[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 lut 2013, 21:16
- Lokalizacja: Sanok
[B4 1.9 1Z] Kopci przy dodaniu gazu, brak mocy - Analiza log
Witam,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
Ostatnio przy dodawaniu gazu zuważałem chmurę czarnego dymu z wydechu, podczas spokojnej jazdy wszystko wydaje się w porządku.
Pod maską zauważyłem wyciek oleju na elemencie w okolicach turbiny - załączam zdjęcia. Ubyło mi w ciągu miesiąca ok 0,5 l oleju przy ok 3 tys. km
www.fotosik.pl/zdjecie/625ceb30ee1e1659
www.fotosik.pl/zdjecie/d2fa4b28725ca266
www.fotosik.pl/zdjecie/33c345702624a351
Na dniach znajomy mechanik ma wymienić mi rozrząd i od razu chciałbym się zając tym problemem. Możecie rzucić fachowym okiem i powiedzieć co to za wyciek i z jakimi kosztami może się do wiązać?
Zamówiłem sobie interface od viakena i jeżeli uda mi się podłączyć to wrzucę logi.
Z góry dziekuję za pomoc
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
Ostatnio przy dodawaniu gazu zuważałem chmurę czarnego dymu z wydechu, podczas spokojnej jazdy wszystko wydaje się w porządku.
Pod maską zauważyłem wyciek oleju na elemencie w okolicach turbiny - załączam zdjęcia. Ubyło mi w ciągu miesiąca ok 0,5 l oleju przy ok 3 tys. km
www.fotosik.pl/zdjecie/625ceb30ee1e1659
www.fotosik.pl/zdjecie/d2fa4b28725ca266
www.fotosik.pl/zdjecie/33c345702624a351
Na dniach znajomy mechanik ma wymienić mi rozrząd i od razu chciałbym się zając tym problemem. Możecie rzucić fachowym okiem i powiedzieć co to za wyciek i z jakimi kosztami może się do wiązać?
Zamówiłem sobie interface od viakena i jeżeli uda mi się podłączyć to wrzucę logi.
Z góry dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 lis 2015, 12:00 przez bosu, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic prostszego żeby sprawdzić <ok> odpinamy ori wężyk z gruszki ,podpinamy ciśnienie z jakiegoś kompresorka i będzie widać i słychać ,czy szczelna ,czy puszcza 8-)kamsta pisze:Zdaje mi się kolego że masz uszkodzona gruszke od turbo. Nie syczy ci nic pod maską podczas jazdy?
[ Dodano: 2015-11-06, 19:21 ]
Nie ma opcji żeby to usłyszałkamsta pisze:Nie syczy ci nic pod maską podczas jazdy?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 19:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Proszę o analizę logów
Udało mi zrobić logi, proszę o analizę
BŁĘDY:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D31
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 5DCD1A77C429
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
LOGI STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240081.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240080.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240079.html
LOGI DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240085.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240084.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240083.html
[ Dodano: 2015-11-17, 11:03 ]
BŁĘDY:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D31
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 5DCD1A77C429
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
LOGI STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240081.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240080.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240079.html
LOGI DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240085.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240084.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240083.html
[ Dodano: 2015-11-17, 11:03 ]
Faktycznie, jednak poziom oleju jest ok, musiałem coś źle zmierzyćelbula pisze:ten wyciek jest albo z turbo ,albo z gruszki która upuszcza spaliny ale raczej jakaś nieszczelność turbo,aczkolwiek wątpie żeby tam wychlapalo ci pół litra oliwy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
[B4 1.9 1Z] Prośba o analizę logów 1z
Witam prosił bym o analizę logów po przekładce na pierburg czy wszystko jest okej .
jazda 4 bieg
http://vaglog.pl/log_241801.html
http://vaglog.pl/log_241803.html
teraz na postoju w measuring blocks
http://vaglog.pl/log_241800.html
i w basic settings
http://vaglog.pl/log_241802.html
http://vaglog.pl/log_241805.html
jazda 4 bieg
http://vaglog.pl/log_241801.html
http://vaglog.pl/log_241803.html
teraz na postoju w measuring blocks
http://vaglog.pl/log_241800.html
i w basic settings
http://vaglog.pl/log_241802.html
http://vaglog.pl/log_241805.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Komp po tuningu ,logi mogą być ...jedynie doładowania ci trochę pużno wstaje i trochę go brakuje ,co niestety musi wpłynać na osiągi w zbieraniu się auta Czasem winny takiego stanu rzeczy jest sam n75 ,więc dobrze by było podmienić na jakiś 100%pewny i sprawny.Czasem wystarczy podregulować cięgło WG ,zeby bardziej dociągnąc klapkę i od tego ostatniego bym zaczął Zanim zaczniesz jednak grzebać przy cięgle ,czy n75 ,to na początek odłacz wężyk z gruszki WG i sprawdż czy jest wyrażna róznica na plus ,w zbieraniu się auta 8-)
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 18:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to obawiam się ze już nie wiele można zrobić Bo albo turbina już nie wydaje ,co raczej rzadko ,ale sie zdarza ...albo masz niewydolne wtryskiwacze ,i nie ma skąd wziaść paliwa,a tym samym spalin ,żeby rozbujać turbinę ...o czym ci wspominałem ,jak byłeś na wymianę sterownika .Mówiłem że zbiera się duzo słabiej niż powinien ,przy tuningowanym sterowniku i takiej dawce ,praktycznie nie było dymu ,co normalne nie jest ,bo być powinien .Także moim zdaniem problemem jest niewydolność mechaniczna...wtryski ,albo turbina , choć bardziej prawdopodobne w tym przypadku, nie wydolne wtryskiwacze 8-)dupczal pisze:klapkę ty mi mariusz podciagales ja sam jeszcze zrobilem 1 obrót dodam ze z wypieta gruszka caly czas to cisnienia nie da sie osiagnac. egr tez zaslepiony .