Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] wyciek z pompy wtryskowej

pitul111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, 16:33
Lokalizacja: Wąbrzeźno

[B4 1.9 1Z] wyciek z pompy wtryskowej

Post autor: pitul111 » 11 lip 2015, 22:17

Dziś jadąc poczułem zapach paliwa w nawiewach zlokalizowałem wyciek. Moje pytanie brzmi czy można to zrobić samemu ,czekam na pomoc ;-)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2015, 09:44 przez pitul111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lip 2015, 22:27

Mozna, trzeba mieć uszczelkę , zaznaczyć sobie położenie nastawnika, a na koniec trafić w pierścień nastawnikiem.
Później należy udać się na podlączenie pod vaga w celu regulacji dawki.

pitul111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, 16:33
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: pitul111 » 11 lip 2015, 22:36

A coś więcej jak to rozbierać od czego zacząć może ma ktoś z kolegów na forum zdjęcia.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lip 2015, 22:41

4 Torxy T30 trzeba wykręcić, chyba że masz indukcyjny nastawnik to tam mozesz spotkać śię ze śrubą serwisową , ale tez idzie ją wykręcić nasadką 7 mm.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2015, 09:35

pitul111, zastosuj tag w temacie _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

pitul111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, 16:33
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: pitul111 » 12 lip 2015, 09:49

Mam rozumieć ze pokrywy sterownika nie muszę rozbierać mogę całość odkręcić i odrazu wymieni uszczelkę.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 lip 2015, 11:18

Dokładnie tak tylko złożyć już jest trochę gorzej. Trzeba trafić na pierścień w pompie. Jak tego nie zrobisz to skutki mogą być przerażające.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2015, 12:58

pitul111 pisze:Mam rozumieć ze pokrywy sterownika nie muszę rozbierać mogę całość odkręcić i odrazu wymieni uszczelkę.
Masz rozumiec ze pod pokrywą tez jest uszczelka ,ktorą nalezy wymienic ,bo nawet jak nie cieknie ,to moze sie rozciec wkazdej chwili ...takze wymieniamy obie zeby za jakis czas znowu nie rozlewac ropy po silniku ;-)
kamsta pisze:Trzeba trafić na pierścień w pompie. Jak tego nie zrobisz to skutki mogą być przerażające.
A tam zaraz przerazajace :-P ,nic sie nie dzieje,co najwyzej nie odpali i bedzie musial szukac drugiego nastawnika ,lub pompy ,bo pęknie tloczek 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

AKREN83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: AKREN83 » 09 sty 2016, 20:25

Witam. Mam audi 80 z roku 1993 z pompa wtryskowa z górnym powrotem. Pompa cieknie mi pod przewodami zasilania ( metalowymi , tymi czterema) na wysokości czujnika. Co ja mogę zrobić wlasnymi silami? Czy muszę udać sie do pompiarza? Prosze o Pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2016, 21:11

AKREN83 pisze:Mam audi 80 z roku 1993 z pompa wtryskowa z górnym powrotem. Pompa cieknie mi pod przewodami zasilania ( metalowymi , tymi czterema) na wysokości czujnika. Co ja mogę zrobić wlasnymi silami? Czy muszę udać sie do pompiarza? Prosze o Pomoc.
Na odległosć ,to można pomóc Ci jedynie dobrą radą ,a brzmi ona tak <ok> Udaj się do kogoś kto ci wymontuje ,uszczelni ,zamontuje i ustawi z powrotem pompę .Sam możesz co najwyżej napytać sobie biedy,próbując wymienić duży oring na glowiczce ,bo to on się rozszczelnił :-/ Dla lubiących ryzyko, jest opis jak to zrobić bez wyciągania pompy ,ale nie radzę ...nie że się nie da ,ale metoda mocno ryzykowana dla kogoś kto nie zna budowy pompy , i nie jeden już po tym nie odpalił ...wystarczy minimalnie za mocno popuscić sruby od glowiczki,wypadnie 2mm podkładka pomiędzy falą ,a tłoczkiem ...nieswiadomy niczego "macher "ryzykant , oczywiscie nie zdjął nastawnika ,więc nawet nie zauważył że coś jest nie tak ,że mała 2mm podkładka wypadła ....kreci wiec rozrusznikiem ,a tu nic się nie dzieje ,silnik się nie odzywa .... i już się na tym tloczku nie odezwie ,bo został nieodwracalnie uszkodzony ,w miejscu gdzie napędza go "bolec " fali :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

AKREN83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: AKREN83 » 12 sty 2016, 17:00

Dzięki za tak szczegółowy opis MUNIOR. Byłem u POMPIARZA w mojej okolicy i zaśpiewał mi kolosalną cenę za naprawę pompy tzn. wymiana tych oringów 600zł. Wydaje mi się że to trochę dużo. Jakie beda późniejsze objawy podczas jazdy, oprócz tych wycieków? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 12 sty 2016, 18:01

AKREN83 pisze:Dzięki za tak szczegółowy opis MUNIOR. Byłem u POMPIARZA w mojej okolicy i zaśpiewał mi kolosalną cenę za naprawę pompy tzn. wymiana tych oringów 600zł. Wydaje mi się że to trochę dużo. Jakie beda późniejsze objawy podczas jazdy, oprócz tych wycieków? Pozdrawiam.
Jak chcesz uszczelnić porządnie to zapraszam do Diesel Motor w pile ( nie mylić z diesel service) Koszt uszczelnienia z demontażem i montażem oraz wszelkimi regulacjami ok 600zł :)
Za samo uszczelnienie ok 450zł
Pozdrawiam
B2 80 Sedan 1.6 DT 1982R. jest .

A3 8L 1.8 20V - BYŁO
B4 Avant 1.9TDI 1z L90E z 1993roku na PIERBURGU - BYŁO
Audi 100 C4 2.8 AAH-BYŁO
Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 ABC - było
Audi A4 B7 2.0TDI- było
Audi S4 B5 98r 2.7 BiTurbo - Było

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 sty 2016, 19:04

AKREN83 pisze: Byłem u POMPIARZA w mojej okolicy i zaśpiewał mi kolosalną cenę za naprawę pompy tzn. wymiana tych oringów 600zł.
No niezle :roll: 600zł za wymianę uszczelnień ,kosztujacych ok.40zł :roll: w takich pieniądzach powinno być z full obsługą,czyli zostawiasz auto ,odbierasz i masz wszystko zrobione
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 12 sty 2016, 20:40

MUNIOR pisze:
AKREN83 pisze: Byłem u POMPIARZA w mojej okolicy i zaśpiewał mi kolosalną cenę za naprawę pompy tzn. wymiana tych oringów 600zł.
No niezle :roll: 600zł za wymianę uszczelnień ,kosztujacych ok.40zł :roll: w takich pieniądzach powinno być z full obsługą,czyli zostawiasz auto ,odbierasz i masz wszystko zrobione
No właśnie, ktoś miał bujną wyobraźnię ..
B2 80 Sedan 1.6 DT 1982R. jest .

A3 8L 1.8 20V - BYŁO
B4 Avant 1.9TDI 1z L90E z 1993roku na PIERBURGU - BYŁO
Audi 100 C4 2.8 AAH-BYŁO
Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 ABC - było
Audi A4 B7 2.0TDI- było
Audi S4 B5 98r 2.7 BiTurbo - Było

AKREN83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: AKREN83 » 19 sty 2016, 16:13

Dzięki Chłopaki. Dziś zlokalizowałem dokładnie wyciek z pompy, leci mi dokładnie z pod czujnika który jest pod przewodami metalowymi. Mam pytanie czy własnymi siłami można uszczelnić ten czujnik. Proszę o odzew. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga