[B4 2.0 ABK] Zbyt duże ciśnienie cieczy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
[B4 2.0 ABK] Zbyt duże ciśnienie cieczy?
Witam kolejny raz Od kiedy miałem pierwszą usterkę spadło na mnie jakieś fatum i nie mogę doprowadzić audicy do ładu. Zacznę od początku - zauważyłem dwa wycieki, jeden dziurą korka od zbiorniczka wyrównawczego którą ktoś zrobił nie wiadomo czemu, oraz drugi pod krućcem gdzie znajdują się czujniki temperatury. Po wymianie korka i krućca w końcu miałem ciśnienie i sucho pod maską. Moja radość nie trwała długo, ponieważ ciśnienie dało o sobie znać już wcześniej dziurawej nagrzewnicy, którą rozsadziło (znaczy się sam kruciec od nagrzewnicy w który wchodzi wąż po prostu pękł). Dziś założyłem nową nagrzewnicę, złożyłem auto zalałem płyn, po nagrzaniu miałem delikatny wyciek przy krućcu nagrzewnicy (zaczynała ładnie grzać). Zdjąłem wąż i założyłem od nowa, podejrzewam, że w układzie przez tą czynność zebrało się nowe powietrze przez co nagrzewnica przestała grzać.. Ale do sedna. Gdy auto chodziło chwilę w temperaturze roboczej zauważyłem, że przewód przy krućcu od czujników temperatury puchnie, i tu moje pytanie - czy powietrze w układzie może być tego przyczyną? Ktoś zakleił odpowietrznik i nie bardzo wiem jak zabrać się za odpowietrzenie układu.. Czy może to jednak uszczelka pod głowicą? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bibzonekkkk, przez gaz wcale bardziej nie kopci bo to tylko para wodna
Termostat Ci sie otwiera?
zsuwając delikatnie przewód powrotny z nagrzewnicybibzonekkkk pisze:Ktoś zakleił odpowietrznik i nie bardzo wiem jak zabrać się za odpowietrzenie układu..
Termostat Ci sie otwiera?
a co w ten sposób można sprawdzić?marlac25 pisze:pouszczelniaj wszystko zalej wody i odpal bez korka i obserwuj co się dzieje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
Dobra, już wszystko piszę. Dolałem płynu, oczywiście na zimnym - trochę poniżej minimum bo podobno w lpg trzeba zostawić większy zapas na rozszerzanie cieczy. Odpowietrzyłem i pierwszy sukces - zaczął grzać Korek dokręcony z niewielkim luzem, żeby ciśnienie nie było za duże i wąż puchnie ale dopiero po czasie, podejrzewam, że temperatura robi swoje (puchnie w jednym miejscu w którym jest ewidentnie bardziej miękki niż reszta węża, może ze starości?). Dolny wąż gdy auto chwilę chodzi w temp roboczej robi się letni, ale gorący nie jest. Płyn stoi stabilnie, co jakiś czas na powrocie z chłodnicy pojawia się trochę płynu w cienkim przewodzie. Temp podczas postoju ~93 podczas jazdy ~96-98, stówki nie przekracza - po odpowietrzeniu, bo z zapowietrzonym to bajka, 110 stopni :evil: Dolny przewód jest twardy, więc duży obieg jest otwarty, czy mam rację?
[ Dodano: 2015-12-13, 14:22 ]
Aha, no i zapomniałem dodać - termostat wymieniałem jakoś we wrześniu, co nie zmienia faktu że mógł być felerny A co do ciśnienia to zostałbym przy nowym korku - kupiłem używany jakieś 2 tygodnie temu, może coś z nim jest nie tak? Jeszcze jedno. Przy ponad 90 stopniach nie włącza mi się wentylator od chłodnicy..
[ Dodano: 2015-12-13, 14:22 ]
Aha, no i zapomniałem dodać - termostat wymieniałem jakoś we wrześniu, co nie zmienia faktu że mógł być felerny A co do ciśnienia to zostałbym przy nowym korku - kupiłem używany jakieś 2 tygodnie temu, może coś z nim jest nie tak? Jeszcze jedno. Przy ponad 90 stopniach nie włącza mi się wentylator od chłodnicy..
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no zależy jak mocno twardy W układzie panuje ciśnienie oko 1 bar i to jest normalne taki układ jest w audi. Zwykle jest tak że gdy termostat puści obieg na chłodnicę to węże nie są już mocna twarde, twardsze są w wazie nagrzewania gdy płyn krąży przez zbiorniczek, tak zauważyłem u siebie.bibzonekkkk pisze:Dolny przewód jest twardy, więc duży obieg jest otwarty, czy mam rację?
Także węże będą troszkę twarde ale nie na tyle by nie dało się go ścisnąć.
Co do termostatu to gdy wskaźnik temp wskaże 80-90 stopni dony wąż powinien się robić ciepły jeśli tak nie jest to termostat może nie działać w ogóle lub się zacinać w pozycji zamkniętej.
a chłodnica drożna? i ciepała po całości ?bibzonekkkk pisze:Przy ponad 90 stopniach nie włącza mi się wentylator od chłodnicy..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
może termostat puszcza zbyt mało płynu znaczy nie otwiera się w pełnym zakresie, fakt że on taki mocno gorący tez nie będzie bo nie zapominaj że płyn jest chłodniejszy po przepłynięciu przez chłodnicę chodź w gorące dni ta różnica jest znacznie mniejszabibzonekkkk pisze:a dolny wąż jest letni, nigdy gorący
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25