Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2015, 09:43

Obrazek

Obrazek

marek58235
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:16
Lokalizacja: Sanok

Post autor: marek58235 » 12 paź 2015, 17:08

wężyki od n 75 sa nowe a zawór upustowy dociśnięty wyskoczył mi błąd sterownika .
Podczas wciskania sprzęgła falują czasem obroty

bosu

[B4 1.9 1Z] Kopci przy dodaniu gazu, brak mocy - Analiza log

Post autor: bosu » 06 lis 2015, 10:11

Witam,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość ;)
Ostatnio przy dodawaniu gazu zuważałem chmurę czarnego dymu z wydechu, podczas spokojnej jazdy wszystko wydaje się w porządku.

Pod maską zauważyłem wyciek oleju na elemencie w okolicach turbiny - załączam zdjęcia. Ubyło mi w ciągu miesiąca ok 0,5 l oleju przy ok 3 tys. km

www.fotosik.pl/zdjecie/625ceb30ee1e1659

www.fotosik.pl/zdjecie/d2fa4b28725ca266

www.fotosik.pl/zdjecie/33c345702624a351

Na dniach znajomy mechanik ma wymienić mi rozrząd i od razu chciałbym się zając tym problemem. Możecie rzucić fachowym okiem i powiedzieć co to za wyciek i z jakimi kosztami może się do wiązać?

Zamówiłem sobie interface od viakena i jeżeli uda mi się podłączyć to wrzucę logi.

Z góry dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 lis 2015, 12:00 przez bosu, łącznie zmieniany 3 razy.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 06 lis 2015, 11:17

ten wyciek jest albo z turbo ,albo z gruszki która upuszcza spaliny ale raczej jakaś nieszczelność turbo,aczkolwiek wątpie żeby tam wychlapalo ci pół litra oliwy

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 lis 2015, 19:09

Zdaje mi się kolego że masz uszkodzona gruszke od turbo. Nie syczy ci nic pod maską podczas jazdy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lis 2015, 19:21

kamsta pisze:Zdaje mi się kolego że masz uszkodzona gruszke od turbo. Nie syczy ci nic pod maską podczas jazdy?
Nic prostszego żeby sprawdzić <ok> odpinamy ori wężyk z gruszki ,podpinamy ciśnienie z jakiegoś kompresorka i będzie widać i słychać ,czy szczelna ,czy puszcza 8-)

[ Dodano: 2015-11-06, 19:21 ]
kamsta pisze:Nie syczy ci nic pod maską podczas jazdy?
Nie ma opcji żeby to usłyszał ;-)
Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 19:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 06 lis 2015, 19:21

dodam że w gruszce przez lata nazbiera sie troszke oleju ale troszke z 50 gram może
może byc nieszczelna ale oliwy nie zjada

bosu

Proszę o analizę logów

Post autor: bosu » 17 lis 2015, 11:03

Udało mi zrobić logi, proszę o analizę

BŁĘDY:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D31
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 5DCD1A77C429
2 Faults Found:

01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

LOGI STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240081.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240080.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240079.html


LOGI DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240085.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_240084.html
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_240083.html

[ Dodano: 2015-11-17, 11:03 ]
elbula pisze:ten wyciek jest albo z turbo ,albo z gruszki która upuszcza spaliny ale raczej jakaś nieszczelność turbo,aczkolwiek wątpie żeby tam wychlapalo ci pół litra oliwy
Faktycznie, jednak poziom oleju jest ok, musiałem coś źle zmierzyć ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2015, 12:35

bosu pisze:Udało mi zrobić logi, proszę o analizę
Kąt wtrysku mocno opuzniony i na pewno do poprawy ,doładowania też praktycznie brak ...w związku z powyższym ,nie ma to prawa jechać jak nalezy 8-)

bosu

Post autor: bosu » 17 lis 2015, 14:33

Mam jeszcze pytanie, co to za króciec zaznaczony na zdjęciu (zdjęcie przykładowe). Był on u mnie od początku zaślepiony krótkim wężykiem. Zauważyłem, że teraz ten wężyk sie przełamał i jest mokry od oleju.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lis 2015, 15:12

Bardzo słabe doładowanie 0,35.
Kąt wtrysku do poprawy na 50-55
Dawka może zostać.

Ten króciec na kolektorze ma być zaślepiony, chyba że chcesz sobie wstawić i podłączyć wskaźnik doładowania to wtedy tam podłączyć możesz przewód.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Prośba o analizę logów 1z

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 18:14

Witam prosił bym o analizę logów po przekładce na pierburg czy wszystko jest okej .

jazda 4 bieg
http://vaglog.pl/log_241801.html

http://vaglog.pl/log_241803.html


teraz na postoju w measuring blocks
http://vaglog.pl/log_241800.html

i w basic settings
http://vaglog.pl/log_241802.html

http://vaglog.pl/log_241805.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2015, 18:49

Komp po tuningu ,logi mogą być ...jedynie doładowania ci trochę pużno wstaje i trochę go brakuje ,co niestety musi wpłynać na osiągi w zbieraniu się auta :-/ Czasem winny takiego stanu rzeczy jest sam n75 ,więc dobrze by było podmienić na jakiś 100%pewny i sprawny.Czasem wystarczy podregulować cięgło WG ,zeby bardziej dociągnąc klapkę i od tego ostatniego bym zaczął ;-) Zanim zaczniesz jednak grzebać przy cięgle ,czy n75 ,to na początek odłacz wężyk z gruszki WG i sprawdż czy jest wyrażna róznica na plus ,w zbieraniu się auta 8-)
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 18:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 18:57

klapkę ty mi mariusz podciagales ja sam jeszcze zrobilem 1 obrót dodam ze z wypieta gruszka caly czas to cisnienia nie da sie osiagnac. egr tez zaslepiony .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2015, 19:03

dupczal pisze:klapkę ty mi mariusz podciagales ja sam jeszcze zrobilem 1 obrót dodam ze z wypieta gruszka caly czas to cisnienia nie da sie osiagnac. egr tez zaslepiony .
No to obawiam się ze już nie wiele można zrobić :-/ Bo albo turbina już nie wydaje ,co raczej rzadko ,ale sie zdarza ...albo masz niewydolne wtryskiwacze ,i nie ma skąd wziaść paliwa,a tym samym spalin ,żeby rozbujać turbinę ...o czym ci wspominałem ,jak byłeś na wymianę sterownika .Mówiłem że zbiera się duzo słabiej niż powinien ,przy tuningowanym sterowniku i takiej dawce ,praktycznie nie było dymu ,co normalne nie jest ,bo być powinien .Także moim zdaniem problemem jest niewydolność mechaniczna...wtryski ,albo turbina , choć bardziej prawdopodobne w tym przypadku, nie wydolne wtryskiwacze 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl