Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

Zapytanie o swap 4.2 ABZ ...

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 30 gru 2015, 06:26

jak już robić takie przekładki to skrzynie zapodać 6

MJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:19
Lokalizacja: EZG

Post autor: MJ » 30 gru 2015, 16:56

jak coś to pakuj V8 pięciozaworowe jest mniej problemów z kołem zamachowym a ceny też trochę już spadły :-D

kowal1210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:42
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kowal1210 » 31 gru 2015, 00:19

Skrzynie 6cio stopniową ale od czego ???
jakie silniki masz na myśli ???

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 31 gru 2015, 18:27

MJ pisze:jak coś to pakuj V8 pięciozaworowe jest mniej problemów z kołem zamachowym a ceny też trochę już spadły :-D
tylko że pięciozaworowe 4.2 (w odróżnieniu od 4v) mają zmienne fazy rozrządu, za co odpowiadają nastawniki (tzw. fazatory), które w 95% na dzień dobry są do wymiany z racji przebiegu 250tys+, a koszt jednego nastawnika w aso 2tysiaki (ew. chinczyki po 600pln) :-P
więc koszty związane z kołem się równoważą :lol:

MJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:19
Lokalizacja: EZG

Post autor: MJ » 31 gru 2015, 18:47

Afdi87, teoretycznie masz rację tylko że tak może być a nie musi, a koło zamachowe trzeba tak czy siak kupić :-P gdzie teraz jakiś patent na koła zamachowe wymyślił chyba quzior - powinna być tańsza wersja bo ja za swoje koło do abezeta(o mniejszej masie niż fabryczne) dałem 1400 zł, tak swoją drogą to koło zamachowe ogrginalne w aso kosztowało 1650 zł minus ewentualne rabaty, lecz już nie produkują :-/

kowal1210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:42
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kowal1210 » 31 gru 2015, 20:28

Dzięki za podpowiedzi koledzy ale mimo wszystko myślę nadal o ABZ...
Teraz pytanie czy 6cio biegowa skrzynia DQS z 2.5 tdi będzie miała sens czy raczej szukać czegoś z benzyny???

MJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:19
Lokalizacja: EZG

Post autor: MJ » 01 sty 2016, 01:54

co do skrzyni to pogadaj z kolegą Vigo on jako chyba jendyny przy abezecie ma skrzynie 6 biegową

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 12 mar 2016, 12:39

czytałem tema o takim swapie gdzie poczatkowo była skrzynia z 2.5 TDi i przy 3000 obr leciało ok 155 km/h, po zmiane na skrzynie z benzyny prędkośc spadła do 125 km/h przy tych samych obrotach.... więc do latania po autostradach tylko skrzynia z TDi. w innym przypadku można zapodać z PB.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 27 maja 2019, 19:44

Czy temat jakoś ruszył? bo mam b3 w quattro i chciałem 2.3 swapować ale 4.2 też po głowie chodzi, mam mocowania na sankach bo wcześniej był 1.9 SD Benzyna i pytanie czy skrzynie trzeba inną? bo podobno pasi sprzęgło do jakiegoś 2.7 TDI?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl