Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 20 gru 2015, 12:37

Znalazłem jeden złamany wężyk przy grzybku odmy, na pierwszy rzut oka jest caly ale ktos go juz chyba wczesniej wymieniał i jest za dlugi i łamie sie przy samym grzybku a po wyprostowaniu jest mokry na zewnatrz i złamany w pół. Moge go wymienić na jakikolwiek pasujący gumowy wąż?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 13:05

Veneson pisze:Moge go wymienić na jakikolwiek pasujący gumowy wąż?
tak byle nie ogrodowy :-P bo go szybko trafi musi być olejo-odporny

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 20 gru 2015, 14:11

wąż wymieniony, zero poprawy, ale znalazłem przy regulatorze wężyk materiałowy ;00 nie wiem kto to tam zamontowal ale raczej pojdzie do wymiany razem z regulatorem, dla świętego spokoju.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 14:13

Veneson pisze:ale znalazłem przy regulatorze wężyk materiałowy ;00 nie wiem kto to tam zamontowal
bo tak jest ori, w środku jest guma tylko w oplocie ;-)

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 23 gru 2015, 19:08

Po wymianie regulatora cisnienia paliwa pali na dotyk, powrocil jednak problem lezacej wskazowki obrotomierza, ma ktos jakies pomysly?

M4ngo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2016, 23:37

[B4 2.0 ABK] Dziwny problem z odpaleniem

Post autor: M4ngo » 05 sty 2016, 11:38

Na wstępie warto się przywitać, więc: Witam wszystkich bardzo serdecznie ;-)
A teraz przejdę do rzeczy.
Mam B4 2.0 ABK z 93 roku bez gazu. Przyszły mrozy i zaczęły się problemy z odpaleniem.
Oczywiście zanim napisałem ten temat, poczytałem forum i sprawdziłem pare możliwości tj.
-rozrusznik startowy, bez niego w ogóle odpalenie jest niemożliwe, tryska, działa :)
-czujnik temp. niebieski odpinałem, wpinałem w sumie zero różnicy przy odpalaniu.
-akumulator ładowałem więc chyba to nie jego wina
Problem wygląda tak że przychodząc rano do samochodu próbuję zakręcić rozrusznikiem i po 2 sekundach żwawego kręcenia zaczyna być słychać jak by rozrusznik ledwo kręcił i czasem deptanie gazu pomaga a czasem trzeba próbować jeszcze raz tzn. znowu 2 sekundy fajnie zakręci, rozrusznik zwolni i jak dodam gazu to raczej odpali. Jak już odpali to tego dnia mam spokój z odpalaniem nawet jak bym go zgasił po sekundzie i znów odpalił.

Przy okazji wspomnę o drugiej sprawie, mianowicie zdarza się że na wolnych obrotach nagle zaczynają obroty falować od 1100 do 500 około. Po dodaniu porządnie gazu zazwyczaj się to uspokaja. Zdarza się może raz na 100km więc mi jakoś specjalnie nie przeszkadza na razie ale przypuszczam że to ten sławny przekaźnik 30. Może przy okazji ktoś miał podobnie :)

Pozdrawiam jeszcze raz i szczęśliwego nowego roku choć może troche za późno :)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 22:04 przez M4ngo, łącznie zmieniany 1 raz.

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABK] poważny problem z odpalaniem

Post autor: jubar » 05 sty 2016, 18:24

Witam. Zacznę od początku. Od kupna audi nie chciało mi czasami zapalić, winowajcą okazała się taka guma na lewo od odmy, zakleiłem izolką i wszystko grało. Przy mrozach -5 po tygodniowym postoju odpaliło właściwie od strzała, ale wszystko zmieniło się gdy przyszły większe mrozy. Audi nie chciało zapalić ani na benzynie ani na gazie, pomyślałem że może benzyny nie ma i faktycznie nie było, zalałem i odpaliło od strzała. Pochodziło chwilę (nierówne obroty) po czym silnik coraz bardziej nierówno chodził i zgasł na amen. Teraz kręcę kręcę i nic, akumulator ładuję i nic. Dodam, że dzień przed tym jak zaczęło nieodpalać, w dzień na słońcu odpalało ale od razu gasło, musiałem dodawać trochę gazu. Czym może to być spowodowane? Świece zmieniane na wakacjach, czujniki temperatury również.
Proszę o pomoc bo teraz wszędzie chodzę na piechotę :)

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 05 sty 2016, 18:52

jubar, może tu znajdziesz coś ciekawego
https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 05 sty 2016, 19:09

Przed chwilą odpaliło, ale musiałem trzymać obroty powyżej 2k bo inaczej auto drżało, a po puszczeniu gazu zgasło całkowicie i już nie odpala...

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 05 sty 2016, 19:19


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2016, 20:11

jubar pisze:Przed chwilą odpaliło, ale musiałem trzymać obroty powyżej 2k bo inaczej auto drżało, a po puszczeniu gazu zgasło całkowicie i już nie odpala...
Odpaliłeś na gazie czy benzynie?

Jak odpalasz z gazu na takim mrozie to może parownik przymarzać i po zgaszeniu zawalać cały filtr gazem a później gdy może brakować akumulatora aby go przepchnąć.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 sty 2016, 20:22

Proponuję poczytać forum. Jest tu naprawdę dużo materiałów na temat ABK.
Do tego pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary w blokach oraz ich analiza.

Czy akumulator jest na pewno sprawny, czy między płytami nie ma zwarcia?
Połączenia dla masy, czy sprawdzone? No i ustawienie zapłonu to podstawa.

Podsumuje tak.
Nie miałem w "swojej karierze" auta z silnikiem, który by zapalał na zimnie równie dobrze
jak ABK. Jak go nie zepsujesz złą instalacją LPG, to wszystko jest do naprawienia.
Niestety wyłącznie na oko nie da się tego silnika naprawić.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 sty 2016, 20:25

jubar pisze:Przed chwilą odpaliło, ale musiałem trzymać obroty powyżej 2k bo inaczej auto drżało, a po puszczeniu gazu zgasło całkowicie i już nie odpala...
Problemy z zasilaniem w paliwo lub słabnięcie iskry na skutek przebicia.

M4ngo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2016, 23:37

Post autor: M4ngo » 05 sty 2016, 21:41

Witaj Czarek, dzięki za odpowiedź.
Na wstępie chciałbym dodać że słabo znam się na tym wszystkim, lecz staram się czytać i próbować co się da żeby nie zaśmiecać forum lecz po prostu nie mam pomysłu.
Spróbuję jutro rano podmienić akumulator z drugiego samochodu, może pomoże chociaż z drugiej strony jak by była wina akumulatora to chyba drugie odpalenie tego samego dnia nie było by takie bezproblemowe?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sty 2016, 10:36

To możesz zrobić samodzielnie. Trzeba zacząć po kolei eliminować możliwe źródła złej pracy.
Oczyść głownie punkty prądowe - masa i zasilanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl