[B4, 2.8 AAH] załącza ABS bez potrzeby
[B4, 2.8 AAH] załącza ABS bez potrzeby
witam!
mam następujący problem
załącza mi ABS przy hamowaniu przy małych prędkościach mimo braku poślizgu
przy dużych prędkościach autko hamuje normalnie aż do momentu tuż przed zatrzymaniem auta i wtedy przy prędkości rzędu 5km/h słychać dźwięk załączającego się ABS
czego to może być wina?
pozdrawiam
mam następujący problem
załącza mi ABS przy hamowaniu przy małych prędkościach mimo braku poślizgu
przy dużych prędkościach autko hamuje normalnie aż do momentu tuż przed zatrzymaniem auta i wtedy przy prędkości rzędu 5km/h słychać dźwięk załączającego się ABS
czego to może być wina?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2015, 03:51 przez chodor, łącznie zmieniany 2 razy.
rob tagi w tytule tematu bo cie admini zaraz upomna, rada!
masz prawdopodobnie walniety czujnik abs, chyna najprostrza i najczestrza przyczyna:
https://audi80.pl/topics110/aah-jak- ... t73334.htm << Szukajka
masz prawdopodobnie walniety czujnik abs, chyna najprostrza i najczestrza przyczyna:
https://audi80.pl/topics110/aah-jak- ... t73334.htm << Szukajka
Dzięki bardzo! TAGi dodane!
Aha dodam jeszcze tylko, że jakiś czas temu dało się to wszystko wyłączyć przyciskiem od wł/wył ABSu. Aktualnie ten przycisk przestał działać i nie mogę wyłączyć ABSu. Nie wiem czy te sprawy mogą być ze sobą jakoś powiązane, ale wolę to też od razu nadmienić.
I jeszcze jedna rzecz. Również jakiś czas temu wymieniałem pompę hamulcową (wyciekał płyn hamulcowy) oraz serwo hamulcowe (rozwaliło się podczas wymiany pompy) no i gościu co wymieniał to wszystko trochę powykrzywiał te metalowe przewody przy ABSie.
Aha dodam jeszcze tylko, że jakiś czas temu dało się to wszystko wyłączyć przyciskiem od wł/wył ABSu. Aktualnie ten przycisk przestał działać i nie mogę wyłączyć ABSu. Nie wiem czy te sprawy mogą być ze sobą jakoś powiązane, ale wolę to też od razu nadmienić.
I jeszcze jedna rzecz. Również jakiś czas temu wymieniałem pompę hamulcową (wyciekał płyn hamulcowy) oraz serwo hamulcowe (rozwaliło się podczas wymiany pompy) no i gościu co wymieniał to wszystko trochę powykrzywiał te metalowe przewody przy ABSie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
załącza ABS bez potrzeby
ludzie. żeby sprawdzić czujniki abs nnie trzeba sie wpinać w autko. wystarczy rozpiąć wtyczki abs np tylne i sprawdzić rezystancję. Zwykły miernik ze sklepu za pare złoty. Ustawiasz na omy i wpinasz się w wtyczkę abs. Jeżeli jest ok to pokaże nam rezystancję a jeżeli walnięty to nie pokaże nic. Ot cała filozofia.
[ Dodano: 2016-02-19, 11:02 ]
A i dodam że to pierwsza rzecz jaką trzeba sprawdzić. Dopiero potem bawcie się w podnoszenie auta i czyszczenie ząbków od abs-u. <ok> <ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2016-02-19, 11:02 ]
A i dodam że to pierwsza rzecz jaką trzeba sprawdzić. Dopiero potem bawcie się w podnoszenie auta i czyszczenie ząbków od abs-u. <ok> <ok> <ok> <ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak byś znał zasadę ABS to byś wiedział że padnięty czujnik elektrycznie wywołuje awarię ogólna i brak działania abs-u ABS-OFF. A kolega ma tylko problem przy hamowaniu przy małych prędkościach wiec elektrycznie wszystko w porządku czujnik jeden źle wykrywa obroty tego miernikiem za dychę nie sprawdzisz bo czujniki elektrycznie są sprawne.ludzie. żeby sprawdzić czujniki abs nnie trzeba sie wpinać w autko. wystarczy rozpiąć wtyczki abs np tylne i sprawdzić rezystancję.
Jeżeli ABS załącz się tuż przed zatrzymaniem samochodu to dzieje się tak dlatego że amplituda sygnału jest zbyt niska.
Przyczyną może być:
Bardzo często: Zbyt duża odległość czujnika od koła impulsowego czyli koronki przegubu (max 1.2mm) - dobij delikatnie młotkiem czujniki.
Często: Zanieczyszczenie koła impulsowego przez korozję lub smar grafitowy z pękniętej osłony przegubu.
Nie spotkałem się osobiście: Uszkodzony sterownik ABS.
Przyczyną może być:
Bardzo często: Zbyt duża odległość czujnika od koła impulsowego czyli koronki przegubu (max 1.2mm) - dobij delikatnie młotkiem czujniki.
Często: Zanieczyszczenie koła impulsowego przez korozję lub smar grafitowy z pękniętej osłony przegubu.
Nie spotkałem się osobiście: Uszkodzony sterownik ABS.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dodał bym bo często spotykane pęknięty pierścień ABS-u co powoduje większą przerwę między ząbkami i wychwytuje to jako poślizg blokadę koła. A pękają przez korozje, rdza puchnie miedzy przegubem a pierścieniem i wystarczy pękniecie 0.3mm.cinekp82 pisze:Często: Zanieczyszczenie koła impulsowego przez korozję lub smar grafitowy z pękniętej osłony przegubu.
byłem dziś na diagnostyce ABSu
i okazało się, że leżą oba tylne czujniki
jeden na amen
drugi coś tam działa ale sygnał jest słaby....
następnie po sprawdzeniu rezystencji okazało się, że jeden rzeczywiście jest ameno
a drugi jakby żywy ( czyli prawdopodobnie wystarczy go docisnąć )
teraz pora na ceny
w ASO zaśpiewali mi 800zł za czujnik
jest ktoś w stanie pomóc z czujnikami?
na allegro znalazłem te:
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-audi- ... 71163.html
kwestia tylko czy te czujniki są uniwersalne i pasują do wszystkich b4? czy były jakieś różne?
dzięki i pozdrawiam
i okazało się, że leżą oba tylne czujniki
jeden na amen
drugi coś tam działa ale sygnał jest słaby....
następnie po sprawdzeniu rezystencji okazało się, że jeden rzeczywiście jest ameno
a drugi jakby żywy ( czyli prawdopodobnie wystarczy go docisnąć )
teraz pora na ceny
w ASO zaśpiewali mi 800zł za czujnik
jest ktoś w stanie pomóc z czujnikami?
na allegro znalazłem te:
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-audi- ... 71163.html
kwestia tylko czy te czujniki są uniwersalne i pasują do wszystkich b4? czy były jakieś różne?
dzięki i pozdrawiam