Witam wszystkich!
Długo się zbierałem żeby dodać opis ale jak zwykle na wszystko brakuje czasu
A więc od stycznia tego roku jestem posiadaczem 80 B3. Audi ma kolorową historię. Pierwszym właścicielem był Niemiec do 2004 roku kiedy to sprowadził ją z Niemiec Polak, od którego mój ojciec kupił ten samochód. Przez cały pobyt w Polsce do 2014 roku był zadbany. Natomiast Pan który ją sprowadził rozstał się z żoną i zaczął ostro drinkować Przez parę miesięcy zaniedbał samochód i nim nie jeździł. Następnie samochodem zainteresował się mój ojciec i go kupił za śmieszne pieniążki. Z fabryki Audi wyszło z silnikiem 1.8 JN w automacie. Automat już trochę nie domagał, ale biegi zmieniał żeby nie było . Dlatego mój ojciec zmienił silnik ze skrzynią na 1.9 D manual (niestety). Następnie trochę pojeździł i spodobał mu się inny samochód i ja wtedy ją przejąłem . Nie mogłem pozwolić, żeby zginęła zapomniana gdzieś na podwarszawskim szrocie...
Od momentu kiedy pierwszy raz w filmie Psy 2 zobaczyłem B3 chciałem mieć taką Lalkę. Takie małe przypomnienie:
Miałem ładnie zdjęcie zrobione zaraz po kupnie ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć ;/
Mam jedno robione w nocy:
I teraz fanty jakie udało mi się zrobić do tej pory:
- maglownica ze wspom, pompa, pojemnik na olej;
- wymiana felg na 15 Borbet opona 195/60;
- z racji skrzyni od diesla nie wracałem już do benzyny i kupiłem TD 1.9 AAZ z Paska 95 r., silnik już lata ok. miesiąca w Audi, olej Castrol 5W40 nowe filtry itd., silnik igiełka, wentylatory z b4 1Z;
- boost pin;
- nowa obudowa filtra od 1Z + orurowanie;
- nowy aku;
- centralny na 4 drzwi (był tylko na przednich);
- kluczyk scyzoryk;
- radio Clarion z poprzedniego mojego auta;
- profesjonalne okablowanie pod audio wzmak + sub ;
- ringi Alu na liczniku;
- uruchomienie wskaźnika temp bo nie działał;
- podłączenie obrotomierza od benzyniaka;
- naprawa „kilometromierza” – nie nabijał kilosów;
- zerwanie fabrycznej konserwacji na podszybiu i położenie nowej (woda sączyła się do środka);
- żarówki LED podświetlenie tablicy (zimna barwa);
- wymiana zużytych elementów zawieszenia, ale większość jeszcze nie zmieniana od fabryki w nienajgorszym stanie;
- konserwacja w niektórych miejscach;
- wymiana lamp tylnych kierunkowskazów;
- wymiana wycieraczek szyb;
Teraz elementy do zrobienia:
- na dniach założenie elektr szyb przód (panele rzeźbione własnoręcznie bo lusterka manual );
- wymiana reflektorów na nowe ori Bosch, długo szukałem ale udało się;
- ze względu na chęć długiego żywota reflektorów dokładka świateł do jazdy dziennej (nie jestem zwolennikiem);
- żarówki H4 typu Ring Xenon Ultima;
- montaż halogenów ale nie pod reflektorami tylko w małych kratkach na dole;
- wymiana klapy tylnej + spoiler ori Alu Audi (nie jakieś tam wiejskie płetwy );
- malowanie oczywiście klapy i prawie całego nadwozia w celu odświeżenia bo tu podrapany tam zarysowany itp.
- wymiana wnętrza, siedzenia przód, tył jeśli znajdę komplet, boczki na drzwiach będę rezał sam;
- blenda tylna ori pod tablicę;
- flegi BBS RS lub podobne (jak będzie kasa to może za rok);
- nowe uszczelki (trzymające szybę od góry), moje powyginane i przepalone;
- intercooler;
- regeneracja turbiny K03, ewentualnie usprawnienie jej, zwiększenie wydajności.
Może coś pominąłem ale wszystkiego pewnie nie spamiętam. Podsumowując niektóre rzeczy już są tylko nie ma czasu żeby się bawić w wymianę ;-(
Ale sporo jeszcze trzeba kupić a portfel pusty Także jeszcze trochę wody upłynie aż Lalka stanie się ideałem. Poza tym wszystkich zmian dokonuję sam także nie ponoszę dodatkowych kosztów.
Na koniec fotki stanu obecnego:
<ok>
Audi 80 B3 1.9 AAZ
tak jak i w każdym innym samochodzie, zawsze coś się znajdzie, co można poprawićRoman_S pisze:Nawet jak Twoja lalka stanie się ideałem to i tak znajdziesz w niej coś nowego do roboty
[ Dodano: 2015-11-15, 17:56 ]
Trochę się pozmieniało w Audiczce.
AAZ siedzi, reflektory bosh + żarówki, przebudowałem bagażnik tzn. zabudowane koło zapasowe, płaska podłoga, schowki itd.
A teraz w planach:
Najważniejsze to swap, bo pomyślałem, że dlaczego by tu nie dać niuni więcej mocy
Szukam teraz dawcy tzn paska b5 lub b5 fl, audi a4 b5.
Silniki to AJM 116 lub AFN 110 lub AVF 130 lub AWX 130.
Także poszukiwania w toku
Dodatkowo mapa na jakieś 20-25% więcej koników i na tym się definitywnie zakończy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
- Lokalizacja: Legionowo