Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN LPG B3] Nie chodzi na pb

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

[1.8 JN LPG B3] Nie chodzi na pb

Post autor: astelix126 » 26 gru 2015, 04:46

Witam
Jako, że jestem tu nowy tak więc nie wiem czy dobrze zamieściłem temat.Mam mały problem.Otóż niedawno kupiłem audi 80 b3 1.8s benzyna + gaz.I tak na gazie chodzi wszystko ładnie, śmiga i tak dalej, a jak przełączę na benzynę autko gaśnie i nie chcę odpalić. :-( Co może być tego przyczyną ? Prosił bym o szybką odpowiedź, ponieważ dzisiaj się do tego zabieram i chciałbym żebyście mnie trochę nakierowali. :-)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 13:02 przez astelix126, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2015, 07:23

astelix126, na początku zastosuj tag w temacie _uwaga
astelix126 pisze:80 b3 1.8s benzyna + gaz
bo to niewiele mówi bo były chyba ze 4 od gaźnika aż po wielowtrysk

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 gru 2015, 09:48

Jeśli to gaźnik jak masz w profilu to zobacz czy pompka ciągnie paliwo. Odłącz wężyk idący od pompki paliwa na silniku pionowo do akumulatora ciśnienia paliwa (to coś z 3 wyjściami na głowicy).

astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: astelix126 » 26 gru 2015, 13:07

Przepraszam za taki chaos z mojej strony. Już wszystko jest poprawione. Samochód jest na wtrysku wielopunktowym. Jakieś pomysły z waszej strony? :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2015, 13:10

astelix126, no to już co innego
A co do tematu to sprawdź czy w ogóle pompa pracuje i podaje paliwo i bezpiecznik z napisem motor.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 gru 2015, 13:22

Jak pompa pracuje to dalej sprawdź czy podaje paliwo na wtryski, ale jak KE-jetronic na gazie, i pewnie rzadko używany na PB to rozdzielacz juz zatarty.

astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: astelix126 » 26 gru 2015, 14:51

A możecie mi wytłumaczyć gdzie znajduje się rozdzielacz ? Byłbym bardzo wdzięczny :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2015, 15:03

astelix126 pisze:A możecie mi wytłumaczyć gdzie znajduje się rozdzielacz ?
to skąd wiesz że masz wielowtrysk ;-)
Radzę troszkę poszperać poczytać bo jak nie znasz takich podstawowych rzeczy to raczej sam nic nie zdziałasz i pozostaje zapłacić mechanikowi o ile taki się znajdzie co sie podejmie naprawy mechanicznego wtrysku.
Ściągnij sobie ksążkę "Reguluję i naprawiam audi 80" i studiować + do tego sporo rzeczy opisane jest na forum więc poszukaj.

rozdzielacz wygląda tak
Obrazek

astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: astelix126 » 26 gru 2015, 21:21

PieterB nie denerwuj się. Po prostu mam pierwszy raz taką audi i dopiero poznaje silnik :(.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2015, 21:36

astelix126, ale ja się wcale nie denerwuję, chciałem Ci tylko doradzić jak szybko się z nim zapoznać.

Awatar użytkownika
1.8s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 349
Rejestracja: 08 sty 2011, 10:19
Lokalizacja: Kamienna Góra dolśl

Post autor: 1.8s » 26 gru 2015, 23:36

PieterB pisze: i studiować + do tego sporo rzeczy opisane jest na forum więc poszukaj.
]
święte słowa... Duzo czytania po milion razy, by zrozumieć jak to działa. Sprawdź jeszcze, czy guma idąca od rozdzielacza, do kolektora jest cała, bo być może jest ona uszkodzona. Ale 99%, jest uszkodzony rozdzielacz.. Lub po prostu coś mu odbiło. Na moim przypadku (co prawda nie mam LPG), Przez miesiąc szukałem przyczyny nie wkręcania się na obroty, zamulania, ogóle auto ledwo chodziło. Potrzebowało auto miesiąca by się zastanowić, czy chce dalej pracować czy nie. W między czasie podmieniałem rozdzielacze, pompy paliwa, regulatory ciśnienia... bez żadnego efektu. Po miesiącu Audi odpaliło jakby nigdy nic, i chodzi do teraz jak szwajcarski zegarek. Dochodzę do wniosku, że te silniki po prostu żyją swoim życiem, i jeśli coś im nie pasuje to po prostu przestają działać "mają focha". Jednak jeśli masz możliwośc podmienienia rozdzielacza, to podmień go bo przyczyna tak jak pisałem na 99.9% leży po jego stronie.

Edit. Być może stało się też coś z pompą, Może i chodzi ale nie daje wystarczającego ciśnienia. Do tego silnika jest potrzebne ciśnienie rzędu chyba 6-7 Bar (ale dokładnie pewności nie mam).

astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: astelix126 » 27 gru 2015, 20:30

Ok dzięki przestudiuję wszystko na ten temat i posprawdzam to co mi doradziliście :-D

[ Dodano: 2015-12-27, 20:30 ]
A powiedzcie mi czy jak wymienie rozdzielacz to muszę coś ustawić, ewentualnie odpowietrzyć bo rozdzielacz mam skąd wziąść tylko nie wiem czy jak zmienie to będę moł od razu odpalić czy nie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2015, 20:34

astelix126, będzie mógł, tam się niczego nie odpowietrza. Tylko zastanawiam się po co się tym zajmujesz pompę sprawdziłeś ? rozdzielacz bym zostawił na koniec bo dobry rozdzielacz to też spory wydatek, no chyba że sprawdziłeś ale zapomniałeś o tym napisać :-P

astelix126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2015, 04:39
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: astelix126 » 27 gru 2015, 22:06

Tak pompa działa sprawdzałem ;-)

[ Dodano: 2015-12-27, 22:06 ]
A przewodów paliwowych nie sprawdzałem bo podejrzewam że się nie mogły zapchać :-P. To tylko zostaje rozdzielacz do wymiany ponieważ przypominam sobie jeszcze że po kupnie samochód miał pusty bak dopiero zalałem po kupnie.Dobrze jutro najprawdopodobniej będzie rozdzielacz na sprawdzenie bo od znajomego pożyczę to wtedy sprawdzę czy to jest faktycznie to.Jak nie to to będę szukał dalej

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 gru 2015, 22:10

Żeby sprawdzić pompkę w mechanicznym wtrysku nie wystarczy ja tylko podpiąć na krótko i zobaczyć czy pompuje - ona musi dawać odpowiednie ciśnienie, ponad 6 bar, jak będzie poniżej tej wartosci to auto bedzie gasło podczas jazdy itd. Dalej jest regulator ciśnienia - taka sama sytuacja, do sprawdzenia, rozdzielacz, wtryskiwacze - czy dają mgiełkę, czy leją paliwem , pomierzyć wydajność, sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy czy nie podaje paliwa podczas jazdy, nastawni przepustnicy jakie ma wartości przy uchyleniu klapki itd. W tym wtrysku musisz wszystko ogarnać sam bo mechaników którzy to naprawią jest jak na lekarstwo, a 90% młodych magików po technikum mechanicznym szuka złacza żeby podpiać kompa.

ściągnij ksiażkę Sam Naprawiam Audi 80 Korpa, i manuale do KE-Jetronica sa takie dwie ksiażki po polsku z podstawami tego wtrysku ale dotycza głównie zastosowania w mercedesach, a tam była trochę inna wersja KE-jeta, ale podstawy sa takie same

Aha, sam rozdzielacz przy używaniu na benzynie jest niemal wieczny, pompa paliwa też potrafi wytrzymać ok 15lat (przynajmniej oryginał), tylko wszystko musi byś "smarowane" benzyną, jak amsz auto na gazie to te elementy chodzą na sucho i póxniej są takie kwiatki
Ostatnio zmieniony 27 gru 2015, 22:22 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl