Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

ODPOWIEDZ
mateusz11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 mar 2012, 14:08
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: mateusz11 » 03 lis 2012, 08:48

witam, wyczyscilem swoj nastawnik ale ciagle niemam pewnosci ze trafilem w pierscien, czy jezeli moge ustawic RSW na 0,72V tzn ze jest dobrze zalozony, czy to niema nic do tego?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lis 2012, 14:56

nie ma nic do tego jakbyś nie trafił to byłoby już po pompie :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lis 2012, 18:28

mateusz11 pisze: wyczyscilem swoj nastawnik ale ciagle niemam pewnosci ze trafilem w pierscien, czy jezeli moge ustawic RSW na 0,72V tzn ze jest dobrze zalozony, czy to niema nic do tego?
Twoje pytanie jest bez sensu ;-) bo RSW ustawia się podczas składania nastawnika ,a nie przy zakładaniu go na pompę 8-) A czy trafiłeś czy nie ,to napięcie i tak jest jednakowe ;-)

mateusz11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 mar 2012, 14:08
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: mateusz11 » 03 lis 2012, 18:45

Chodziło mi własnie o to czy napiece jest zalezne od trafienia, czyli np jak nie trafilem to nie moge ustawic napiecia, ale teraz juz wiem ze to nie ma nic do tego. Na szczescie cala operacja zakladania i czyszczenia nastawnika zakonczyla sie sukcesem, chociaz na początku nie chciał odpalić.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 08 lis 2012, 11:31

ja dosyć mocno zapowietrzyłem układ i poczatki wesołe nie były, ale ogolnie operacja luzik :)

a do tej dzikiej śruby zamiast piłować nasadkę 7mm, polecam lekko nabić 7,5mm i zero problemu :)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 23 wrz 2013, 09:08

Jest ktoś z woj. zachodniopomorskiego godny polecenia kto wyczyści nastawnik w 80 1.9 TDI 94r ? Ewentualnie jeszcze w granicach Słupska.

jacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2006, 23:16

Post autor: jacek » 23 wrz 2013, 12:26

sylar pisze:Jest ktoś z woj. zachodniopomorskiego godny polecenia kto wyczyści nastawnik w 80 1.9 TDI 94r ? Ewentualnie jeszcze w granicach Słupska.
witam mieszkam w okolicy sławna jak podjedziesz wyczyścimy posiadam vag oczywiście gratis jacek jak coś to PW

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 24 wrz 2013, 11:49

ktoś z łódzkiego byłby w stanie wyczyścić mi nastawnik?? oczywiście aby nie było wynagrodze ;-) ;-) ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 24 wrz 2013, 18:45

pkrr pisze:a do tej dzikiej śruby zamiast piłować nasadkę 7mm, polecam lekko nabić 7,5mm
albo mocno 7mm :mrgreen:

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 12 paź 2013, 21:10

Czy możliwe jest, że po dwóch tygodniach od czyszczenia nastawnika znowu jest on brudny?
Dwa tyg. temu kolega Jacek wyczyścił nastawnik i wszystko chodziło jak należy. Wczoraj zauważyłem, że znowu na 3,4,5 biegu w graniach 1800-1950 RPM szarpie. Tylko te szarpanie jest tak jakby mocniejsze niż te co było miesiąc temu. Możliwe, że pompa jest już wykończona?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2013, 22:18

sylar pisze:Czy możliwe jest, że po dwóch tygodniach od czyszczenia nastawnika znowu jest on brudny?
Oczywiście że mozliwe ...wystarczy napoić pompę jakimś "suchym " paliwem i po gładziach na fali i rolkach w pompie .Fabryka opiłków uruchamia produkcję i zawala nastawnik .Odkreć nastawnik i zobacz czy od spodu nastawnika ,nie widac opiłków ,nie potrzeba go rozbierać ,bo jak widać chociaż kilka na gwintach śrub ,to wiadomo ze są też w środku ...jak sa ,to szukaj drugiego dołu pompy 8-)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 12 paź 2013, 22:29

Ostatnio rozbierając od dołu nie było nic widać a środek zawalony. Paliwo na stacji tankowane:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2013, 23:31

sylar pisze:Ostatnio rozbierając od dołu nie było nic widać a środek zawalony. Paliwo na stacji tankowane:)
Impulsator odepnij i bedziesz wiedział czy to z winy nastawnika 8-)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 13 paź 2013, 22:42

Odpiąłem dziś impulsator i dalej szarpie. Szarpie od 1600 rpm. Zauważyłem też, że przy ruszaniu jest nieciekawie. Nastawnik raczej odpada.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2013, 22:54

sylar pisze:Odpiąłem dziś impulsator i dalej szarpie. Szarpie od 1600 rpm. Zauważyłem też, że przy ruszaniu jest nieciekawie. Nastawnik raczej odpada.
No raczej odpada 8-) choć 100% pewnosci ,było bo po podmianie na inny ...bo po czyszczeniu i złożeniu nastawnika ,rózne cuda się niektórym dzieją ,a to luty puszczają ,a to czegoś nie dokręcili ....szczególnie jak robili to po raz pierwszy i nie na wszystko zwrócili uwagę ...nie mówie że tak jest w tym przypadku ,ale pewności mam tylko jak robię sam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl