Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Wymiana oringa tłokorozdzielacza VP37

ODPOWIEDZ
smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

[b4] Wymiana oringa tłokorozdzielacza VP37

Post autor: smigle » 26 sty 2018, 23:51

Witam,
puścił mi oring przy głowicy pompy, odkręciłem 4 torxy i wyszła razem z tłokorozdzielaczem.
Pompa nie wymontowana, czy da się włożyć tłokorozdzielacz z powrotem, czy trzeba wymontować pompę, żeby to poskładać?
Po zdjęciu nastawnika przez otwór pewnie będzie można przyjrzeć się, czy stało na miejsce?
Jakie są wymiary tego oringa, może ktoś wie, bo mój jest sciśnięty?
Proszę o porady.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2018, 07:49 przez smigle, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 27 sty 2018, 08:11

nastawnik i tak musisz zdjąć żeby to założyć spowrotem. Da sie założyć bez sciągania pompy ale jak na twój pierwszy raz to radził bym ci wymontować pompe bo jak wypadnie ci ta podkładka co jest na końcu tłokorozdzielacza to prawdopodobnie bedziesz mial po pompie. Lepiej wymontuj i na spokojnie sobie to poskładaj

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 27 sty 2018, 09:19

Kurde, tak się nie chce rozpie***lać przodu.
Gdyby podkładka wyleciałą, to można spróbować magnesem jej poszukać przez otwór, w który wchodzi nastawnik?
Co sądzicie o użyciu tawotu do "podklejenia" części tłokorozdzielacza? Nie zaszkodzi wtryskiwaczom?
Po złożeniu pompy można zalać ją ropą przez otwór nastawnika?
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2018, 09:38

smigle pisze:Gdyby podkładka wyleciałą, to można spróbować magnesem jej poszukać przez otwór, w który wchodzi nastawnik?
Co sądzicie o użyciu tawotu do "podklejenia" części tłokorozdzielacza?
A wiesz jak te wszytkie "bebechy " powinny tam siedzieć ? Bo jeśli wiesz i będziesz w stanie się upewnić że złożyłeś to wszystko co ci się "wysypalo " tak jak być powinno ,to możesz składać ....musisz tylko byc świadom że jedna rzecz nie na swoim miejscu i przy próbie odpalenia robi się w pompie zwykle nieodwracalne uszkodzenia.I wierz mi że jak ktoś robi to pierwszy raz ,to zawsze lepiej wyciągnać pompę ...jak już poskładasz wszystko ,zobaczysz jak powinno siedzieć ,założysz i odpalisz ,to następnym razem mozesz się porwać na zlożenie tego wszystkiego bez wyciągania pompy ...i nawet nic ci ze środka nie wyleci ,jak trochę pomyślisz jak to zabezpieczyć ;-) Pompę zalewasz przez otwór po nastawniku i nawet nie myśl ze uda ci się to wszystko poskladać bez odkręcania nastawnika
smigle pisze:Kurde, tak się nie chce rozpie***lać przodu.
Nie ma potzreby rozbierać przodu żeby wyciągnać pompę ...w audi 80 jest kupę miejsca ,w audi A 4 już sporo mniej miejsca ,ale jeszcze na tyle dużo że też się da
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 09:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 27 sty 2018, 09:42

dokładnie tak. Ja jak pierwszy raz składałem pompe to wolałem sobie ją wyciągnąć i obracać tak jak mi było wygodnie i dokładnie sprawdzać czy wszystko jest na swoim miejscu

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 27 sty 2018, 23:54

ok, decyduję się na wyjęcie pompy, tylko proszę o wskazówki z tym związane. Chodzi o a4. Obejrzałem sobie podejścia i pewnie da się to zrobić bez rozwalania przodu. Mianowicie boję się przesunięcia paska rozrządu jak wymontuję pompę. Czy macie jakieś sugestie, żeby unieruchomić pasek? Czy w ogóle koło pompy zostawiacie na miejscu przy mocy blokady itp.?
Demontaż nastawnika wcale mnie nie straszy, miałem już 2 okazje jego czyszczenia.
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2018, 01:01

smigle pisze: boję się przesunięcia paska rozrządu jak wymontuję pompę. Czy macie jakieś sugestie, żeby unieruchomić pasek?
No zlituj się bezradny_ Paska się nie da "unieruchomić " , zrzucasz pasek wczesniej ustawiajac wszystko na znaki a pużniej spinasz sprawdzajac czy te znaki są na swoim miejscu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2018, 07:51

smigle, ja bym Ci jednak radził udać się do kogoś kumatego by Ty chyba nie do końca wiesz o czym mówisz i możesz sobie narobić bałaganu większego niż masz.
WRC is for boys.
Group B was for men.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 28 sty 2018, 14:22

jak rozbierasz rozrząd to zaznacz sobie np jakimś pisakiem położenie paska i tryba od pompy wtryskowej i od tryba wałka rozrządu popuść napinacz i zdejmij pasek tak żeby był cały czas napięty na kole zębatym wału i przywiąż go np sznurkiem do otwartej maski wyjmij pompe poskładaj a pozniej załóż na te znaki które sobie wczesniej zrobiłeś i po problemie

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 28 sty 2018, 15:51

PieterB pisze:smigle, ja bym Ci jednak radził udać się do kogoś kumatego by Ty chyba nie do końca wiesz o czym mówisz i możesz sobie narobić bałaganu większego niż masz.
Jednak zaryzykuję.
Zlecenie tej roboty kosztuje tyle, co pompa. Więc, jeśli popsuję tą pompę, to kupię drugą. Kasy nie stracę, tylko czas.
Po za tym z rozrządem i nastawnikiem nie będę miał problemu, bo robiłem już to kilkakrotnie.
bociek22 pisze:jak rozbierasz rozrząd to zaznacz sobie np jakimś pisakiem położenie paska i tryba od pompy wtryskowej i od tryba wałka rozrządu popuść napinacz i zdejmij pasek tak żeby był cały czas napięty na kole zębatym wału i przywiąż go np sznurkiem do otwartej maski wyjmij pompe poskładaj a pozniej załóż na te znaki które sobie wczesniej zrobiłeś i po problemie
O takie właśnie unieruchomienie paska mi chodziło. Dzięki.
I jeszcze jedno, miałem wcześniej problem z ustawieniem kąta wtrysku, tzn. na max. w stronę silnika, a wskazania vaga to 33 jednostki. Jednak wtedy nie popuszczałem rurek od wtryskiwaczy, ale w moim przypadku to pewnie nie ma znaczenia, bo mocno podważałem pompę, żeby przesunąć jak najmocniej. Rozrząd był ustawiony na znaki. Problemów z odpaleniem w mróz nie było, oprócz lekkiego telepania budą ok. 30s po odpaleniu, no i może lekko zawyżone spalanie. Czytałem, że w takim przypadku należy przekręcić zębatkę pompy o jeden ząb. Co tym sądzicie?
Czy problemu szukać w samej pompie?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, 00:21 przez smigle, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2018, 18:02

smigle pisze:Po za tym z rozrządem i nastawnikiem nie będę miał problemu, bo robiłem już to kilkakrotnie.
z tego co piszesz to nie wygląda na to ale ok, ja nie mam nic do tego
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 28 sty 2018, 18:07

Może się przyda mi bardzo pomogło jak robiłem TD
http://vwdiesel.net/forum/index.php/top ... ht=.0.html

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 29 sty 2018, 07:41

Jeżeli rozrząd był na znakach to nie trzeba nic przekręcać o ząb. Wał ma być na 0, blokada na wałku rozrządu ma wchodzić lekko i koło pompy ma sie dać zablokować walkiem fi 15.5 jak mi sie dobrze wydaje. I jak tak bedzie ustawiony to niema prawa nie działać tak jak powinno

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 29 sty 2018, 09:17

Jozeph32 pisze:Może się przyda mi bardzo pomogło jak robiłem TD
http://vwdiesel.net/forum/index.php/top ... ht=.0.html
Dzięki, na pewno skorzystam.
bociek22 pisze:Jeżeli rozrząd był na znakach to nie trzeba nic przekręcać o ząb. Wał ma być na 0, blokada na wałku rozrządu ma wchodzić lekko i koło pompy ma sie dać zablokować walkiem fi 15.5 jak mi sie dobrze wydaje. I jak tak bedzie ustawiony to niema prawa nie działać tak jak powinno
Rozrząd robiłem po znakach i zablokowanym kołem pompy, a jednak z kątem był problem. I tym razem zrobię po znakach, zobaczymy, co czy się zmieni.

Pompę zebrałem. Nie taki wilk straszny jak go malują.
Kąt udało mi się ustawić, nie wiem, dlaczego poprzednio brakowało zakresu.
W zestawie uszczelek Bosch 2.467.010.003 były 2 oringi pod dekielki regulatora kąta wtrysku, natomiast w mojej pompie były płaskie stalowe uszczelki pokryte gumą, więc skręciłem na stare. Nr tych uszczelek: 1461074328, 1461038319
http://dieselcatalog.online/en/bosch/04 ... 04977.html
Znalazłem jedyny zestaw naprawczy, w którym są:
https://www.ebay.com/itm/Repair-kit-for ... 2641283745

Poniżej linki do źródeł, z których korzystałem:









https://audi80.pl/topics75/allrozbi ... t65472.htm

Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga