Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 19:13

wlasnie odziwo teraz mam czarno w tylnym lusterku ewentualnie komputer moze cos nie halo ? jest taka opcja ? albo gdzies jest dziura w dolocie ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2015, 19:25

dupczal pisze:wlasnie odziwo teraz mam czarno w tylnym lusterku ewentualnie komputer moze cos nie halo ?
Nie ma takiej opcji 8-) ,bo zanim go do Ciebie wysłałem ,to sprawdziłem ,jak zawsze to robię ,w swoim aucie ...i zapewniam Cię ze gdyby było coś nie halo ,to bym zauwazył 8-)
albo gdzies jest dziura w dolocie ?
Bardzo możliwe ...trzeba sobie sprawdzic szczelnosć całego układu ,najlepiej zaślepiając go odpowiednio i pompując dwa bary cisnienia

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 19:35

a czy moglbys jakos powiedziec co gdzie zaslepic bo juz tyle kasy wywalilem na przekladke i wgl uszczelka pod glowica i jeszcze by bylo turbo troche dziwnie ze tak szybko by sie turbo wysypało :/ ew da sie sprawdzic czy jest zamknieta to WG wizualnie :)?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2015, 19:46

dupczal pisze:a czy moglbys jakos powiedziec co gdzie zaslepic
Nigdy się w to nie bawiłem ,także trzeba samemu wymyślić jakiś sposób ...odłaczyć wyjscie węża z turbiny ,zaślepić ,z grugiej strony podobnie ...właczyć myślenie i wszystko się da zrobić 8-)
dupczal pisze:ew da sie sprawdzic czy jest zamknieta to WG wizualnie
No raczej ...trzeba odkręcić gruszkę ze wspornikiem i wszystko widać
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 20:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 20:02

bardzo dziekuje mariusz czekamy moze ktoś cos jeszcze wymyśli ,poradzi bo w sumie jestem bezradny :(

[ Dodano: 2015-12-03, 20:02 ]
ewentualnie ktos ze ślaskiego okolice tychow kto moze pomoc :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2015, 20:08

dupczal pisze:bardzo dziekuje mariusz czekamy moze ktoś cos jeszcze wymyśli ,poradzi bo w sumie jestem bezradny
Ale tu ,nic więcej sensownego ,nie da się wymyślić ...trzeba się wziąść i sprawdzić to o czym pisałem ,bo nikt za Ciebie tego nie zrobi 8-)

[ Dodano: 2015-12-03, 20:08 ]
dupczal pisze:juz tyle kasy wywalilem na przekladke
Żeby było jasne ,dla kogoś kto to czyta ,bo można błędnie wywnioskować że to ja robiłem ci przekadkę ...Nie ja robiłem Ci przekładkę ,i nie ja Cię do niej namawiałem 8-) To ,ze Ci nie jedzie teraz jak się spodziewałeś ,nie ma z przekładką nic wspólnego,bo wedlug mnie, ewidentnie nie domaga ci coś mechanicznie i najpierw należało zweryfikować choćby wtryskiwacze ,a nie "rzucać " sie na przekladkę jako panaceum na wszelkie bolaczki ;-)

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 03 gru 2015, 21:56

problem chyba znaleziony peknieta rura do dolotu taka krotka ostatnia

[ Dodano: 2015-12-03, 21:56 ]
nie nie mariusz spokojnie nie obwiniam przekladki i twoich pomocy one sa bardzo pomocne i znalazłem problem teraz tylko trzeba sprawdzic czy cisnieni sie podnioslo ale czuc roznice i to bardzo mnie cieszy . nie chce tu nikogo zniechecac do przekladki z samej jej jestem mega zadowolony a tutaj byla winna czesc mechaniczna zrobie nowe logi i zobaczymy czy cos sie poprawilo :) <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 gru 2015, 23:38

Ta guma często od spodu rozwarstwia się. Mozna szukac na allegro zamiennika oryginału, ewentualnie silikonowe kolanko wstawić np: z Fmic.pl.
tylko skracac trzeba będzie bo sporo dłuższe jest.

Kolanko 1
kolanko 2

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 gru 2015, 09:45

Taka rura w sklepie już kosztuje 25 zł :-D

gomezz86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 cze 2015, 15:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gomezz86 » 15 sty 2016, 19:00

Witam, mam takie pytanko do kolegów, mianowicie zakupiłem kabel OBD2 z przejściem na OBD1, programu używam Polski VAG 4.9. Chciałem zapyta jak odzcytać vagiem ilu bitowy sterownik mam (8 czy 16)?, i czy faktycznie do mojego samochodu lepszy byłby VAG 311?? Audi b4 cabrio TDI z 97.

pozdro!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2016, 21:15

gomezz86 pisze:zakupiłem kabel OBD2 z przejściem na OBD1, programu używam Polski VAG 4.9. Chciałem zapyta jak odzcytać vagiem ilu bitowy sterownik mam (8 czy 16)?
Nie ma takiej opcji :roll: ani vagiem ,ani żadnym innym programem 8-) Ale tak się składa że wiem co tam siedzi i mogę ci powiedzieć z całą pewnością ,że jak auto z 97 roku ,to na 100% ECU 16 bit
gomezz86 pisze:czy faktycznie do mojego samochodu lepszy byłby VAG 311?? Audi b4 cabrio TDI z 97.
Do twojego i każdego innego vag com 3,11 ...poskim vagiem 4,9 to sobie można co najwyżej błedy odczytać :-P

gomezz86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 cze 2015, 15:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gomezz86 » 16 sty 2016, 00:55

MUNIOR pisze:Nie ma takiej opcji ani vagiem ,ani żadnym innym programem Ale tak się składa że wiem co tam siedzi i mogę ci powiedzieć z całą pewnością ,że jak auto z 97 roku ,to na 100% ECU 16 bit
Dzięki za odpowiedź
MUNIOR pisze:...poskim vagiem 4,9 to sobie można co najwyżej błedy odczytać
Tu akurat muszę powiedzieć że błędy udało się skasować, poza 741, ale wkręciłem te czujniki trochę bardziej i przestało wywalać bląd.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2016, 13:15

gomezz86 pisze:MUNIOR napisał/a:
...poskim vagiem 4,9 to sobie można co najwyżej błedy odczytać


Tu akurat muszę powiedzieć że błędy udało się skasować,
Skasować oczywiście też mozna ...i to by było tyle z uzyteczności polskiego vaga 4,9 :-P

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 20 sty 2016, 21:10

Panowie, mam pytanie. Otóż zakupiłem interfejs Viakena, komunikujący się z komputerem przez RS232. Okazało się jednak, że gniazdo w moim laptopie to nie RS232, a 15-pinowe gniazdo wyjściowe do podłączenia zewnętrznego monitora. Czy mimo to mogę wykorzystać to gniazdo jako COM podłączone do interfejsu przez jakąś przejściówkę (jeśli wogóle taka istnieje) ? Może lepiej byłoby kupić adapter RS232 => USB ? A może najlepiej byłoby wymienić interfejs z kablem na taki podłączany do USB ? Komunikacja VAGcom'a z interfejsem przez USB działa tak samo dobrze jak przez RS232 ? Proszę o pomoc, gdyż nie wiem co z tym fantem zrobić, a póki co sprzedawca chyba zgodziłby się na zamianę interfejsu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sty 2016, 22:31

rademenes91 pisze:Okazało się jednak, że gniazdo w moim laptopie to nie RS232, a 15-pinowe gniazdo wyjściowe do podłączenia zewnętrznego monitora. Czy mimo to mogę wykorzystać to gniazdo jako COM podłączone do interfejsu przez jakąś przejściówkę (jeśli wogóle taka istnieje) ?
Zapomnij :roll: Zamień na interfejs pod USB...choć po RS lepszy ,bo nie wymaga żadnych sterowników i przypisywania portow ,podpinasz i działa .Po RS jest jeden problem ,bo nie można się połaczyć z tdi na starym osprżecie , interfejsem po RS ...choć producent twierdzi że mozna ,to ja stwierdzam że nie można ,mimo ze upierał się i podsyłał mi jakieś dziwne konfiguracje w programie vag ,to nic to nie pomogło i nie idzie sie połaczyć , i to zadnym z dwóch interfejsów po RS które posiadam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl