie ,jak tylko nieodpowiednio tłuste paliwo .Pomóc może tylko wymiana na dobry dół pompy ,jezdżony na dobrym paliwie ...a są takie ,bo nie raz trafiją w moje rece 8-) w środku lusterko i czuściutko ,nastawnik też czysciutki ,co da się stwierdzić bez jego rozbierania
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 11:27 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 28 paź 2014, 11:24

MUNIOR masz taką pompę ? i za ile ? spytam się gościa może coś z tym będzie .
Audi B4 1995r 1,9 TDI 1Z było 90km jest 120km skrzynia EEN :) zaciski girling 60 (dwu tłoczkowe )z S2
Audi A6 1998r 2,5 TDI AFB (było)
Audi B3 1992r 1,8 PM quattro (było)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 11:29

trewor pisze:MUNIOR masz taką pompę ?
Info na PW wysłałem 8-) ale jak gościu leje nie wiadomo co do zbiornika ,to żeby się nie zdziwił ,jak bedzie to samo po wymianie :roll: pompę na "suchym "paliwie ,załatwiamy nieodwracalnie ,po kilku minutach pracy...choć nie mówię że to to jego wina ,bo może to być "spadek " po poprzednim włascicielu...chyba że auto od lat w jednych rękach ;-) czesto na po paliwie ze "wschodu" dzieją się takie rzeczy ...nie mówię że ono jest złe ...ale nierzadko osoby nim handlujące ,dolewają "suchych " dodatków ,zeby zwiekszyć ilość ...widziałem nie raz takie paliwo ,wystarczy wlać do butelki i pobełtać ...widac jak na dłoni które jest tłuste ,a które spływa po sciankach jak benzyna ...w dodatku śmierdzi ewidentnie naftą
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 28 paź 2014, 11:43

Albo zalewał jakiś syf do zbiornika i pompe wykończyło, jeźdzę obecnie zetorem na ruskiej ropie i żadnych problemów nie mam, wymiana filtra co rok, zazwyczaj przed zimą i jazda... około 30tyś km na ruskim dieslu i dalej klekocze sympatycznie <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5440
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2014, 12:29

MarcinexB4 pisze:Albo zalewał jakiś syf do zbiornika i pompe wykończyło, jeźdzę obecnie zetorem na ruskiej ropie i żadnych problemów nie mam, wymiana filtra co rok, zazwyczaj przed zimą i jazda... około 30tyś km na ruskim dieslu i dalej klekocze sympatycznie <ok>
U mnie to samo i zapobiegawczo dolewka orlen 2T 50ml na 20 L Ropy :mrgreen:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 paź 2014, 13:47

Ja jeżdżę na ropie z ua i nie narzekam ostatnio Munior mial pompę po tym paliwie co ma juz na nim 150 tyś zrobione i smiga :-D
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 15:10

MarcinexB4 pisze:jeźdzę obecnie zetorem na ruskiej ropie i żadnych problemów nie mam
Krzysiek 84 pisze:U mnie to samo i zapobiegawczo dolewka orlen 2T 50ml na 20 L Ropy
bozmek pisze:jeżdżę na ropie z ua i nie narzekam
Ja nie mam nic do ruskiej ropki ,bo ori ruska ropa nie jest gorsza od naszej,może nawet lepsza .Niestety ...czasem zdarzy się jakiś "jednorazowy " okazyjny zakup ,czy "sprzedawca" ,i wtedy jest ryzyko że do ropy dolano czegoś ,czego normalnie w niej nie ma ...dlatego zawsze zanim wlejemy takie "cuś " do zbiornika ,pasowało by przynajmniej powąchać ,czy rozetrzeć w palcach ,czy jest odpowiednio tłuste...Jak mamy jakieś podejrzenia ,lepiej dla pewnosci dolać trochę oleju ,niż potem płakać że nastawnik co róż się brudzi ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 28 paź 2014, 16:16

dzięki MUNIOR ale gościu załatwił pompe od 110 od Leona , niewiem w jakim stanie to się okaże jak zamontuje cena 500zł
Audi B4 1995r 1,9 TDI 1Z było 90km jest 120km skrzynia EEN :) zaciski girling 60 (dwu tłoczkowe )z S2
Audi A6 1998r 2,5 TDI AFB (było)
Audi B3 1992r 1,8 PM quattro (było)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 16:46

trewor pisze:gościu załatwił pompe od 110 od Leona , niewiem w jakim stanie to się okaże jak zamontuje cena 500zł
Zeby tylko wiedział co kupił ...bo do nowszych 110 tek były pompy z inną flanszą ,która nie podejdzie do żadnego 1z ,czy AHU ...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 17:01 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 28 paź 2014, 16:49

MUNIOR pisze:
MarcinexB4 pisze:jeźdzę obecnie zetorem na ruskiej ropie i żadnych problemów nie mam
Krzysiek 84 pisze:U mnie to samo i zapobiegawczo dolewka orlen 2T 50ml na 20 L Ropy
bozmek pisze:jeżdżę na ropie z ua i nie narzekam
Ja nie mam nic do ruskiej ropki ,bo ori ruska ropa nie jest gorsza od naszej,może nawet lepsza .Niestety ...czasem zdarzy się jakiś "jednorazowy " okazyjny zakup ,czy "sprzedawca" ,i wtedy jest ryzyko że do ropy dolano czegoś ,czego normalnie w niej nie ma ...dlatego zawsze zanim wlejemy takie "cuś " do zbiornika ,pasowało by przynajmniej powąchać ,czy rozetrzeć w palcach ,czy jest odpowiednio tłuste...Jak mamy jakieś podejrzenia ,lepiej dla pewnosci dolać trochę oleju ,niż potem płakać że nastawnik co róż się brudzi ;-)

U mnie mam pewną ruską :-) z dystrybutora do banieczki i z banieczko do zbiornika ! <ok> nie ma prawa się nic dziać :-D Z którychś rąk wiadomo że są obawy :-P
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 28 paź 2014, 17:46

MUNIOR pisze:
trewor pisze:gościu załatwił pompe od 110 od Leona , niewiem w jakim stanie to się okaże jak zamontuje cena 500zł
Zeby tylko wiedział co kupił ...bo do nowszych 110 tek były pompy z inną flanszą ,która nie podejdzie do żadnego 1z ,czy AHU ...

on chce przeżucić całą pompę .
Audi B4 1995r 1,9 TDI 1Z było 90km jest 120km skrzynia EEN :) zaciski girling 60 (dwu tłoczkowe )z S2
Audi A6 1998r 2,5 TDI AFB (było)
Audi B3 1992r 1,8 PM quattro (było)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 19:20

trewor pisze:on chce przeżucić całą pompę .
No własnie ...i tu obawiam się ,a nawet jestem pewien ,że pompa którą kupił od seata leona 110 koni ,zapewne z silnika ASV ,niestety nie podejdzie ...bo jest inne mocowanie i wielkość flanszy ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga