Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Podcisnienia idące do aparatu zapłonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 gru 2015, 17:54

Według mnie ten zaworek biało - czarny jednokierunkowy na 4 zdjęciu może być niepoprawnie zainstalowany.
Sprawdź czy jest to zaworek tłumiący czy jednokierunkowy. Tam może być tylko zaworek tłumiący.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2015, 18:00 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 31 gru 2015, 17:59

a to nie wiem ja zmieniałem wezyki na nowe to ten zaworek dwukolorowy dałem tak jak był wcześniej. a u mnie w ogole nie cyka ten zaworek sterujacy aparatem bo jak muj sie zachce to cyka ale przez sekunde tylko i to wszstko

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2015, 20:45

Piotrek_łódź pisze: a u mnie w ogole nie cyka ten zaworek sterujacy aparatem
Jeśli ci chodzi o to że powinien cykać ciągle to źle myślisz. Powinien tylko cyknąć w momencie zamknięcia/otwarcia przepustnicy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 01 sty 2016, 01:12

myślałem że gdy na żarówce jest napiecie czyli swieci to ze powinien cały czas cykać no to u mnie i tak jest on chyba nie sprawny bo tyle razy co sie bawiłem tym otwieraniem przepustnicy i zamykaniem jej to żadko cykał raz na jakiś czas sie zdażyło że cyknął przy zamknięciu ale to zadko a powinien za każdym raze w takim razie bo jak mówisz że powinien cyknac przy otwarciu i przy zamknieciu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2016, 12:21

Powinien cykać jednokrotnie gdy otworzy się albo zamknie przepustnicę.

Zamiast go słuchać podłącz podciśnienia tak jak moją być i zobacz czy będzie otwierał podciśnienie na wężyk aparatu na odpalonym silniku.

Po prostu palcem sprawdzaj na wylocie wężyka czy jest podciśnienie.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 01 sty 2016, 20:18

ale to mówisz że na jałowych obrotach czy podczas dodawania gazu i puszczania powinno zaciagac czy dmuchac podcisnieniem bo nie wiem ciemny w tym jestem bo podcisnienia sa teraz podłaczone tak jak wczesniej dawałes schemat i kiedyś nie otwierała mi się ta klapka w dolocie co na zimnym silniku zciaga powietrze z kolektora wydechowego a po zmianie tych wszystkich podcisnien na nowe i podłaczenie według schematu i się otwiera

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2016, 21:30

Na odpalonym samochodzie

choć lekko uchylona przepustnica - ma zaciągać powietrze
puszczona (wolne obroty albo nawet przy opadaniu obrotów przy puszczonym gazie) - ma nie zaciągać

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 02 sty 2016, 12:50

aha no to teraz wszystko rozumiem wieczorkiem sprawdzę czy po uchyleniu przepustnicy zaciaga powietrze czy nie i na jałowych też zobaczę czy przypadkiem nie zaciąga. A czy przy zdejmowaniu podcisnienia z tej gruszki aparatu powinna być jakaś róznica w pracy silnika czy nie powinno się nic zmieniac

[ Dodano: 2016-01-02, 12:50 ]
ostatnio grzebajac przy tym zaworku zauważyłem że u mnie jest ina kostka niż w tym co mi podałeś numer tego zaworka jaki powinien być

u mnie jest taki z taką kostką
Obrazek

a tu jest ten który podawałeś mi numer tego zaworka
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/6494628/2

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sty 2016, 19:22

Piotrek_łódź pisze:A czy przy zdejmowaniu podcisnienia z tej gruszki aparatu powinna być jakaś róznica w pracy silnika czy nie powinno się nic zmieniac
Jeśli będzie w wężu podciśnienie to różnica będzie.
Piotrek_łódź pisze: ostatnio grzebajac przy tym zaworku zauważyłem że u mnie jest ina kostka niż w tym co mi podałeś numer tego zaworka jaki powinien być
Z którego roku masz samochód? Bo może spojrzałem w nie w ten rocznik w katalogu.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 02 sty 2016, 21:41

ja mam z 1988r jak potrzebujesz 1.8 S 90km silnik

[ Dodano: 2016-01-02, 21:41 ]
no to u mnie przy zdejmowaniu węzyka nie ma żadnej zmiany w pracy auta

[ Dodano: 2016-01-02, 21:41 ]
a sprawdzałem to przy dodawaniu czy puszczaniu gazu czasem czuc jak zaciaga powietrze ale to bardzo zadko

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sty 2016, 22:38

Jak bardzo gwałtownie dodasz gazu to też nie będzie podciśnienia w tym wężu (ale tak ma być). Najlepiej podnieś obroty na 1500-2000 i tak trzymając sprawdzaj czy jest podciśnienie.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 02 sty 2016, 23:54

ok jutro sprawdzę jak to bedzie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2016, 06:28

Panowie przemyślcie ponownie kwestię tego zaworka. Jeżeli jest jednokierunkowy bez upuszczania zwrotnego to po jednokrotnym zassaniu powietrza zapłon ulegnie wyprzedzeniu i w takiej pozycji zostanie bez płynnej regulacji.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 06 sty 2016, 07:58

czyli wychodziło by na to że jezeli by sie okazał ten zaworek biało czarny zły to nie wywstarczy go odwrucić tylko trzeba wymienić na taki wtłumiacy. czyli trzeba by poprostu sprawdzić czy z obu stron jak się dmuchnie to czy powietrze przeleci tak czy jakos inaczej to powinno być.

Nie wiem czy to moze być spowodowane tym czy nie ale np. jak jadę i zrzucę na luz to oroty spadaja bardzo nisko tak do 400-500 obr tak samo jak na postoju dodam gazu i puszcze tez tak spadną troszke tak sie potzymają ale bardzo powoli wrucą do normy nie wiem czy to moze byc tym zpowodowane czy może auto jest zalewane paliwem bo na gazie nie ma tego spadania ponizej jalowych a obstawiam już taki scenariusz że może być czujnik płynu cieczy padnięty które wysyła dane na sterownik bo rano jak go teraz odpalam w te mrozy to odpala od pierwszego ale po kilku sekundach zgasnie i za drugim razem już chodzi ale znowu podczas jazdy na benzynie bo niestety z gazem teraz mam problem i musze wymienic sterownik od gazu to podczas jazdy na benzynie są takie małe szrpniecia jak by wypadanie zapłonu czy cos takiego tylko wyglada na to że przewody są świerze, świece kopułka i palec też sonda równiez

[ Dodano: 2016-01-06, 07:58 ]
kolego maciek czy udało ci się juz sprawdzic w katalogu jaki u mnie powinien być ten zaworek podcisnienia bo chciałem go wkońcu zakupić i miec to juz z głowy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2016, 09:47

Tak sprawdziłem jeszcze raz i we wszystkich rocznikach są te same: 026906283H

Tylko pod spodem tego numeru są numery kostki do niego. Więc podejrzewam że już takich nie produkują a producenta zalecił stosowanie tego nowszego typu i wymianę kostki.

http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1987/71/49/767401/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl