Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 NG Quattro] Blokada mostu DIFF - opis i problem.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Poziek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2011, 11:20

Post autor: Poziek » 18 sty 2014, 17:12

Zawsze coś... :evil:

Dzięki za info :idea:

misiosl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2013, 20:33

Post autor: misiosl » 03 mar 2014, 20:42

Witam

w dalszym ciągu nie opanowałem tematu abs :( szukam czujnika wmontowanego w moście ale nie wiem jak sie nazywa anie jaki ma nr katalogowy.

proszę o pomoc w tym temacie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 mar 2014, 21:25

"czujnik" jest zintegrowany z siłownikiem podciśnieniowym, sterującym blokadą mostu.

misiosl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2013, 20:33

Post autor: misiosl » 04 mar 2014, 20:09

A jak sie nazywa ten siłownik? na allegro niestety nie ma czegoś takiego...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 mar 2014, 22:30

ETKA nazywa to "elementem ustalającym". Nr. części: 8A0 711 995

Nr. 2 na tym schemacie :arrow: http://www.jimellisaudiparts.com/showAs ... ct=5540734

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 16 lip 2014, 17:26

Koleżanki i koledzy,

Podepnę się pod temat.

Mam problem z blokadą mostu a mianowicie wszystko działało i przestało.
Objaw jest taki że po załączeniu przycisku DIFF zapala się tylko żółty trójkącik na przycisku i nic więcej. rozebrałem sterownik spod siedzenia i po załączeniu słychać tylko jakieś tyknięcia ale nigdzie nie pojawia się podciśnienie. ABS również nie zostaje odłączony krótko mówiąc nic się nie dzieje...

Od czego zacząć szukać przyczyny??

Awatar użytkownika
anakonda1259
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: anakonda1259 » 28 lip 2014, 20:36

od nowego sterownika lubią padac

bartelli88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2015, 00:01

Post autor: bartelli88 » 07 gru 2015, 22:53

Witam,

Jakiś czas temu kupiłem audi 80 b4 quattro :) Auto już od dłuższego czasu w moich marzeniach i w końcu się udało :) jak za swoją cenę ma trochę mankamentów do zrobienia ale na to byłem przygotowany :) Piszę tu swój post bo mam problem z napędem, zwróciłem na to uwagę przy kupnie ale pomyślałem że nie będzie to duży kłopot i kosztowny, więc ją wziąłem. Problem jest taki gdy zapinam dyfer, DIFF świeci się ze strzałką, na tablicy świeci się ABS do tego na rysunku przy blokadzie świeci się zielona kropka na dyfrze, niby wszystko okej, ale po przejechaniu około 50 metrów napęd się rozłącza i tu mam główny problem, proszę więc o odpowiedź jeżeli ktoś wie o co chodzi :)

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 07 gru 2015, 23:33

Jeśli przekraczasz 25-30 km/h DIFF automatycznie się wyłącza. Chyba że Tobie to dzieje się przy niższych prędkościach?

bartelli88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2015, 00:01

Post autor: bartelli88 » 08 gru 2015, 00:10

Jeżeli jadę powoli nic się nie dzieje. Jeżeli skręcam czuje jak dyfer jest zapięty. Właśnie zdążyłem przeczytać o podobnej sytuacji i dowiedziałem się tak jak mi napisałeś że DIFF po 30km/h się rozłącza. To teraz mam pytanie :) Jak zrobić żeby się nie rozłączał ?? zima idzie i chciałbym zobaczyć jak auto zachowuje się z zablokowanym mostem przy szybszej jeździe :) Ktoś już z tym kombinował ?

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 08 gru 2015, 07:56

Cześć.

Pod siedzeniem przy sterownku dyfra przeciąć przewód biało-niebieski, idzie od zegarów info o prędkości . Ja mam przełącznik ;-) .

[ Dodano: 2015-12-08, 07:56 ]
Przy twoim problemie może być uszkodzony włącznik w tylnym moście, zmostkuj przewody i zobacz.

bartelli88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2015, 00:01

Post autor: bartelli88 » 08 gru 2015, 21:23

Cześć,

No dobra, ale to nie przecinam żadnego wężyka tylko przewód który idzie od kostki ten biało niebieski, tak ? To w takim razie po co ten przełącznik, który masz, bo rozumiem że jak odetnę to gdy włączę blokadę będzie zapięta dotąd aż jej nie wyłączę sam ? gdzie i jak mogę go zamontować przełącznik, tak jak Ty ?
Jeżeli mógłbyś wyjaśnić "zmostkuj" byłbym wdzięczny :) A powiedz mi czy może coś do tego mieć olej w dyferencjale ? Wgl jakbym chciał go wymienić dla samego siebie to jaki najlepiej wlać ?

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 08 gru 2015, 22:20

Cześć.
Rozcinasz przewód elektryczny biało-niebieski, nie ruszaj podciśnień.
Ja mam włącznik tylko dla bezpieczeństwa, żeby nie zapomnieć w lecie wyłączyć, bo jeśli świeci ABS to można zapomnieć o ręcznym rozpięciu. Poza tym autem jeździ też żona ... ;-)
Co do "mostkowania" zapomnij o tym, nie doczytałem dokładnie - w twoim przypadku rozcięcie powinno załatwić sprawę.

bartelli88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2015, 00:01

Post autor: bartelli88 » 08 gru 2015, 22:34

Okej rozumiem. Też w takim razie pomyślę nad tym przełącznikiem również. Ale gdybym go nie miał i tylko przeciął kabelek, to w takim razie przyciskiem DIFF blokuję dyfer 100% i wtedy zapala się zielona lampka i ABS na desce, a gdy wciskam ponownie wraca wszystko do normy ? Właśnie jeszcze pytanie co do próby na suchym, czy lepiej jest tego nie robić ze względu na napęd, że coś może się tam popsuć, czy nie ma to wpływu ?? Jak na razie to z tego co wiem lepiej próbować na mokrym lub śniegu, bo na suchym zdrowe to dla napędu nie jest. A co do tego oleju mógłbyś coś polecić, czy skoro jest dobrze to tego nie ruszać ?:)

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 09 gru 2015, 07:52

Też będę wymieniał, sprawdzę i dam ci później znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl