Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Puchnące węże, brak grzania...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2015, 16:10

A sprawdzałeś na zimnym silniku i na gazie czy nie czuć LPG ze zbiorniczka?

Może po prostu nie masz ogrzewania przez to że jeździsz z odkręconym korkiem. Nawet w pełnie sprawny układ będzie pompował węże gdy się nagrzeje. Nawet świadczy to o tym że jest szczelny.

EDIT. i zobacz pompę wody. Może wirnik się odkleił od wałka (choć chyba w B3 były trwałe metalowe).
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 16:53 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemecior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54

Post autor: Przemecior » 28 gru 2015, 16:46

Skoro nie masz objawów UPG to znaczyło by, że co innego jest winne. Tak jak mówię spróbuj od wymiany termostatu i zobacz czy gaz nie przedostaje się do ukł. chłodzenia ( pojeździj na samej benzynie i zobacz czy jest to samo ).

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 28 gru 2015, 17:19

...no właśnie 'maciek889' sprawdzałem na zimnym i przy odkręconym korku nie ma bąblowania ani nie czuć gazem- ba! nawet godzinę temu dzwoniłem do najlepszego gazownika, który rególował mi gaz itd. a facet zna się na rzeczy i powiedział, że jeśli nie czuć gazu i nie ma bąbelków to lpg można wykluczyć ;-)
Tak, że chodzi o ustalenie przyczyny. Sama wym. głowicy czy uszczelki mnie nie przeraża :!:
Powiem wam, że jestem przygotowany na wym. całego silnika, bo nie wiem czy jest warto szukać samej głowicy( koszt 100-200zł) a silnik 300-700zł :idea:

Awatar użytkownika
Przemecior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54

Post autor: Przemecior » 28 gru 2015, 21:01

Blue zacznij od wymiany termostatu na wahlera skoro z twojego opisu wynika, że problem zaczął się po jego wymianie ;)

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 28 gru 2015, 21:30

BLUECONECT pisze:układ sam się odpowietrza :->
nie jestem taki pewny. Ponieważ nagrzewnica ma rurki w najwyższym punkcie układu nie ma możliwości odpowietrzenia samoistnego (niestety) tym bardziej jeżeli mamy reduktor LPG na trójnikach.
Zawsze musiałem w mojej B3 odpowietrzyć układ.
Postaraj się porządnie to zrobić - jak się uda będzie grzać w środku od samego początku bez gazowania silnikiem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2015, 21:56

krzysiek.ruski pisze:nie jestem taki pewny. Ponieważ nagrzewnica ma rurki w najwyższym punkcie układu nie ma możliwości odpowietrzenia samoistnego
Jest pompka która wymusza obieg i tym sposobem prostota odpowietrzenia PM/ABT bo to bliźniaki ma na tyle prosty układ chłodzenia że nie trzeba odpowietrzać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2015, 17:31

krzysiek.ruski pisze:Zawsze musiałem w mojej B3 odpowietrzyć układ.
a ja nigdy ;-) układ zawsze sam się odpowietrzył

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 29 gru 2015, 17:53

...no i właśnie chłopaki ' na dwoje babka wróżyła' jedni mówią tak a inni siak- w tym problem- w tej chwili szukam drugiego silnika(tylko ciężko znaleźć coś konkretnego).
'Przemo' problem z grzaniem pojawił się na starym termostacie Vernet, po wym. na Gates i odpowietrzeniu nagzewnicy było ok. 4 dni póżniej znów zanik grzania...
W tej chwili najmniej przeraża mnie grzanie! Rozsadziło chłodnicę i puszcza a do tego temp. rośnie do prawie 100*C po dystansie 3-4km i wywala płyn.
Auto stoi a ja czekam na ostateczną decyzję po nowym roku?
Wiecie o co chodzi- wymieniać te same części po kilka razy(termostat. korek zbiorniczka) to nie trzyma się kupy :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2015, 17:59

BLUECONECT pisze:Wiecie o co chodzi- wymieniać te same części po kilka razy(termostat. korek zbiorniczka) to nie trzyma się kupy :?:
skoro tak to tylko jedna możliwość zapewne czyli uszczelka

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 29 gru 2015, 18:05

..no właśnie PieterB- zastanawiam się nad wym. uszczelki, chociaż to nie jest największy problem,
bo podejrzrewam, że gdzieś jest popękana i tyle ;-) .
Wiesz samą głowicę w dobrym stanie trudno znaleźć- dlatego szukam całego silnika :idea:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2015, 18:12

BLUECONECT pisze:że gdzieś jest popękana i tyle
Przecież to ci sprawdzą i tak musisz dać do planowania.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 29 gru 2015, 19:37

'Jarewa' u mnie głowica ściągana była 2 razy- pierwszy po zakupie bo naciągnoł mnie mechanik ( 7 lat temu + planowanie i uszczelka); drugi raz po remoncie kapitalnym silnika ( 5 lat temu+ planowanie i uszczelka) do tego 5 lat temu założony gaz i przelatane na nim ponad 60 tyś.
Ilu było właścicieli przedemną nie chce się chwalić- ale wg karty pojazdu to ja jestem 7 właścicielem... <ok>
Pamiętajcie, że siódemka jest szczęśliwa, cha, cha! A ja przejeździłem tym autem dokładnie 7 lat :lol:

[ Dodano: 2015-12-29, 19:37 ]
...do tego dzisiaj mam urodziny, zbliża się koniec roku i sylwester, więc olałem sprawę i mam beczkę browaru <ok>

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 29 gru 2015, 20:59

to samo miałem w poprzednim abt, wymieniałem korki, termostaty, nagrzewnicę zmieniłem i chłodnice nawet. według mnie to uszczelka, wnioskuję z podanych objawów

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 gru 2015, 21:17

Co do odpowietrzania to też nigdy nie miałem z tym problemów. W B4 z raz tylko wypuszczę odpowietrznikiem po nagrzaniu aby było szybciej i tyle. Już w B5 zrezygnowali z tych odpowietrzników a silniki niemal takie same.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2015, 21:31

Wszystkie B5 mają tylko ukryte i niewiele odpowietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl