Najlepiej to na zimnym silniku sprawdzić. Porównaj temperatury między sobą. Nie powinno być zbyt dużej różnicy między wskazaniem.harry6665 pisze:te odczyty temp z czujników temp.płynu ,paliwa i powietrza w dolocie to mam robić na zimnym silniku czy na rozgrzanym?i porównać z tym co przesłał Krzysiek 84?
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz sprawdzić temp. jakie ''widzi'' ecu , na zimnym silniku ,czyli przed odpaleniem ,po "zapłonie ".Następnie na rozgrzanym silniku .Logiczne że na zimnym temp.powinny być zblizone do temp.otoczenia,a na rozgrzanym sensowne dla rogrzanego silnika ...Wyłapuje się w ten sposób wszelkie nielogiczne wskazania ,jak np.temp.paliwa poniżej zera ,gdy na zewnątrz jest powyżej ,lub znacznie zanizone temp.przy rozgrzanym silniku ...harry6665 pisze:te odczyty temp z czujników temp.płynu ,paliwa i powietrza w dolocie to mam robić na zimnym silniku czy na rozgrzanym?i
Ostatnio zmieniony 27 gru 2015, 19:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
Na zimnym silniku jest tak
temp. paliwa 10,5 stopnia
temp w kolektorze 8.10 stopnia
temp płynu 0,90 stopnia
Teraz jak odpiołem czujnik temp płynu to wskazuje na 10 stopni
Po nagrzaniub silnika wygląda to tak
temp paliwa 46,20 stopni
temp w kolektorze 26,10 stopnia
temp płynu 88,20 stopnia
[ Dodano: 2015-12-28, 16:18 ]
po ponownym rozgrzaniu silnika do 94 stopni
temp paliwa wynosi 41,30 stopni
temp w kolektorze wynosi 42,30
Na zimnym silniku jest tak
temp. paliwa 10,5 stopnia
temp w kolektorze 8.10 stopnia
temp płynu 0,90 stopnia
Teraz jak odpiołem czujnik temp płynu to wskazuje na 10 stopni
Po nagrzaniub silnika wygląda to tak
temp paliwa 46,20 stopni
temp w kolektorze 26,10 stopnia
temp płynu 88,20 stopnia
[ Dodano: 2015-12-28, 16:18 ]
po ponownym rozgrzaniu silnika do 94 stopni
temp paliwa wynosi 41,30 stopni
temp w kolektorze wynosi 42,30
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko wygląda tu ok.wiec nie tu lezy przyczyna ...skoro nadal masz podwyższone obroty ,a ktoś grzebał przy nastawniku ,to tam nalezy szukać przyczynyharry6665 pisze:Na zimnym silniku jest tak
temp. paliwa 10,5 stopnia
temp w kolektorze 8.10 stopnia
temp płynu 0,90 stopnia
Teraz jak odpiołem czujnik temp płynu to wskazuje na 10 stopni
Po nagrzaniub silnika wygląda to tak
temp paliwa 46,20 stopni
temp w kolektorze 26,10 stopnia
temp płynu 88,20 stopnia
[ Dodano: 2015-12-28, 16:18 ]
po ponownym rozgrzaniu silnika do 94 stopni
temp paliwa wynosi 41,30 stopni
temp w kolektorze wynosi 42,30
z tym nastawnikiem to pomyliłem się taka wartość 1,40 to była na odpalonym silniku (przepraszam).Na zgaszonym silniku było 0.78v i poprawiłem ją nas 0.72.
W tym momęcie kąt wtrysku skacze między 54 a 58.Dawka paliwa ustawiona na 2,80-3,00
Ogólnie silnik ma niskie obroty na biegu jalowym bo 750 do 780(troche za niskie).
Nie wiem co jest nie tak bo przy szybkiej zmianie biegów silnik nie zdąża zejść z obrotów.Nawet jak dodaję gazu energicznie i odpuszczem na danym biegu to silnik ok 2,3 sekundach trzyma jeszcze obroty
Munior a nie jest dla ciebie dziwna temperatura płynu na zimnym silniku?
W tym momęcie kąt wtrysku skacze między 54 a 58.Dawka paliwa ustawiona na 2,80-3,00
Ogólnie silnik ma niskie obroty na biegu jalowym bo 750 do 780(troche za niskie).
Nie wiem co jest nie tak bo przy szybkiej zmianie biegów silnik nie zdąża zejść z obrotów.Nawet jak dodaję gazu energicznie i odpuszczem na danym biegu to silnik ok 2,3 sekundach trzyma jeszcze obroty
Munior a nie jest dla ciebie dziwna temperatura płynu na zimnym silniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tu wszystko jest w miarę ok.harry6665 pisze:z tym nastawnikiem to pomyliłem się taka wartość 1,40 to była na odpalonym silniku (przepraszam).Na zgaszonym silniku było 0.78v i poprawiłem ją nas 0.72.
W tym momęcie kąt wtrysku skacze między 54 a 58.Dawka paliwa ustawiona na 2,80-3,00
Pierwsza rzecz ,to sprawdż sobie jakie jest kodowanie softu ,czyli "soft coding " widać to na pierwszej stronie przy łaczeniu sie vaga z ECU .Sprawdż czy nie masz czasem kodowania z automatu ,w ecu 8bit kodowanie softu w manualu to same zera 00000 ,kodowanie dla automatu to cyferka na końcu ,zwykle 1 ,czyli 00001.Niestety orginalne sterowniki z automatu np.021Q ,021E maja tylko jedną wersję softu nie dają się przekodować .Druga sprawa ,to wejdż w adaptacje i sprawdż wartość adaptacji dla obrotów biegu jałowego ,ori wartosć w ecu 8 bit to 128 ,co odpowiada ok.840 obr...zdarza się że zamiast wartosci 128 ,jest 126 ,co powoduje pracę silnika na zbyt niskich obrotach ...oczywiscie samo się tam nic nie zmieni ,tylko co niektórych dorywających się do vaga ,ręce "swędzą" i zmieniają ori wartość na niższą :roll:harry6665 pisze:Ogólnie silnik ma niskie obroty na biegu jalowym bo 750 do 780(troche za niskie).
Nie wiem co jest nie tak bo przy szybkiej zmianie biegów silnik nie zdąża zejść z obrotów.Nawet jak dodaję gazu energicznie i odpuszczem na danym biegu to silnik ok 2,3 sekundach trzyma jeszcze obroty
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 16:18 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szkoda że najwazniejszą wiadomość ,piszesz dopiero na końcu :roll: gdybyś napisał o tym na poczatku ,to by nie trzeba było się bez potrzeby produkować i pisac tyle ,bo sprawa jest oczywista i silnik zachowuje się normalanie jak przy kodowaniu na automatharry6665 pisze:munior nawet niem mam co sprawdzać kodowania bo ecu jest na pewno z automatu bo cały silnik przekładałem
Twój sterownik to zapewne 028906021 AQ ,i zwykle wystarczy zmienić "soft coding" vagiem ,na manual ,czyli mają być same zera 00000harry6665 pisze:Czyli jak dobrze myśle bym musiał wymienić kompa na taki który był w manualu? dobrze myśle?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapomniałem dodać ,że są sterowniki typowo do automatu i wtedy raczej nie da się zmienić kodowania, a jak się da to i tak nic się nie zmiania ...takze pozostaje ci zakupić jakiś sterownik ,najlepszy będzie 021D ,bez immo i o ile dobrze pamiętam ,pinologicznie identyczy z 021E ,bo np.021 AP już ma inaczej wyprowadzoną kontrolkę świec żarowych i zasilanie podgrzewacza płynu 8-)harry6665 pisze:munior mam inny sterownik.028906021E
a kodowanie u mnie to same zera
COD 00000
WSC 00000
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 20:20 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.