[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Vision, W AAZcie i SB sprzegło wytrzymuje do 110PS maxymalnie potem jesli lipa, mniej wiecej po osiągnieciu tej granicy odrazu cza pchać sprzegło z VR6 i zajac sie chłodzeniem silnka.... SB jest dużo mocniejszy nie z powodu IC, tylko z powodu innej pomy (dużo wydajniejszej), wieksze turbo (Garetta) z tąd ta wieksza moc. Co do AAZeta teroretycznie moc tego silnka seryjnie jest wieksza z racji pojemnośći jednak została fabrycznie "zdławiona" poprzez zastosowanie płaskiego czpiena w lda pompy wtryskowej, co powoduje mniejszą moc, z tąd przy Tunignu wsadza sie zcietego czpienia z 1.6 i odrazu masz z 10PS wiecej. Czesto krece przy TD i SB ma wiekszy potencjał (w domowych warunkach) tak jak napisał kolega Rako a generalnie, i AAZeta i SB można wykrecić na tą samą moc, chociaż z AAZeta da sie nieco wiecej wydusic (przy mega modach) ale w domowych warunkach dużo lepszy winik uzyska sie z SB. Poaztym zbyt duże przyrosty mocy uniemożliwia przegrzewanie sie silnka, i jesli nie zakombiunujesz cos z głowica to daleko nie zajedziesz :mrgreen: a jak narazie nie słyszałe, zeby ktos w domu cos takiego zrobił. Słyszałem już nawet o SB 170PS tuningowanych przez niemiecki firmy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zwykły 1,6 D ma ledwie 54 Km a zwykły 1,9D ma ich 68km. Zgodnie z tym 1,9 powinien mieć większy potencjał. Uturbiając silniki konstruktorzy potrafili do 56 km dodać aż 26 km po przez dodanie turbo, pompy z grzybkiem i IC. W przypadku 1,9D moc wzrosła jedynie o 7Km :shock: To jakie to ma doładowanie że przyrost mocy jest taki mały, bo w SB jest ono chyba w granicach 0,6-0,8.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W AAZecie tez jest takie samo doładowanie. I co lepsze w TDIku też. Ogólnie zazwyczaj ładuje na poziomie 0.75 - 0.85 zależy od zdrowia :mrgreen: SB ma dużo mocniejsza pompe wtryskową, z tad wieksza moc. I dla przykładu motory 1.9 AAZ czy też 1.6 SB (lub każdy inny), wszystkie mają inna pompe wtryskową, a najmocnijeszą z nich wszystkich ma własnie SB z tąd ten przyrost mocy, no i samo turbo jest wieksze w SB niz w AAZ (jednak tez nie wkażdym bo były AAZety z kkk k03 lub wiekszym a i były też z garettem) <ok>
Witam Kolegów.
Od roku jestem posiadaczem 80 1,9 td z 93r
Zaineresował mnie temat zwiększenia mocy w AAZ , wcześnij miałem BMW 316 e30 z 90 r
102 KM - więc 75 KM z 80 troszkę za mało.
Przeczytałem ten temat z zainteresowaniem,w związku z czym mam kilka pytań:
- Jak stwierdić jakiego mam bostpina (poprzedni właściciel 80-tki coś już kombinował bo mam założoną chłodnicę powietrza doładowującego) wracając do bostpina, czy trzeba poprostu odkręcić te cztery śruby i stwierdzić to naocznie ?
- Jeżeli mam płaskiego bostpina ,to czy któryś z Kolegów miałby takiego z wycięciem do odsprzedania-jak tak to za ile ?
- Ostatnie pytanie - czy sama zmiana bostpina przyniesie przyrost w okolicach 10 do 15 KM
czy trzeba jednak zwiększyć ciśnienie na doładowaniu ( jeżeli tak to na jakie ciśnienie i jak to zrobić ) i jak rozpoznać jaką mam turbosprężarkę.
Wiem że dużo jest na forum podobnych pytań ale będę wdzięczny za pomoc .
Pozdrawiam.
Od roku jestem posiadaczem 80 1,9 td z 93r
Zaineresował mnie temat zwiększenia mocy w AAZ , wcześnij miałem BMW 316 e30 z 90 r
102 KM - więc 75 KM z 80 troszkę za mało.
Przeczytałem ten temat z zainteresowaniem,w związku z czym mam kilka pytań:
- Jak stwierdić jakiego mam bostpina (poprzedni właściciel 80-tki coś już kombinował bo mam założoną chłodnicę powietrza doładowującego) wracając do bostpina, czy trzeba poprostu odkręcić te cztery śruby i stwierdzić to naocznie ?
- Jeżeli mam płaskiego bostpina ,to czy któryś z Kolegów miałby takiego z wycięciem do odsprzedania-jak tak to za ile ?
- Ostatnie pytanie - czy sama zmiana bostpina przyniesie przyrost w okolicach 10 do 15 KM
czy trzeba jednak zwiększyć ciśnienie na doładowaniu ( jeżeli tak to na jakie ciśnienie i jak to zrobić ) i jak rozpoznać jaką mam turbosprężarkę.
Wiem że dużo jest na forum podobnych pytań ale będę wdzięczny za pomoc .
Pozdrawiam.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc tak:
Inaczej jak wyjąć i zobaczyć to nie da się stwierdzić jakiego masz tego pina.
Co do wymiany go na inny to nie ma problemu. Wiem, że koledzy dorabiali sobie sami u tokarza takie piny.
Co do przyrostu mocy to nie wiem ile to może dać, 15 KM to chyba jednak nie da, ale przyrost mocy będzie zdecydowanie odczuwalny.
Pina możesz przekręcić o tyle żeby samochód nie kopcił przy maks doładowaniu. Potem dalsze zwiększanie dawki nie ma sensu bo paliwo i tak nie będzie spalane. By dać mu jeszcze więcej mocy trzeba zwiększyć ciśnienie doładowanie i dopiero wtedy dać mu jeszcze więcej paliwa. Ja osobiście mam doładowanie na poziomie 1 bara.
Inaczej jak wyjąć i zobaczyć to nie da się stwierdzić jakiego masz tego pina.
Co do wymiany go na inny to nie ma problemu. Wiem, że koledzy dorabiali sobie sami u tokarza takie piny.
Co do przyrostu mocy to nie wiem ile to może dać, 15 KM to chyba jednak nie da, ale przyrost mocy będzie zdecydowanie odczuwalny.
Pina możesz przekręcić o tyle żeby samochód nie kopcił przy maks doładowaniu. Potem dalsze zwiększanie dawki nie ma sensu bo paliwo i tak nie będzie spalane. By dać mu jeszcze więcej mocy trzeba zwiększyć ciśnienie doładowanie i dopiero wtedy dać mu jeszcze więcej paliwa. Ja osobiście mam doładowanie na poziomie 1 bara.
Dzięki Labiel.
Co do pina to chyba poszukam u pompiarzy-co oryginał to oryginał .
Rozumiem że pin od 1,6 TD ( np z golfaII ) podejdzie do mojej pompy ?
Jak byś gdzieś spotkał kogoś kto by sprzedał org. pina to daj znać.
Na razie spróbuję z samym pinem - potem ewentualnie pomyślę nad zwiększeniem doładowania.
Pozdrawiam.
Co do pina to chyba poszukam u pompiarzy-co oryginał to oryginał .
Rozumiem że pin od 1,6 TD ( np z golfaII ) podejdzie do mojej pompy ?
Jak byś gdzieś spotkał kogoś kto by sprzedał org. pina to daj znać.
Na razie spróbuję z samym pinem - potem ewentualnie pomyślę nad zwiększeniem doładowania.
Pozdrawiam.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witaj RaKo.
Jeżeli masz wiedzę jak podnieść ciśnienie doładowania to byłbym wdzięczny za wyłożenie tematu.
Gdzieś na forum przeczytałem że jest przy turbosprężarce jakiś zawór regulujący podawane ciśnienie doładowania- ale mam na ten temat laicką wiedzę.
Jakbyś miał jakieś fotki to byłoby super.
POZDRAWIAM.
Jeżeli masz wiedzę jak podnieść ciśnienie doładowania to byłbym wdzięczny za wyłożenie tematu.
Gdzieś na forum przeczytałem że jest przy turbosprężarce jakiś zawór regulujący podawane ciśnienie doładowania- ale mam na ten temat laicką wiedzę.
Jakbyś miał jakieś fotki to byłoby super.
POZDRAWIAM.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Adam1_1, wytłumaczę ci to na podstawie turbinki którą mam u siebie. U ciebie może ona wyglądać ciut inaczej ale zasada działania powinna być taka sama.
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami dwa elementy. Pierwszy z nich to wężyk a drugi to dźwigienka. W przypadku tej turbiny są dwa sposoby zwiększenia doładowania. Pierwszy z nich, można powiedzieć bardziej profesjonalny to podłączenie pod ten wężyk tak zwanego "manula boost control - można kupić na allegro za coś około 75 złotych". Zasada działania tego urządzonka jest prosta, to działa jak zawór. Przykręcając go będziemy powodować iż ciśnienie przedostające się tym wężykiem do tej gruszki będzie mniejsze a co za tym idzie później będzie się przesuwać ta dźwigienka która natomiast otwiera zawór upustowy spalin. Czyli zawór otworzy się później, turbina będzie miała większą prędkość, a my większe ciśnienie doładowania.
Sposób drugi (nie wiem czy we wszystkich turbinach wykonalny) jest regulacja samej dźwigienki. U mnie w gareettcie jest ona regulowana. Skracając ją również opóźniamy otwieranie się zawora upustowego spali i również mamy większe ciśnienie doładowania.
Oczywiście przy takiej zabawie niezbędne jest posiadanie czegoś, co zmierzy nam obecne ciśnienie. Najlepiej mieć takiego boosta zamontowanego na stałe (mam to w planach).
viewtopic.php?t=8448 - tu jak mierzyłem ciśnienie u siebie.
Na kolektorze dolotowym jest jeszcze zawór bezpieczeństwa który ma upuszczać nadmiar ciśnienia. Powinien otwierać się chyba coś w granicach 0,9 bara więc jeśli chcesz wieksze ciśnienie to niestety trzeba go zatkać.
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami dwa elementy. Pierwszy z nich to wężyk a drugi to dźwigienka. W przypadku tej turbiny są dwa sposoby zwiększenia doładowania. Pierwszy z nich, można powiedzieć bardziej profesjonalny to podłączenie pod ten wężyk tak zwanego "manula boost control - można kupić na allegro za coś około 75 złotych". Zasada działania tego urządzonka jest prosta, to działa jak zawór. Przykręcając go będziemy powodować iż ciśnienie przedostające się tym wężykiem do tej gruszki będzie mniejsze a co za tym idzie później będzie się przesuwać ta dźwigienka która natomiast otwiera zawór upustowy spalin. Czyli zawór otworzy się później, turbina będzie miała większą prędkość, a my większe ciśnienie doładowania.
Sposób drugi (nie wiem czy we wszystkich turbinach wykonalny) jest regulacja samej dźwigienki. U mnie w gareettcie jest ona regulowana. Skracając ją również opóźniamy otwieranie się zawora upustowego spali i również mamy większe ciśnienie doładowania.
Oczywiście przy takiej zabawie niezbędne jest posiadanie czegoś, co zmierzy nam obecne ciśnienie. Najlepiej mieć takiego boosta zamontowanego na stałe (mam to w planach).
viewtopic.php?t=8448 - tu jak mierzyłem ciśnienie u siebie.
Na kolektorze dolotowym jest jeszcze zawór bezpieczeństwa który ma upuszczać nadmiar ciśnienia. Powinien otwierać się chyba coś w granicach 0,9 bara więc jeśli chcesz wieksze ciśnienie to niestety trzeba go zatkać.