Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Tyrkotanie podczas jazdy przy dodawaniu ga

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasz_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2015, 00:23

Post autor: lukasz_77 » 28 lis 2015, 18:09

Oleju? Filtron OP626 o ile dobrze pamiętam. No dobra, nie ma jeszcze tyle, ma 107 200 :D.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2015, 19:48

lukasz_77 pisze: Filtron OP626 o ile dobrze pamiętam
wywal to gówno i załóż man'a albo bosch'a
Miałem dość podobne objawy na tym filtronie + miganie kontrolki oleju chwilę po zapłonie po wymianie filtra na MAN wsio oki.

lukasz_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2015, 00:23

Post autor: lukasz_77 » 28 lis 2015, 22:26

Nie miga żadna kontrolka a od czasu kiedy napisałem post o "trykotaniu" nic nie stuka, więc nie wiem. Ogólnie znam kilka osób posiadających owe autka i zawsze z tym są problemy, to taki chyba ich urok...

[ Dodano: 2015-11-28, 22:26 ]
PieterB pisze:
lukasz_77 pisze: Filtron OP626 o ile dobrze pamiętam
wywal to gówno i załóż man'a albo bosch'a
Przy następnej wymianie oleju prawdopodobnie tak zrobię.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2015, 07:46

lukasz_77 pisze:Ogólnie znam kilka osób posiadających owe autka i zawsze z tym są problemy, to taki chyba ich urok...
śmiem się z tym nie zgodzić, ja mam w tej chwili silnik po kapitalnym remoncie i nic nie słychać, zapala ja nówka z salonu <ok>

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 30 lis 2015, 12:08

PieterB pisze:wywal to gówno i załóż man'a albo bosch'a
Czemu uważasz że filtron to gówno ? Sam mam założonego filtrona (ale wg katalogu powinien być OP 526, a nie OP 626 - jak ktoś wcześniej przytoczył) i nic się nie dzieje podejrzanego z silnikiem.

Może kolega ma filtr założony nie taki jak trzeba i stąd też różne dziwne objawy wynikają ?

lukasz_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2015, 00:23

Post autor: lukasz_77 » 30 lis 2015, 13:23

tomek83 pisze:
PieterB pisze:wywal to gówno i załóż man'a albo bosch'a
Czemu uważasz że filtron to gówno ? Sam mam założonego filtrona (ale wg katalogu powinien być OP 526, a nie OP 626 - jak ktoś wcześniej przytoczył) i nic się nie dzieje podejrzanego z silnikiem.

Może kolega ma filtr założony nie taki jak trzeba i stąd też różne dziwne objawy wynikają ?
Racja, mam OP 526, pomyłka :D. Objawy były już przed wymianą filtra, po wymianie, już minęło pół miesiąca i tylko raz było słychać takie stuki.

[ Dodano: 2015-11-30, 13:23 ]
PieterB pisze:
lukasz_77 pisze:Ogólnie znam kilka osób posiadających owe autka i zawsze z tym są problemy, to taki chyba ich urok...
śmiem się z tym nie zgodzić, ja mam w tej chwili silnik po kapitalnym remoncie i nic nie słychać, zapala ja nówka z salonu <ok>
Chodzi mi o B4 2.0 ABT i B3 1.8S (nie pamiętam kodu silnika), oba są na monowtrysku, silnik praktycznie ten sam, jedynie powiększone cylindry. To właśnie w tych silnikach pojawia się taki problem.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 lis 2015, 14:59

oba są na monowtrysku, silnik praktycznie ten sam, jedynie powiększone cylindry. To właśnie w tych silnikach pojawia się taki problem.
Ten w B3 to PM, miałem taki i tez miałem taki stuk jak ty. Ciśnienie oleju ok, panewki ok, filtr zawsze Bosch albo Mann a zaczęło tak samo klepac w głowicy. Diagnoza to wytarty wałek/uszkodzone szklanki, silnik niby miał 190tyś. Ja to auto sprzedałem ale jestem ciekawy czy faktycznie te silniki na jednopunkcie tak sie zachowują.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2015, 17:13

tomek83 pisze:Czemu uważasz że filtron to gówno ?
bo sam to przerabiałem u siebie i po zmianie filtra problem zniknął i do tamtej pory nigdy więcej filtrona

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 30 lis 2015, 19:07

Filtrony z 4 otworami są do kitu bo jest za mały przepływ a te z 6 otworami są już ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl