[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A cóż to za "specjaliści " Ci tak doradzili :?: Ręce opadają :roll: Napisz ,to może ustrzeżemy innych ,przed tak wybitnymi "specami" :roll: Bo to co doradzili ,to przepis na jazdę bez doładowania ,czyli w przypadku tdi ,totalnego muła i braku mocy :roll: Doładnie taki sam efekt,jak jazda z wielką dziurą w dolocie . A klapa WG ,ma być oczywiście dobrze zamknięta,im ciężej bedzie się otwierać ,tym lepiejSpietyq pisze:W jakim położeniu powinien być zawór upustowy w T15, przy wyłączonym silniku, zamknięty, otwarty czy lekko otwarty. Pytam bo wymieniałem T15 i powiedziano mi, że zawór upustowy zostawić (wyregulować) tzw. sztangą na gruszce, lekko otwarty. Proszę o wyjaśnienie jak to powinno być.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak turbinę masz wymontowaną ,to mozna i tak ...ale jak już zamontowana ,to nie radzę :roll: raz próbowałem tą metodą i zabezpieczenie pękło ...że nie wspomnę, że nawet jak nie peknie ,to zwykle poleci w ....przepaść .Jak turbina zamontowana ,to poluzowujesz nakrętkę kontrę na gwincie cięgła ,odkręcasz wspornik razem z gruszką ,i regulujesz ile trzeba .Najlepiej tak ,żeby przy przykręceniu wspornika ,delikatnie naciągać jeszcze sprężynę w gruszcze ...jak będziesz miał to wszytsko poluzowane ,to zobaczysz w czym rzecz 8-) .Przy wymontowanej turbinie i odpinaniu zawleczki sprawa jest prosta ,cięgło ma być tak ustawione ,żeby zakładając "oczko " ,naciągać tak z połowę "światła " oczka na trzpień .Coś takiego <ok> pokaż ten filmik tym "doradcom " od siedmiu boleści :roll: co ci kazali zostawić "lekko otwarte" <uhh> na naukę nigdy nie jest za pużnoSpietyq pisze:To może krok po kroku, demontuje zabezpieczenie z dźwigni zaworu,
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
MUNIOR akurat tego filmiku bym się czepił bo akurat to turbina jak rozmawialiśmy wysterowanie proste bez elektroniki, technicznie w tym filmiku popełnili błąd bo ta turbinę się podłącza pod maszynę i ustawia się ciśnienie doładowania na tym ciegle.MUNIOR pisze:Przy wymontowanej turbinie i odpinaniu zawleczki sprawa jest prosta ,cięgło ma być tak ustawione ,żeby zakładając "oczko " ,naciągać tak z połowę "światła " oczka na trzpień .Coś takiego pokaż ten filmik tym "doradcom " od siedmiu boleści co ci kazali zostawić "lekko otwarte" na naukę nigdy nie jest za pużno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Spokojnie można to zastosować do ustawienia cięgła w naszych zwykłych regulacjach na WG i nawet przesadząc z naciagiem ,cięzko tu cokolwiek żle ustawić ...jedyne co można zepsuć ,to pozbawić się wogóle doladowania ,słuchając doradców którzy radzą "zostawić trochę otwarte " :roll: ... W drugą stronę ,żeby nie wiem jak naciągać cięgło i tak zawsze otworzy się poniżej 1 baraJarewa pisze:MUNIOR akurat tego filmiku bym się czepił