Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Cieknąca pompa wtryskowa, dziwny tuning

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 1.9 1Z] Cieknąca pompa wtryskowa, dziwny tuning

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 01:11

Witam, od niedawna jestem nabywcą Audi 80 B4 w TDI. Dostałem audi w rozliczeniu i postanowiłem sobie ją zostawić, do rzeczy. Tydzień temu zaczęła mi cieknąć pompa wtryskowa, zna ktoś może jakiegoś fachowca dobrego z Gdańska lub okolic który uszczelnił by mi pompę i abym nie musiał wracać 5 razy na jakieś poprawki?

Haczyk jest taki że w papierach jest napisane że to tdi, czyli powinna być pompa z nastawnikiem a posiadam taką zwykłą pompę na linkę, czy to normalne żeby ktoś wstawił zwykłą pompę z linką bo była tańsza?
Obrazek
Obrazek
Do tego obudowę filtra powietrza ma z Passata B3 (kabel od przepływomierza TDI jest). Poprzecinane kable przy n75
Obrazek

Mniej więcej jaki by by koszt i czas takiej operacji, wyciągnięcie pompy uszczelnienie zamontowanie i złożenie wszystkiego do kupy, z góry dziękuje za odpowiedzi i jak bym coś pochrzanił proszę przenieść temat w odpowiedni dział ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 gru 2015, 01:59

1. Ręce opadają....
2. Sterowanie pompą za pomocą linki było w AAZ (75 KM).
3. Można się domyślać, że to był osprzęt Boscha (ten zaworek z poucinanymi wężykami podciśnienia). Za przeproszeniem ch... strzelił nastawnik (potencjometryczny) lub ktoś źle go wsadził. Skutek ten sam jakby nie było...

Jak nigdy nie rozbierałeś pompy to cena jaką zapłacisz za obsługę może wynieść... sporo. A jak trafisz na "będzie Pan zadowolony" w cenie masz przekładkę na Pierburga.


Masz kilka opcji:
1. Ratować to co jest (według mnie i nie tylko) podejrzewam nie ma sensu.
2. Reanimować oryginalny osprzęt Boscha... To jakbyś pakował się z deszczu pod rynnę... Tam uszczelnieniem nic nie zdziałasz bo zdycha zwykle potencjometr w nastawniku.
3. Ogarnąć kable, co z czym jest pokombinowane i przerabiać na nastawnik indukcyjny.

Ostatnia wersja może wydać się nieco kosztowna ale na 100% jak dbasz o paliwo i filtry nie ma co złego się stać. No i witaminki lepsze pod HDK <ok> I "perspektywiczne" 16 bitów <ok>

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 02:25

Rozumiem że wkopałem się jak żaba w pomidory? wiązki kabli ma od tdi, może silnik padł i przekładka? Nie wiem, nie mam innego samochodu więc postanowiłem coś zdziałać z tym, w sumie brak mu mocy ledwo 140 na prostej. Dodam że szarpie przy dodawaniu gazu w granicach 1800/2000rpm w czasie jazdy (2bieg). Ruszać rusza ok ale później szarpie :/

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 gru 2015, 02:56

Jak silnik pada to zmienia się słupek a nie silnik z pompą i przerabia bo w TDI to już koszta.

Poza tym daj fotki gdzie dokładnie cieknie. Może wystarczy jakieś małe ustrojstwo wymienić albo dokręcić.

Cieknąca pompa zwykle = słabe wyprzedzenie kąta wtrysku, słabe wkręcanie, mało mocy itp.


Jest jeszcze 4-ta opcja... Szukać magika od pomp z AAZ. Od pewnego człowieka kiedyś się dowiedziałem, że to też da się podkręcić. Ale to już musi być prawdziwy spec. Zmienić tłokorozdzielacz na 11mm, odpowiednią tarczę fali i jeszcze to dostroić. Ale nic więcej nie mogę napisać.


Szukaj "różdżkarza" od kabli i przerabiaj na indukcyjny.


A wcześniej tylko sprawdź jaka jest kompresja na zimnym i ciśnienie oleju na jałowym. Żeby było wogóle w co pakować kasę...

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 16:44

Zdjęcia chyba nie ma sensu dawać, cieknie kroplami na blok silnika. Dlatego mam pytanie czy zna ktoś jakiegoś fachowca z gdańska lub okolic który ma dostęp do zrobienia wszystkiego. Byłem w pruszczu u fachowca ale kazał zdemontować pompę i przywieźć, ja niestety nie mam komu tego zlecić a sam nie mam garażu.

I jeszcze jedno, jest sens doprowadzać ten silnik do ładu (oryginał) czyli, kupować obudowę z przepływomierzem, nową pompę z nastawnikiem? Komputer z tego co wiem powinien znajdować się z przodu pod nogami pasażera? W sumie nie zaglądałem bo nie bardzo wiem jak wygląda i czy wogle jest.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2015, 17:43

fumski pisze: W sumie nie zaglądałem bo nie bardzo wiem jak wygląda i czy wogle jest.
To zajrzyj ,bo jak jest komp ,a podejrzewam że jest ,bo wyrwać go z tamtąd ,łatwo nie jest i raczej nikomu nie chciało by się go usuwać ,to najlepszą opcją byłby według mnie, powrót do ori ,czyli pompa z nastawnikiem ,sterowana kompem .I moc której ci brakuje" będzie z tobą " :mrgreen: W twoich okolicach ,jest spec od tych spraw endriu210 .Ta pompa od AAZ ta ,co jest teraz ,jest słabiutka i bez większych przeróbek jak wymiana fali i tłoczka, nie nadaje się do zasilania tdi ...bo co prawda odpalać na niej odpala ,jechać jedzie ...ale to nie jest jazda ,tylko przetaczanie się

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 22:25

MUNIOR, tylko czekałem na twoją wypowiedź :) Czytałem wiele tematów z różnymi problemami i zazwyczaj dzięki tobie znalazłem rozwiązanie :)

O pompie z nastawnikiem to wiedziałem już dawno że czeka mnie kiedyś jej wymiana, zastanawiam się czy by nie dać tej do uszczelnienia pojeździć na niej trochę i na wiosnę wstawić z nastawnikiem czy poturlać się trochę z przeciekiem i ogarnąć jakąś pompę ori od tdi. Trochę to irytujące bo gdzie nie stanę to plama się robi :( A co z obudową i przepływomierzem? to też koszt ok 250zł z tego co widziałem.

Znalazłem coś takiego, http://allegro.pl/audi-80-b4-pompa-wtry ... 69620.html

Nastawnik pewnie do "usprawnienia", taka właśnie okrągła wtyczka żeńska wisi sobie i płaczę :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2015, 23:19

fumski pisze:Znalazłem coś takiego, http://allegro.pl/audi-80...5657769620.html

Nastawnik pewnie do "usprawnienia", taka właśnie okrągła wtyczka żeńska wisi sobie i płaczę
Jak już chcesz kupować graty ,to nie radzę takich "kotów w worku " ...pompa nawet sprawna ,przechowywana kilka miesięcy bez paliwa ,zwykle "staje" i sama się niestety nie ''rozrusza ".Poza tym ,jak już zakladac taka pompę ,to nalezało by wymienić w niej uszczelnienia ,bo moze sie rozcieć w kazdej chwili .I uwierz mi że wiem co mowię ,bo trochę tych pomp rozbieram i uszczelniam ...oring głowiczki jest zawsze w takiej 20 leniej pompie w opłakanym stanie,czasem jest wręcz "plastikowy " i łamie sie w ręku . Jego wymiana jest moim zdaniem obowiązkowa ,jak już mamy wyciagniętą pompę .Jak się zdecydujesz na powrót do ori ,czyli pompę od tdi ,to radzę to zrobic u kogoś kompleksowo ,czyli zeby graty przygotował ci ktos ,kto bedzie je zakładał ...w przeciwnym razie może okazac się ze ,pompa cieknie ,nastawnik jest do czyszczenia i tym podobne niespodzianki :roll: Jak jesteś z gdańska ,to szukaj kontaktu do endriu210 ,bo tylko on może ci to wszystko ogarnąć ...miałem gdzieś do niego tel.ale przepadł razem ze zgubionym tel. :-/ Jak byś miał do mnie bliżej ,to zaprosiłbym Cie do siebie ,bo takie przeróbki ,to dla mnie wrecz rutynowa robota ;-) i mam wszystko co jest do takiej przeróbki potrzebne ...no może prawie wszystko ,bo potencjometru gazu nie mam ;-)

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 23:41

Zrozumiałem z twojej wypowiedzi że, mam znaleźć kontakt do kogoś kto zrobi to kompleksowo (np endriu) zawieźć mu samochód i czekać aż coś złoży, sam zamówi graty i je poskłada, jednym słowem zrobi oryginał?

No i pytanie czy demontaż takiej pompy z linką to dużo roboty? Byłem u fachowca z polecenia od pomp, powiedział że mam zdemontować pompę i mu ją zawieźć bo on nie ma opcji jej demontażu to wtedy on powymienia wszystkie uszczelki. Ile coś takiego może kosztować u speca indywidualnego (100-300zł?) nie jakiegoś wysoko postawionego serwisu co wyżej du.. ma niż sr.. ;)

Dzięki z góry za odpowiedzi bo są dla mnie bardzo ważne i istotne ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2015, 23:53

fumski pisze:Zrozumiałem z twojej wypowiedzi że, mam znaleźć kontakt do kogoś kto zrobi to kompleksowo (np endriu) zawieźć mu samochód i czekać aż coś złoży, sam zamówi graty i je poskłada, jednym słowem zrobi oryginał?
O to ,to już musisz spytac samego endriu,ale wiem że robił przekladki jeszcze przede mną i graty rowniez organizował ....fakt że to info z przed co najmniej 1,5 roku ,wiec musisz znależć kontakt i pytać

[ Dodano: 2015-12-29, 23:53 ]
fumski pisze:on powymienia wszystkie uszczelki. Ile coś takiego może kosztować u speca indywidualnego (100-300zł?) nie jakiegoś wysoko postawionego serwisu co wyżej du.. ma niż sr.. ;)
O to też musisz spytać ,bo ilu fachowcow ,tyle cen ...Jedne z kosmosu ,zwykle te w "wypasionych serwisach" ,w których trzeba zarobic na ten blichtr i masę ludzi ....inne w miarę przystępne ,zwykle w jednoosobowych firmach ...a robota zawsze taka sama ,wymiana uszczelnień które kosztuja w granicach 50zł
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 23:56 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 29 gru 2015, 23:56

Głównie chodzi mi jak wygląda demontaż takiej pompy, nie trzeba potem rozrządu ustawiać czy coś? Bo może skusze się na tymczasowe uszczelnienie tej, po przetaczam się jak to nazwałeś i na wiosnę bym robił ten porządek w silniku.

Decyzja moja taka że w sumie nie przeszkadza mi ten wyciek z jednej strony a z drugiej irytuje, ponieważ mam zalane miejsce parkingowe, nie wygląda to przyzwoicie no i wiadomo, szkoda ropy ;) Może też być to powiązane też z tym że pompa nie dostaje takiej dawki paliwa jak powinna bo połowa z cieka i dlatego jest takim mułem i szarpie ;)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 23:59 przez fumski, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2015, 23:58

fumski pisze:Głównie chodzi mi jak wygląda demontaż takiej pompy, nie trzeba potem rozrządu ustawiać czy coś?
No chyba logiczne ,że żeby wyciągnać pompe ,to pasek rozrzadu trzeba rozpiać ,a potem przy montażu wszystko zgrać i spiąć 8-)

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 30 gru 2015, 00:00

Demontaż może bym komuś zlecił, przy okazji wymienił bym i rozrząd albo sam pasek tymczasowo ;) Zdjęcie paska i demontaż pompy, to tyle? Na końcu pospinać wszystkie przewody założyć pasek i tyle? Pytam bo pompy nigdy nie ruszałem, bawiłem się z nie jednym silnikiem benzynowym ale tdi nigdy nie ruszałem :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2015, 00:08

fumski pisze:Demontaż może bym komuś zlecił, przy okazji wymienił bym i rozrząd albo sam pasek tymczasowo ;) Zdjęcie paska i demontaż pompy, to tyle? Na końcu pospinać wszystkie przewody założyć pasek i tyle? Pytam bo pompy nigdy nie ruszałem, bawiłem się z nie jednym silnikiem benzynowym ale tdi nigdy nie ruszałem :)
To się tak tylko łatwo mówi ...zdjęcie paska poodpinać przewody i tyle ...proste to to jest dla kogoś ,kto juz to robił ileś tam razy ...poza tym pamietaj że po demontaży pompy ,czy zmianie paska rozrzadu ,nalezy ustawic kąt wtrysku ...niestety w tej pompie ,można to zrobić tylko przy uzyciu czujnika zegarowego ...a to już takie proste i szybkie nie jest ,jak w przypadku ustawiania kąta wtrysku w ori tdi ,gdzie taka czynność jest prosta i zajmuje komus kto ma wprawę max 10 minut

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 30 gru 2015, 00:13

No to nie pozostaje mi nic innego jak zlecić komuś demontaż i montaż. W sumie otrzymałem wystarczającą ilość odpowiedzi na moje pytania, więc wydaje mi się że można zakończyć dyskusje, jak się coś urodzi to dam znaka i postaram się po nowym roku napisać do (endriu) w ramach informacji czy dalej się tym zajmuje, teraz nie ma co bo idzie sylwester i po co komu głowę zawracać.

Dzięki MUNIOR za cierpliwość i udanego sylwestra życzę wszystkim ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl