Ostatnio zaglebialem sie w temat miszalnikow, mikserow.
W moim silniku zamontowany mam mieszalnik przed przeplywomierzem.
Sprawdza sie ok tylko przykladowo przy naglym ruszeniu brakuje mu chwilowo gazu.
Moim zdaniem jest to wina dlugiego przeplywu mieszanki, zaczynajac od obudowy filtra powietrza przez przeplywomierz, gume dolotu po przepustnice i kolektor ssacy.
Plusy tego rozwiazania:
- Dobrze zmieszana mieszanka powietrze, gaz poprzez dlugi dolot.
Minusy:
- Sporo zmniejszony doplyw powietrza przez mieszalnik.
- Dlugi dolot mieszanki sporo wieksze prawdopodobienstwo wiekszego wybuchu.
Drugim rozwiazaniem jest mieszalnik montowany bezposrednio przed przepustnica.
Niestety nie mialem okazji rozmawiac z uzytkownikiem, ani testowac takiego mieszalnika zastosowanego w abk.
Patrzac z plusow tego mieszalnika:
- Wiekszy doplyw powietrza dwa otwory przy przepustnicach malej i duzej, lepsza reakcja na gaz?
-Krotszy doplyw mieszanki.
-Mniej gazu w dolocie, mniejsze prawdopodobienstwo duzego wybuchu.
Minus:
- Mniej wymieszana mieszanka, powietrze gaz.
Co sadzicie na ten temat?
Zdjecia mieszalnikow