Witam
Mam problem ze swoim Audi. Na starym silniku nie było cisnienia w cylindrach, pokazywało od 7,5 do 10 i na jednym było 11, auto nie miało siły jechać muliło, przycinało przy 4tys obrotów, wiec postanowiłem zmienić silnik. Po zmianie silnika było podobnie ale troche lepiej. Wymieniłem czujniki 2 i 3 pinowe od oleju, świece, w najbliższych dniach przyjda jeszcze przewody zapłonowe. Auto zachowuje się jak by zalewało je, kiedy jadę powoli jest ok ale kiedy chce mu wcisnąć mocniej pedał dławi się i nie reaguje na pedał gazu wcale, ratuje tylko redukcja i delikatne wciskanie pedału. Spaliny śmierdzą jakby nie przepalało wszystkiego. Ma ktoś jakieś pomysły?
[B4 2.8 AAH] Auto nie ma mocy, nie przepala paliwa
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
dlaczego wymieniasz na pałę?
AAH się fajnie już diagnozuje, może warto podpiąć pod VAGa ? jeśli coś jest z czujników wadliwe, to pokaże.
Jeśli chodzi o moje przypuszczenia - albo walnięta przepływka albo walnięty potencjometr przepustnicy.
Do sprawdzenia także ustawienie rozrządu. Nie wiem czy wiesz, ale silniki AAH powinny jeździć na 98.
Z mniej prawdopodobnych rzeczy to albo dziura gdzieś w dolocie, przepuszczająca odma, lejące wtryskiwacze lub nieszczelność na nich.
Sprawdzić stan katalizatorów.
AAH się fajnie już diagnozuje, może warto podpiąć pod VAGa ? jeśli coś jest z czujników wadliwe, to pokaże.
Jeśli chodzi o moje przypuszczenia - albo walnięta przepływka albo walnięty potencjometr przepustnicy.
Do sprawdzenia także ustawienie rozrządu. Nie wiem czy wiesz, ale silniki AAH powinny jeździć na 98.
Z mniej prawdopodobnych rzeczy to albo dziura gdzieś w dolocie, przepuszczająca odma, lejące wtryskiwacze lub nieszczelność na nich.
Sprawdzić stan katalizatorów.
Leo pisze:dlaczego wymieniasz na pałę?
AAH się fajnie już diagnozuje, może warto podpiąć pod VAGa ? jeśli coś jest z czujników wadliwe, to pokaże.
w serwisie podpinali pod kompa i stwierdzili ze ten stary silnik jest juz zajeżdzony, brak ciśnienia itp i że wymiana. Jak widać nie dużo to pomogło
przepływke i potencjometr sprawdzę w weekend, rozrząd dobrze ustawiony, poki co jezdze na 95 bo pali ze 30l/100km. Katalizatorów nie ma, są wspawane rury.Leo pisze:Jeśli chodzi o moje przypuszczenia - albo walnięta przepływka albo walnięty potencjometr przepustnicy.
Do sprawdzenia także ustawienie rozrządu. Nie wiem czy wiesz, ale silniki AAH powinny jeździć na 98.
Z mniej prawdopodobnych rzeczy to albo dziura gdzieś w dolocie, przepuszczająca odma, lejące wtryskiwacze lub nieszczelność na nich.
Sprawdzić stan katalizatorów.
Wymieniłem przepływomierz i jest lepiej aczkolwiek bez cudów i nadal ją przycina przy mocniejszym wciskaniu gazu. Powiedziano mi że to może być pompa paliwa, nie wyrabia i nie daje tyle paliwa ile trzeba i przy mocnym wciskaniu jej brakuje i traci moc. Co myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie taki serwis w którym komputer potrafią podpiąć skasować błędy i nie wyciągnąć żadnych wniosków. I wtedy zwalają winę na coś innego.Kaendril pisze:w serwisie podpinali pod kompa i stwierdzili ze ten stary silnik jest juz zajeżdzony,
Ale większość problemów z mocą w starych samochodach jest spowodowane osprzętem elektryczno elektronicznym.
Na szybko ciśnieni można sprawdzić odkręcając przewód powrotny od regulatora ciśnienia paliwa. Jeśli paliwo będzie się wylewało z regulatora to znaczy że ciśnienie dobre a jeśli nie to za małe. Można też przy tym przygazować aby zobaczyć czy nie zmieni sie przepływ. Oczywiście ten test nie wykluczy uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa.
Możesz też miernikiem pomierzyć przepływomierz. Na pinie 1 podłączonej wtyczki przepływomierza powinno być 0,3-1,1V na zgaszonym silniku (zapłon włączony), 1,5V na wolnych obrotach i 2,9V przy 3000 obr/min. Ale inne wskazania nie muszą oznaczać problemów z przepływomierze. Bo jeśli silnik dostaje złą dawkę paliwa to przepustnicę/zawór stabilizacji obrotów będzie bardziej otwarty co zwiększy przepływ.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 12:14 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.