Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Świece, kable, obroty silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

[B4 2.3 NG] Świece, kable, obroty silnika.

Post autor: czesio789456123 » 18 gru 2015, 13:54

Witam. Mam dziś do Was 2 pytania odnośnie mojej Andzi.
1. Strasznie ciężko ją odpalić zarówno na paliwie jak i na gazie. Na paliwie trzeba trzymać gaz bo inaczej zdechnie.. wydaje mi się że ją zalewa. Na lpg auto chodzi strasznie nie równo obroty skaczą od praktycznie 50-100 do 1000 obrotów. Co może być przyczyną tego zjawiska?
2. Jakie polecacie świece i kable pod gaz? bo jak mówiłem sądzę że mi ją zalewa bo strzela z wydechu i to dość konkretnie i czasem pod górke jak się dociśnie troche więcej gazu zrywa ją.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 19 gru 2015, 12:40

Co do pierwszego pytania to trudno cokolwiek stwierdzić na odległość, jeśli zalewa go na pb a na lpg również dzieją się cuda to pewnie wina leży po stronie lpg. Zrób test wypnij bezpiecznik z instalacji lpg pojeździj dzień na samej pb i zobaczysz jak będzie zapalać na pb- to tak wstępnie.
Ad 2 Do poprzedniego auta które miałem w lpg znajomy mechanik polecał mi świece Denso TT i faktycznie auto było żwawsze i nie falowało na obrotach, co do kabli to brałbym tylko Beru, trochę kosztują ale albo rybki albo akwarium...

czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

Post autor: czesio789456123 » 19 gru 2015, 13:21

dzieki śliczne.. a mógłbyś mi powiedzieć który bezpiecznik mam odpiąć?

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 19 gru 2015, 13:28

Nie wiem jaką masz instalacje lpg ale tak czy siak bezpiecznik od lpg jest najczęściej montowany pod maską blisko sterownika lpg, patrz po instalacji wychodzącej ze sterownika a napewno go nie przeoczysz ;-)

czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

Post autor: czesio789456123 » 19 gru 2015, 15:24

dzięki za pomoc

[ Dodano: 2015-12-19, 15:24 ]
tylko jest taki problem że ciężko znaleźć jakiekolwiek kable zapłonowe pod model mojej Andzi :') 5 cylindrowy..

Awatar użytkownika
kangol666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 22 sie 2010, 23:46
Lokalizacja: LZA / WU

Post autor: kangol666 » 19 gru 2015, 17:50

Ja mam świece NGK po remoncie i działają super gaz wyje*any i równo wszystko chodzi <ok>
Na stukane niecałe 20tys i chodzi jak lalka <ok> <ok>
Gaz ci zje*al mechaniczny wtrysk pewnie strzelił i wygięło blaszkę w rozdzielaczu :roll: Takze wywal gaz ogarnij wtrysk i ciesz sie NG <ok>

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 19 gru 2015, 17:57

Jak kolega wyżej napisał. Zdejmij gumę z przepływomierza i zobacz czy tam wszystko gra.
No i szczelność dolotu ma tutaj pierwszorzędne znaczenie.

czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

Post autor: czesio789456123 » 20 gru 2015, 01:15

no co prawda to prawda strzelił mi 2 razy gaz w sensie że na takiej gumie. Tylko jak strzelił to cały ten zaworek czy jak to mam nazwać to na górze tej gumy wypadło całe trzeba było wkładać z powrotem a w masce zrobiło wgięcie :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 07:20

czesio789456123, zaworek zaworkiem ale zwykle zanim go wysadzi kalpa mniej lub bardzie się odkształci lub coś innego rozdupcy.
Niestety ale trzeba ciut kaski włożyć w układ WN i poprawna regulacja lpg + naprawa tego co teraz się tam uszkodziła i może jakoś tam będzie śmigać.
Widzę że jesteś młody jeszcze no i zapewne to twoje pierwsze auto i niestety wybrałeś chyba jeden z bardziej wymagających silników i w lpg.

Awatar użytkownika
kangol666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 22 sie 2010, 23:46
Lokalizacja: LZA / WU

Post autor: kangol666 » 20 gru 2015, 11:08

Ja tez mialem taki zaworek w gumie ale on nic nie dawał przez to tylko uklad byl nieszczelny dolotowy kupuj ori gume i zakładaj a gaz wywal te silniki duzo nie pala <ok>

czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

Post autor: czesio789456123 » 20 gru 2015, 12:37

Panie Damianie.. nie wiem jak dla Pana ale dla mnie 12 benki to nieco za dużo haha..
natomiast Panie Piotrze audiczka była regulowana chyba z 6 razy u gaziarzy.. nie wiem czy oni nie umieją tego wyregulować czy jest to tak ciężkie do zrobienia, dodam że była regulowana w tym samym warsztacie co był zakładany gaz. Układ WN, a co dokładnie by tam było do wymiany :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 13:07

czesio789456123 pisze:Układ WN, a co dokładnie by tam było do wymiany :mrgreen: ?
wszystko bo hgw kiedy wymieniane

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 gru 2015, 13:12

Jak była regulowana tyle razy bez poprawy to zmień warsztat. Najlepiej poszukaj kogoś kto specjalizuje się w mechanicznym wtrysku gazie. Napisz skąd jesteś to może kogoś się poleci.
czesio789456123 pisze: dla mnie 12 benki to nieco za dużo haha..
To masz coś niesprawnego, jeździsz nie ekonomicznie, robisz krótkie dystanse, stoisz w dużych korkach albo spełniasz kilka z tych czynników na raz.

Też pamiętaj zminimalizować ryzyko wystrzału staraj się nie odpalać na gazie, wypalać gazu do końca a szczególnie nie łącz tych rzeczy z szaleńczym wachlowaniem pedałem gazu.

czesio789456123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2015, 10:10

Post autor: czesio789456123 » 20 gru 2015, 13:24

Jestem z podkarpacia okolice Krosna.
Panie Piotrze może powiem jak to było.. kupiłem tą audiczke gaz był ściągnięty, podobno było jeżdżone na gazie już 10 lat ale coś się stało i gaz został odpięty. Założyliśmy gaz parownik zostaw odnowiony, pare nowych części nowa butla itp. ten gaz ma może pare miesięcy, a świece i przewody zapłonowe nie mam pojęcia kiedy były wymieniane. (prosiłbym o pisanie dokładnych nazw bo nie siedzę zbytnio w mechanice i nie rozumiem takich skrótów typu hgw czy wn :mrgreen:)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 13:33

czesio789456123, hgw to wszyscy znają i nie jest to mechaniczny skrót ;-) ale nie mogę ci tego napisać dokładnie
WN - Wysokie Napięcie czyli przewody, świece, palec , kopułka
Inna sprawa że jak komuś pieprznął gaz i rozdupcyło przepływomierz a dokładnie klapę i może coś jeszcze o czym nie wiemy i nie umiejąc se poradzić - odłączył gaz i sprzedał Tobie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl