Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1z] wymiana końcówek wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sie 2015, 10:38

panowie może pomożecie, bo problem o którym pisałem wcześniej, znowu się pojawił:
moje wtryski z 1z powodowały mega kopcenie i ogólnie łapanie fauli, wyskoczył mi na nich błąd 0550
teraz po wymianie na afn'owe wtryski mam praktycznie te same objawy, z tym że wtedy zdarzały się częściej... dokładnie może opisze sytuację, która przydarzyła mi się wczoraj:

wsiadam i próbuje odpalić, ciężko mu idzie, chociaż ze trzy dni temu nie miał żadnych problemów na zimnym (kąt wtrysku i dawka była ustawiana przy wymianie wtrysków, jednak dzisiaj albo jutro jak będę przy aucie sprawdzę znowu i pewnie się kąt przestawił - wszystkie 4 śruby mocowania pompy na pewno dobrze poskręcane), ale udaje mi się i słyszę strasznie dziwne klepanie, wyjeżdżam z garażu i zostawiam piękny szlaczek płynu za sobą, więc szybki powrót do garażu, maska w górę i się okazało, że pękł mi nowy przewód gumowy w materiałowym oplocie (przy wymianie wtrysków wymieniłem na nowe) od przelewów pomiędzy wtryskami. Zrobiłem nowy przewód odpalam i dalej słychać klepanie, przejechałem się trochę i stukanie znacznie się nasiliło i dodatkowo pojawiły się objawy zamulenia, czy raczej kompletnego chwilowego brak reakcji na gaz, jak już pójdzie to przyspiesza normalnie, ale z początku pojawia się potężna chmura dymu :/

oczywiście podepnę vaga i sprawdzę w pierwszej kolejności, kąt wtrysku, później dawkę paliwa no i czy jakieś błędy się pojawiły, jedna rzecz jako laikowi nie daje mi spokoju, czy wtrysk sterujący może uszkadzać jakiś inny element?
oraz czy lanie wtrysków może coś powodować, czy one leją tylko ze względu na swój duży przebieg?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sie 2015, 11:08

Nagrzej silnik i wtedy do sprawdzenia kąt wtrysku 50-55 stopni
Dawka paliwa 15-20 jednostek w Bassic Settings
korekcje wtrysków grupa 13

Mozliwe, że leją albo nie jest ustawiona poprawnie dawka

Co do przelewów wtrysków to tylko węzyki z GATES średnica 3,2 mm
Chyba, że chcesz silikony: http://fmic.pl/przewody-podcisnienia/19 ... m-3mm.html
Możesz sprawdzić oporność sterującego i błedy, choć jak cewka nie bedzie miała obwodu to bład bedzie na vagu
542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 sie 2015, 11:13

A może koło zębate wału się przestawia i Ci się kat zmienia wtrysku.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sie 2015, 13:55

no koła się boje najbardziej, ale najpierw sprawdzę to co Krzysiek 84 sugeruje
Forum A6Klub i Audi80

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2015, 14:24

Kolczat pisze:teraz po wymianie na afn'owe wtryski mam praktycznie te same objawy, z tym że wtedy zdarzały się częściej... dokładnie może opisze sytuację, która przydarzyła mi się wczoraj:
Z tego co opisujesz ,wnioskuje z prawdopodobieństwem bliskim pewnosci ,że wtryski nie mają nic wspólnego z tym co ci się dzieje ...A to dlatego że ,po pierwsze ,wtryski nie padają nagle ,i nawet jak podlewają ,to zwykle objawia się to nadmiernym dymieniem przy większych obrotach w czasie jazdy i dzieje się to cały czas ,a nie cyklicznie .Po drugie, nie mają wpływu na to , ze silnik "klekocze " raz zbyt twardo ,raz normalnie ,bo jak któryś "stoi " albo się zapieka ,to również samo mu to nie przejdzie .Po trzecie, z powodu niesprawnych wtrysków ,ECU praktycznie nie jest w stanie złapać jakiegokolwiek błedu .Więc według mnie , albo masz coś z dolnym kołem rozrządu ,albo z pompą wtryskową ,ew.jej nastawnikiem.Takie "cuda " z pompą , nastawnikiem ,czy zapiekającymi się wtryskami ,też nie dziają się bez przyczyny ,tylko jak napoimy pompę paliwem z "suchymi "dodatkami...co widziałem wielokrotnie i mam całe pudło takich pomp "okazów" ,które skończyły swój żywot ,po poczęstowaniu ich takim "paliwem " .W środku wszystko brązowe i zakleszczone :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 sie 2015, 07:11

MUNIOR, no właśnie takie same odczucia mam właśnie co do wtrysków, najbardziej boję się tego koła bo to już nie są przelewki, a Kostrz też mi o tym mówił przy okazji robienia mi programu... co do pompy, którą brałbym pierwsza na diagnozę, to od trzech lat nie tankuję innego paliwa niż z shella, jednak często jeżdżę na rezerwie bo za mocno mi tył siada jak zaleję więcej paliwa niż 20 litrów.
Jutro mam wolne popołudnie, to spróbuje pooglądać co mi laptop powie...
Wracjąc do pompy, bo lekko się poci, czy może być taka sytuacja, że przez to drobne rozszczelnienie, w jakiś dziwny sposób się zapowietrza i z tego powstają takie problemy? no i jeżeli to jednak to koło to co dokładnie na chłopski rozum robić?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 31 sie 2015, 09:13

JA u siebie miałem problem z kołem 2-2,5lata temu - zima ciężko odpala brak mocy i ciężkie klepanie silnika. Po podpięciu pod vaga kąt=0 - sprawdzam rozrząd - przestawiony, to ok nastawiamy - na początku jak zegarek potem to samo. Więc niestety obstawiałem dolne koło - i po rozebraniu tak też się okazało. Generalnie mówi się, że trzeba planować czoło wału - u mnie uznałem, że nie było źle że tego po prostu nie robiłem w sposób taki jak pewnie się powinno -czyli wyciągnąć cały wał i planowanie. Zrobiłem to "domowymi sposobami"

Póki co od wymiany zrobione 25tys i śmiga jak pszczółka ;]

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 31 sie 2015, 12:40

Kolczat pisze:eżeli to jednak to koło to co dokładnie na chłopski rozum robić?
Nowe dolne koło trzeba kupić, na czop wału materiału naspawać i przeszlifować do ori rozmiarów. Później nową śrubę zakręcić na kleju do gwintów i ma hulać <ok> Przerabiałem to ostatnio u mnie :-(
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 wrz 2015, 19:04

panowie jeżeli cechy na rozrządzie są w odpowiednich miejscach to znaczy, że wszystko jest w porządku i szukać przyczyny gdzieś indziej, czy to nie ma znaczenia i tak trzeba ściągnąć rozrząd i zobaczyć to koło odsłonięte? nigdy sam nie robiłem rozrządu i nie wiem gdzie i co trzeba zablokować dlatego pytam, bo jest to dla mnie mocne wyzwanie, a wiadomo że z rozrządem nie ma żartów
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 01 wrz 2015, 19:50

Kolczat pisze:panowie jeżeli cechy na rozrządzie są w odpowiednich miejscach to znaczy, że wszystko jest w porządku i szukać przyczyny gdzieś indziej, czy to nie ma znaczenia i tak trzeba ściągnąć rozrząd i zobaczyć to koło odsłonięte? nigdy sam nie robiłem rozrządu i nie wiem gdzie i co trzeba zablokować dlatego pytam, bo jest to dla mnie mocne wyzwanie, a wiadomo że z rozrządem nie ma żartów
Wszystkie znaki Ci się zgadzają ? Włącznie ze znakiem 0 na wale z tyłu ?
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2015, 20:59

panowie jeżeli cechy na rozrządzie są w odpowiednich miejscach to znaczy, że wszystko jest w porządku i szukać przyczyny gdzieś indziej, czy to nie ma znaczenia i tak trzeba ściągnąć rozrząd i zobaczyć to koło odsłonięte? nigdy sam nie robiłem rozrządu i nie wiem gdzie i co trzeba zablokować dlatego pytam, bo jest to dla mnie mocne wyzwanie, a wiadomo że z rozrządem nie ma żartów
Skoro nie masz w tym temacie doświadczenia ,to lepiej zostaw to w spokoju ,bo pewnie nic nie znajdziesz ,nawet jak bedzie coś nie tak,własnie dlatego że nie wiesz na co zwracać uwagę .Bardziej przydatne będzie jak podepniesz vaga ,sprawdzisz kąt wtrysku w bloku 000 w blokach pomiarowych a nastepnie w nastawach podstawowych ,pózniej sprwadż w bloku 004 ,czy po przejściu w nastawny podstawowe ,ECU przestawia prawidłowo kąt wtrysku ...podejrzewam że nic tu nie będzie jak powinno :-? i winna będzie albo pompa ,albo właśnie coś z dolnym kołem rozrzadu ...jak kąt będzie nie halo ,to próbuj ustawić ...jak ustawisz i znówu się sam przestawi ,to raczej na pewno nie wina pompy ,tylko na 99,9 % coś niedobrego dzieje się z dolnym kołem rozrządu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 wrz 2015, 07:19

krzyn33 pisze:Wszystkie znaki Ci się zgadzają ? Włącznie ze znakiem 0 na wale z tyłu ?
na wale nie sprawdzałem, ale jak mechanior mi robił rozrząd to na każdym kole robił cechy i na tym kole przy pompie i na kole od zaworów cechy są w odpowiednich miejscach

MUNIOR, sprawdziłbym ten kąt wtrysku raz jeszcze, ale silnik klekocze jakby miał się zaraz wysypać, a trzeba go zagrzać do 90st. żeby sprawdzić kąt :/ do tej pory działo się właśnie tak jak piszesz, że kąt był ustawiany a dwie trzy jazdy później był już przestawiony, cóż muszę pogadać ze znajomym mechaniorem i rozbierzemy grata
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 02 wrz 2015, 10:16

Musisz rozpiąć rozrząd i ściągnąć wszystkie koła z wału. Jak będziesz miał samo małe koło zębate na wierzchu na pewno tam będzie luz na 1,2 zęby na tym kole. To że się znaki się pokrywają na rozrządzie to nie znaczy że dolne koło się nie przesunęło względem nich, a na pewno tak się stało, skoro pisałeś że po ustawieniu po dwóch trzech jazdach się znowu kąt wtrysku przestawiał. Także rób jak Ci wcześniej pisałem, czyli spawanie i szlifowanie wału.
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 wrz 2015, 11:23

Nie koniecznie Ostatnio robiłem takiego zetora tez koło sie posypało ale wał nie ruszony nic był tylko koło było podrobione założyłem nowe koło weszło na ciasno nowa śruba klej i śmiga bez problemu
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 02 wrz 2015, 13:55

bozmek pisze:Nie koniecznie Ostatnio robiłem takiego zetora tez koło sie posypało ale wał nie ruszony nic był tylko koło było podrobione założyłem nowe koło weszło na ciasno nowa śruba klej i śmiga bez problemu
Zgadza się <ok> Pod warunkiem, że czop wału jest cały i jak założy nowe koło to nie będzie luzu. Bo jak luz będzie, to chociażby zakręcił koło nawet na jakimś kosmicznym superkleju, to i tak się w końcu wyrobi i dalej będzie rozrząd przestawiało. Ja już to 3 razy u siebie przerabiałem. Teraz naspawałem i przeszlifowałem i myślę, że to będzie już ;-) na amen
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga