Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Zmiana pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

[B4 1.9 1Z 90KM] Zmiana pompy wtryskowej

Post autor: mariusz1979 » 21 sie 2013, 08:52

Witam. Może temet się powtarza ale proszę o wyrozumiałość i radę.

Mam audi 80 1,9 tdi z 1993 roku. Pompa jest tam z tym dolnym przelewem.
Chciałbym przełożyć pompę z VW z 1994 roku z górnym przelewem bo podobno są lepsze.

Jakie podstawowe rzeczy trzeba zmienić by to wszystko współdziałało jak należy.

Proszę o rade bo autko stoi od ponad tygodnia u "fachowca" i gość nie może sobie poradzić z prawidłowym podpięciem. Podaje mi różne teorie do głowy a ja chciałbym naprawde wiedzieć czy da się to zrobić czy nie?

Proszę o jakieś rady!!!!

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 21 sie 2013, 09:41

Było już to nieco wałkowane...

Potrzebne są jeszcze obudowa filtra powietrza, przepływomierz i najtrudniejsze to bawienie się w kabelkologię bez tego nie uda mu się tego ogarnąć. Przekładkę robi się w 2 celach:
1. Koniec problemów z niedomagającym nastawnikiem pompy
2. Możliwość tzw. "pełnej diagnostyki" auta

W Małopolsce robi to np. trepek od nas z forum - masz pewność, że zrobi Ci to dobrze. Tyle, że on jest z Olkusza ponad 100km dużo i nie ale teraz jak masz auto rozebrane to najlepiej złożyć i żeby dojechało do trepka, a on resztą się zajmie. Uderz do niego na PW. https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm

Pozdro

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 21 sie 2013, 09:43

Kolego tego co myślę to masz zetorka na boschu i tam jest pompa z nastawnikiem potencjometrycznym i jest nadmiar od góry gdybyś miał już na pierburgu to nadmiar z pompy wychodzi z tyłu nastawnika. a co Ci sie stało jakie masz objawy?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 21 sie 2013, 10:21

No wiesz, było tak. Autko było słabe. w porównaniu z takim samym modelem to brakowało jakieś 20% mocy (tak na oko mówiąc) no i spalanie niecałe 8 litrów gdzie porównując inne autko to w tamtym wychodziło około 5,5 litra więc różnica diametralna. No i na wolnych obrotach było czuć nawet na kierownicy drgania silnika bo dziwnie chodził. Z wiadomości jakie dostałem to była wina nastawnika no a on kosztuje około 1500zł więc zdecydowałem się na zmianę dobrej sprawdzonej pompy no i wyszło teraz więcej problemów niż się spodziewałem.
Założyłem temat bo chcę wiedzieć coś na ten temat bo mechanik to cały czas mówi że zrobi a w sumie to nie ma efektu.
Autko mu zapaliło ale jak wciśnie gaz to nie zchodzi z obrotów tylko zachowuje się tak jakby miał gaz wciśnięty do dechy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 21 sie 2013, 10:28

Zapewne ecu wariuje. MUNIOR jak robił pierwszą przekładkę zajęło mu to ładnych parę godzin jak mi to opowiadał ;d Także jak nie chcesz czekać to zabieraj od niego auto bo stawiam, że tego nie zrobi bo to trzeba ogarniać sprawy z kompem i zabieraj zetora do trepka ;] Od razu Ci mówię, że koszt będzie nieco niższy niż w przypadku kupna nowego nastawnika ale 200zł to też kosztować nie będzie. Resztę dopytuj u Trepka.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sie 2013, 20:18

Ganimadeus pisze:MUNIOR jak robił pierwszą przekładkę zajęło mu to ładnych parę godzin
Trzy dni walczyłem ;-) na dzień dzisiejszy daję radę w ok.4-5 godzin 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 22 sie 2013, 14:16

No to nieźle bo moje stało ostatnio przez 9 dni u mechanika i nie zrobił tego. Zmienił mi pompę z tym nastawnikiem indukcyjnym ale nie dał rady doprowadzić auta do stanu używalności. Odpalił go ale jak wcisnoł gaz to nie zszedł z obrotów i trzeba było go zgasić. Oprócz pompy nie zakładał nic więcej. Dlatego pytałem cię co jeszcze trzeba zmienić w autku by było wszystko ok. Jeżeli możesz to napisz co tam trzeba dołożyć a może wyciągnąć by to śmigało. Autko mam w domu bo nie mogłem dłużej patrzyć jak on się znęca nad nim. Nadal mam starą pompę i objawy takie jak pisałem wcześniej. Jak nie sprawi to problemu to odpisz. Dzięki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 sie 2013, 18:44

mariusz1979 pisze:No to nieźle bo moje stało ostatnio przez 9 dni u mechanika i nie zrobił tego. Zmienił mi pompę z tym nastawnikiem indukcyjnym ale nie dał rady doprowadzić auta do stanu używalności. Odpalił go ale jak wcisnoł gaz to nie zszedł z obrotów i trzeba było go zgasić. Oprócz pompy nie zakładał nic więcej.
Niezły spec :roll: pojęcie o temacie zerowe
mariusz1979 pisze:Jeżeli możesz to napisz co tam trzeba dołożyć a może wyciągnąć by to śmigało.
A pewnie że mogę ,tyle że na nie wiele ci się ta wiedza przyda ;-) Trzeba zmienić całą wiązkę elektryczną ,ewentualnie przeszczepić wtyczkę od nowego sterownika ECU ,trzeba zmienić sterownik ECU ,przepływomierz z wtyczką , obudowę filtra powietrza ,puscić kilka dodatkowych kabelków ...i to w zasadzie wszystko <ok> Acha zapomniałem ...potrzebna jeszcze pełna wiedza na temat jak to wszystko działa w tym silniku ,podkreślam słowo PEŁNA ,że coś tam się wie ,nie wystarczy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 23 sie 2013, 14:39

Wiesz, ja się sam za to na pewno nie wezmę bo nie mam pojęcia jak to zrobić. Chciałem poprostu wiedzieć co musze kupić by można było to wszystko zgrać.
Gdybym miał te podstawowe rzeczy o których piszesz, byłbyś w stanie to zrobić?
Jeżeli tak to ile by to u ciebie kosztowało?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sie 2013, 19:44

mariusz1979 pisze:Gdybym miał te podstawowe rzeczy o których piszesz, byłbyś w stanie to zrobić?
Oczywiście że robię 8-) w poście powyżej napisałem ile mi to zajmuje ;-) Nie musisz niczego kupować ,bo ja mam wszystko co potrzeba ...tylko skoro auto ci nie jeżdzi ,to raczej przyjazd do mnie nie jest możliwy ;-) A szczegóły co i jak , masz na PW
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga