Witam.
Ostatnio zaglebialem sie w temat miszalnikow, mikserow.
W moim silniku zamontowany mam mieszalnik przed przeplywomierzem.
Sprawdza sie ok tylko przykladowo przy naglym ruszeniu brakuje mu chwilowo gazu.
Moim zdaniem jest to wina dlugiego przeplywu mieszanki, zaczynajac od obudowy filtra powietrza przez przeplywomierz, gume dolotu po przepustnice i kolektor ssacy.
Plusy tego rozwiazania:
- Dobrze zmieszana mieszanka powietrze, gaz poprzez dlugi dolot.
Minusy:
- Sporo zmniejszony doplyw powietrza przez mieszalnik.
- Dlugi dolot mieszanki sporo wieksze prawdopodobienstwo wiekszego wybuchu.
Drugim rozwiazaniem jest mieszalnik montowany bezposrednio przed przepustnica.
Niestety nie mialem okazji rozmawiac z uzytkownikiem, ani testowac takiego mieszalnika zastosowanego w abk.
Patrzac z plusow tego mieszalnika:
- Wiekszy doplyw powietrza dwa otwory przy przepustnicach malej i duzej, lepsza reakcja na gaz?
-Krotszy doplyw mieszanki.
-Mniej gazu w dolocie, mniejsze prawdopodobienstwo duzego wybuchu.
Minus:
- Mniej wymieszana mieszanka, powietrze gaz.
Co sadzicie na ten temat?
Zdjecia mieszalnikow
[B4 2.0 ABK] Mikser? Przed przeplywka czy na przepustnice.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie wym czy udałoby się wyregulować ABK z tym mieszalnikiem na przepustnicę, który pokazałeś wyżej: http://9.allegroimg.pl/original/04/58/1 ... 5818353801 .
Przy klapowym przepływomierzu i mikserze za przepływomierzem trzeba stosować kompensacje a po jej zastosowaniu filtr powietrza przestaje pomagać w "zasysaniu" membran w parowniku (=mniej gazu). Więc trzeba stosować mniejszy mikser bo przy dużym odkręcenie registra do końca może nie dać odpowidniej dawki gazy przy otwartej przepustnicy a do tego może spowodować to że będzie zalewać na wolnych obrotach.
Z drugiej strony mikser na przepływomierz też w 3 przypadkach gdzie byłem przy regulacji czegoś takiego nie szło uzyskać bogatej mieszanki przy otwartej przepustnicy bez jednoczesnego potwornego zalewania na wolnych obrotach.
Przepływomierz na przepustnice wsadza się w silnikach bez klapkowego przepływomierza i w silnikach z klapkowym w których nie da się go wsadzić przed przepływomierz ale do tego montuje się go z kompensacją.
Przy klapowym przepływomierzu i mikserze za przepływomierzem trzeba stosować kompensacje a po jej zastosowaniu filtr powietrza przestaje pomagać w "zasysaniu" membran w parowniku (=mniej gazu). Więc trzeba stosować mniejszy mikser bo przy dużym odkręcenie registra do końca może nie dać odpowidniej dawki gazy przy otwartej przepustnicy a do tego może spowodować to że będzie zalewać na wolnych obrotach.
Z drugiej strony mikser na przepływomierz też w 3 przypadkach gdzie byłem przy regulacji czegoś takiego nie szło uzyskać bogatej mieszanki przy otwartej przepustnicy bez jednoczesnego potwornego zalewania na wolnych obrotach.
Przepływomierz na przepustnice wsadza się w silnikach bez klapkowego przepływomierza i w silnikach z klapkowym w których nie da się go wsadzić przed przepływomierz ale do tego montuje się go z kompensacją.