Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 1.9 AAZ

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

Audi 80 B3 1.9 AAZ

Post autor: Adamekg » 05 lip 2015, 19:09

Witam wszystkich!
Długo się zbierałem żeby dodać opis ale jak zwykle na wszystko brakuje czasu ;-)
A więc od stycznia tego roku jestem posiadaczem 80 B3. Audi ma kolorową historię. Pierwszym właścicielem był Niemiec do 2004 roku kiedy to sprowadził ją z Niemiec Polak, od którego mój ojciec kupił ten samochód. Przez cały pobyt w Polsce do 2014 roku był zadbany. Natomiast Pan który ją sprowadził rozstał się z żoną i zaczął ostro drinkować ;-) Przez parę miesięcy zaniedbał samochód i nim nie jeździł. Następnie samochodem zainteresował się mój ojciec i go kupił za śmieszne pieniążki. Z fabryki Audi wyszło z silnikiem 1.8 JN w automacie. Automat już trochę nie domagał, ale biegi zmieniał żeby nie było ;-). Dlatego mój ojciec zmienił silnik ze skrzynią na 1.9 D manual (niestety). Następnie trochę pojeździł i spodobał mu się inny samochód i ja wtedy ją przejąłem ;-). Nie mogłem pozwolić, żeby zginęła zapomniana gdzieś na podwarszawskim szrocie...

Od momentu kiedy pierwszy raz w filmie Psy 2 zobaczyłem B3 chciałem mieć taką Lalkę. Takie małe przypomnienie:
Obrazek

Miałem ładnie zdjęcie zrobione zaraz po kupnie ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć ;/
Mam jedno robione w nocy:
Obrazek

I teraz fanty jakie udało mi się zrobić do tej pory:
- maglownica ze wspom, pompa, pojemnik na olej;
- wymiana felg na 15 Borbet opona 195/60;
- z racji skrzyni od diesla nie wracałem już do benzyny i kupiłem TD 1.9 AAZ z Paska 95 r., silnik już lata ok. miesiąca w Audi, olej Castrol 5W40 nowe filtry itd., silnik igiełka, wentylatory z b4 1Z;
- boost pin;
- nowa obudowa filtra od 1Z + orurowanie;
- nowy aku;
- centralny na 4 drzwi (był tylko na przednich);
- kluczyk scyzoryk;
- radio Clarion z poprzedniego mojego auta;
- profesjonalne okablowanie pod audio wzmak + sub ;
- ringi Alu na liczniku;
- uruchomienie wskaźnika temp bo nie działał;
- podłączenie obrotomierza od benzyniaka;
- naprawa „kilometromierza” – nie nabijał kilosów;
- zerwanie fabrycznej konserwacji na podszybiu i położenie nowej (woda sączyła się do środka);
- żarówki LED podświetlenie tablicy (zimna barwa);
- wymiana zużytych elementów zawieszenia, ale większość jeszcze nie zmieniana od fabryki w nienajgorszym stanie;
- konserwacja w niektórych miejscach;
- wymiana lamp tylnych kierunkowskazów;
- wymiana wycieraczek szyb;

Teraz elementy do zrobienia:
- na dniach założenie elektr szyb przód (panele rzeźbione własnoręcznie bo lusterka manual );
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

- wymiana reflektorów na nowe ori Bosch, długo szukałem ale udało się;
- ze względu na chęć długiego żywota reflektorów dokładka świateł do jazdy dziennej (nie jestem zwolennikiem);
- żarówki H4 typu Ring Xenon Ultima;
- montaż halogenów ale nie pod reflektorami tylko w małych kratkach na dole;
- wymiana klapy tylnej + spoiler ori Alu Audi (nie jakieś tam wiejskie płetwy :D);
- malowanie oczywiście klapy i prawie całego nadwozia w celu odświeżenia bo tu podrapany tam zarysowany itp.
- wymiana wnętrza, siedzenia przód, tył jeśli znajdę komplet, boczki na drzwiach będę rezał sam;
- blenda tylna ori pod tablicę;
- flegi BBS RS lub podobne (jak będzie kasa to może za rok);
- nowe uszczelki (trzymające szybę od góry), moje powyginane i przepalone;
- intercooler;
- regeneracja turbiny K03, ewentualnie usprawnienie jej, zwiększenie wydajności.

Może coś pominąłem ale wszystkiego pewnie nie spamiętam. Podsumowując niektóre rzeczy już są tylko nie ma czasu żeby się bawić w wymianę ;-(
Ale sporo jeszcze trzeba kupić a portfel pusty :D Także jeszcze trochę wody upłynie aż Lalka stanie się ideałem. Poza tym wszystkich zmian dokonuję sam także nie ponoszę dodatkowych kosztów.

Na koniec fotki stanu obecnego:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

<ok>

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 05 lip 2015, 22:33

Nawet jak Twoja lalka stanie się ideałem to i tak znajdziesz w niej coś nowego do roboty <ok>

Powodzenia, dobrze że uratowałeś ją od gnicia na jednym z podwarszawskich złomów ;-)

Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamekg » 15 lis 2015, 17:56

Roman_S pisze:Nawet jak Twoja lalka stanie się ideałem to i tak znajdziesz w niej coś nowego do roboty
tak jak i w każdym innym samochodzie, zawsze coś się znajdzie, co można poprawić ;-)

[ Dodano: 2015-11-15, 17:56 ]
Trochę się pozmieniało w Audiczce.
AAZ siedzi, reflektory bosh + żarówki, przebudowałem bagażnik tzn. zabudowane koło zapasowe, płaska podłoga, schowki itd.
A teraz w planach:
Najważniejsze to swap, bo pomyślałem, że dlaczego by tu nie dać niuni więcej mocy ;-)
Szukam teraz dawcy tzn paska b5 lub b5 fl, audi a4 b5.
Silniki to AJM 116 lub AFN 110 lub AVF 130 lub AWX 130.
Także poszukiwania w toku ;-)
Dodatkowo mapa na jakieś 20-25% więcej koników i na tym się definitywnie zakończy ;-)

Obrazek

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 16 gru 2015, 16:02

Reflektory kupiłeś nowe? Jaki koszt?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl