Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 25 lis 2015, 19:30

ok narazie nie mam jak bo bateria mi nie trzyma w laptopie. postaram sie od kogos pozyczy laptopa i wtedy wstawie

marcin_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2015, 17:07

[B4 1.9 1Z] Ciezko odpala jak zimny.

Post autor: marcin_79 » 30 lis 2015, 19:43

Szukam kogos kto doprowadzilby moja 80-tke do porzadku. Najlepiej z okolic Tomaszowa Lub.
Jest to silnik 1.9 tdi na przeplywce pierburg. A problemem jest ciezkie odpalanie jak jest zimny.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 13:26 przez marcin_79, łącznie zmieniany 1 raz.

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 30 lis 2015, 20:02

najprawdopodobniej będzie to wina świec żarowych lub złego kąta wtrysku. chyba każdy mechanik powinien ci to zrobić:)

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Re: Potrzebny fachowiec

Post autor: DaMaGe » 30 lis 2015, 20:25

marcin_79 pisze:Szukam kogos kto doprowadzilby moja 80-tke do porzadku. Najlepiej z okolic Tomaszowa Lub.
Jest to silnik 1.9 tdi na przeplywce pierburg. A problemem jest ciezkie odpalanie jak jest zimny.
jedź do MUNIORa ( będziesz miał do niego ~150km ), ale myślę że nie będziesz żałował ... przy takich temperaturach jak teraz mamy to powinien i tak i tak odpalić, więc raczej nie świece ...

kąt wtrysku ?? ( jak masz możliwość to zrób logi i wrzuć na forum )
wycieków/nieszczelności na pompie brak ??
w wężykach nie cofa Ci się paliwo/nie widać pęcherzyków ?? ( możesz spróbować zamontować gruszkę/pompkę i jak po podpompowaniu będzie palił ładnie to znajdziesz możliwą przyczynę )

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2015, 20:41

marlac25 pisze:najprawdopodobniej będzie to wina świec żarowych
Świece żarowe :?: W życiu :roll: na pewno nie w tym silniku ...wszystkie mogą być spalone ,a prawidłowo ustawiony tdi ,odpali w -10 i wiecej , bez większych problemów ,co najwyżej lekko "kulawiejąc" .Mechanikom którzy za cięzkie odpalanie w tym silniku ,obwiniają świece żarowe ,należy szybko podziękować za "dobre rady ",bo nie mają pojecia o tym silnku ,i szkoda marnować czasu i kilkadziesiąt złotych na zbedną wymianę świec
marlac25 pisze:lub złego kąta wtrysku
a to jak najbardziej ,o ile kąt mocno opużniony,co można bardzo szybko zweryfikować ,podpinając pod vaga .A zanim marcin_79, gdziekolwiek pojedzie ,to powinien sprawdzić to
DaMaGe pisze:w wężykach nie cofa Ci się paliwo/nie widać pęcherzyków ??
i ewentulanie zamontować to
gruszkę/pompkę i jak po podpompowaniu będzie palił ładnie to znajdziesz możliwą przyczynę )
i wszystko na temat 8-)

marcin_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2015, 17:07

Post autor: marcin_79 » 30 lis 2015, 21:04

Nie ma powietrza w przewodach miedzy filtrem a pompa.
Pompa wtryskowa uszczelniana w zeszlym tygodniu u "pompiarza".
Kat wtrysku ustawialem sam w Basing Setings ustawiony na wartosc od 55 do 58
MUNIOR czy moglbym przyjechac do Ciebie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2015, 21:15

marcin_79 pisze:Nie ma powietrza w przewodach miedzy filtrem a pompa.
Pompa wtryskowa uszczelniana w zeszlym tygodniu u "pompiarza".
Kat wtrysku ustawialem sam w Basing Setings ustawiony na wartosc od 55 do 58
Cudów nie ma :roll: skoro kąt prawidłowy ,to albo cofa się paliwo ,albo zbyt niska dawka paliwa .Jaką masz ustawioną ? Przyjechac do mnie zawsze zdążysz ,ale nie lubię bawić się w usuwanie banalnych usterek ,w rodzaju cofającego się paliwa ;-) ,bo do tego nie trzeba wielkich zdolnosci ,czy wiedzy i każdy może to usunąć we własnym zakresie ...więc zanim ewentulanie się do mnie wybierzesz ,musimy się upewnić że to nie jest nic związanego z powietrzem w paliwie
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 21:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 lis 2015, 21:17

marcin_79 pisze:Nie ma powietrza w przewodach miedzy filtrem a pompa.
Pompa wtryskowa uszczelniana w zeszlym tygodniu u "pompiarza".
Kat wtrysku ustawialem sam w Basing Setings ustawiony na wartosc od 55 do 58
MUNIOR czy moglbym przyjechac do Ciebie?
masz logi ?? wrzuć jak masz ...

marcin_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2015, 17:07

Post autor: marcin_79 » 30 lis 2015, 21:18

Po odbiorze pompy nic nie przestawialem a wartosc dawki wynosi 16 czegos tam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2015, 21:19

marcin_79 pisze:a wartosc dawki wynosi 16 czegos tam
Hehe :roll: przy 16 mg ,nie dziwota że tak żle odpala :roll: to prawie 4 razy mniej niż powinno być ,to i odpalać dobrze nie bedzie ,i jechać też nie bedzie :roll: spec od uszczelniania się nie popisał ...bo robiąc nawet prymitywne znaki na nastawniku ,można ustawić nastawnik w miarę prawidłowo nawet na oko...o ile oczywiście wczesniej był jak trzeba 8-)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 21:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

marcin_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2015, 17:07

Post autor: marcin_79 » 30 lis 2015, 21:22

To jaka mam ustawic ?
Logow nie mam, jutro postaram sie zrobic
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 21:25 przez marcin_79, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2015, 21:23

marcin_79 pisze:To jaka mam ustawic ?
ok.4mg

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 lis 2015, 21:26

MUNIOR pisze:
marcin_79 pisze:a wartosc dawki wynosi 16 czegos tam
Hehe :roll: przy 16 mg ,nie dziwota że tak żle odpala :roll: to prawie 4 razy mniej niż powinno być ,to i odpalać dobrze nie bedzie ,i jechać też nie bedzie :roll: spec od uszczelniania się nie popisał ...bo robiąc nawet prymitywne znaki na nastawniku ,można ustawić nastawnik w miarę prawidłowo nawet na oko...o ile oczywiście wczesniej był jak trzeba 8-)
chyba że podał wartość z grupy 000 czyli 16 jednostek co byłoby OK, jak sprawdzłeś dawkę ??

wrzuć jutro log na nagrzanym samochodzie ...
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 21:28 przez DaMaGe, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2015, 17:07

Post autor: marcin_79 » 30 lis 2015, 21:28

Ale te 16 to jest na Vagu w 4 polu , kat jest w 2 na 55do 58 sie wacha.
To ta dawka wychodzi cos kolo 3mg chyba.
Jutro sprobuje wrzucic logi ale wolalbym do ciebie podjechac MUNIOR zebys to ogarnal.
Jakbys mogl podaj nr telefonu na pw jutro bym zadzwonil.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 21:34 przez marcin_79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 lis 2015, 21:31

czyli dawka też niby OK, kąt też ...

jesteś pewny nie cofającego się paliwa ?? zamontuj pompkę za grosze, i tak kiedyś może Ci się ona przydać choćby do odpowietrzania, wyeliminujesz kolejne podejrzenie albo znajdziesz powód swego problemu ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl