Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 gru 2015, 12:38

Klapa upustowa spalin ma być szczelnie domknięta, bo musi być ciśnienie w układzie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2015, 13:00

Spietyq pisze:W jakim położeniu powinien być zawór upustowy w T15, przy wyłączonym silniku, zamknięty, otwarty czy lekko otwarty. Pytam bo wymieniałem T15 i powiedziano mi, że zawór upustowy zostawić (wyregulować) tzw. sztangą na gruszce, lekko otwarty. Proszę o wyjaśnienie jak to powinno być.
A cóż to za "specjaliści " Ci tak doradzili :?: Ręce opadają :roll: Napisz ,to może ustrzeżemy innych ,przed tak wybitnymi "specami" :roll: Bo to co doradzili ,to przepis na jazdę bez doładowania ,czyli w przypadku tdi ,totalnego muła i braku mocy :roll: Doładnie taki sam efekt,jak jazda z wielką dziurą w dolocie . A klapa WG ,ma być oczywiście dobrze zamknięta,im ciężej bedzie się otwierać ,tym lepiej

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 23 gru 2015, 13:10

MUNIOR pisze:A klapa WG ,ma być oczywiście dobrze zamknięta,im ciężej bedzie się otwierać ,tym lepiej
To może krok po kroku, demontuje zabezpieczenie z dźwigni zaworu, ściągam dźwignię sztangi, domykam klapkę, nakładam dźwignię zabezpieczam czy jeszcze reguluję coś sztangą (ilość obrotów).

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2015, 15:52

Spietyq pisze:To może krok po kroku, demontuje zabezpieczenie z dźwigni zaworu,
Jak turbinę masz wymontowaną ,to mozna i tak ...ale jak już zamontowana ,to nie radzę :roll: raz próbowałem tą metodą i zabezpieczenie pękło ...że nie wspomnę, że nawet jak nie peknie ,to zwykle poleci w ....przepaść :-P .Jak turbina zamontowana ,to poluzowujesz nakrętkę kontrę na gwincie cięgła ,odkręcasz wspornik razem z gruszką ,i regulujesz ile trzeba .Najlepiej tak ,żeby przy przykręceniu wspornika ,delikatnie naciągać jeszcze sprężynę w gruszcze ...jak będziesz miał to wszytsko poluzowane ,to zobaczysz w czym rzecz 8-) .Przy wymontowanej turbinie i odpinaniu zawleczki sprawa jest prosta ,cięgło ma być tak ustawione ,żeby zakładając "oczko " ,naciągać tak z połowę "światła " oczka na trzpień .Coś takiego <ok> pokaż ten filmik tym "doradcom " od siedmiu boleści :roll: co ci kazali zostawić "lekko otwarte" <uhh> na naukę nigdy nie jest za pużno ;-)

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 23 gru 2015, 16:45

Dzięki, spróbuje jak radzisz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 gru 2015, 17:56

MUNIOR pisze:Przy wymontowanej turbinie i odpinaniu zawleczki sprawa jest prosta ,cięgło ma być tak ustawione ,żeby zakładając "oczko " ,naciągać tak z połowę "światła " oczka na trzpień .Coś takiego pokaż ten filmik tym "doradcom " od siedmiu boleści co ci kazali zostawić "lekko otwarte" na naukę nigdy nie jest za pużno
MUNIOR akurat tego filmiku bym się czepił bo akurat to turbina jak rozmawialiśmy wysterowanie proste bez elektroniki, technicznie w tym filmiku popełnili błąd bo ta turbinę się podłącza pod maszynę i ustawia się ciśnienie doładowania na tym ciegle.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2015, 19:44

Jarewa pisze:MUNIOR akurat tego filmiku bym się czepił
Spokojnie można to zastosować do ustawienia cięgła w naszych zwykłych regulacjach na WG i nawet przesadząc z naciagiem ,cięzko tu cokolwiek żle ustawić ...jedyne co można zepsuć ,to pozbawić się wogóle doladowania ,słuchając doradców którzy radzą "zostawić trochę otwarte " :roll: ... W drugą stronę ,żeby nie wiem jak naciągać cięgło i tak zawsze otworzy się poniżej 1 bara

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 gru 2015, 20:07

W 1z tak bo i tak steruje to n75. wiec lepiej tak ja mówisz ciut więcej niż mniej. Ale mi chodziło o filmik :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl